Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Wikimedia Commons
Newsletter

Pro skupinu Meta bude média nakupovat Spark Foundry

Jakub Křešnička4. 11. 20214. 11. 2021

Globální byznys v hodnotě jedné miliardy dolarů vyhrála agentura ze skupiny Publicis Groupe. Bude mít vliv na úspěch rebrandingu mateřské skupiny Facebooku.

Jedno z globálně nejdůležitějších výběrových řízení roku vyhrála agentura Spark Foundry ze skupiny Publicis Groupe. Postará se o nákup médií pro značky skupiny Meta, mateřské společnosti největší sociální sítě Facebook.

„Spark Foundry bude naším novým partnerem pro plánování a nakupování médií pro celé portfolio našich značek. Agentura bude zodpovědná za strategické vedení, mediální investice, inovace a plánování, cross-mediální přístupy, nástroje i technologie,“ uvedla skupina Meta v prohlášení.

Publicis Groupe tak bude spravovat byznys, jehož hodnota se odhaduje až na jednu miliardu dolarů (přes 22 miliard korun). Dosud se o něj posledních sedm let starala agentura Mindshare, která přes GroupM spadá do komunikační sítě WPP. Ta se tendru, jenž začal v březnu letošního roku, účastnila také, ale v červenci se z něj stáhla. Dále se ho účastnily sítě Dentsu a Havas.

„Dlouhodobě pomáháme velkým značkám procházet transformací a těšíme se na spolupráci s Meta při rozvoji jejich byznysu,“ uvedla v prohlášení Sarah Kramet, šéfká americké pobočky Spark Foundry.

Psali jsme
Z Facebooku je nově Meta. Zuckerberg chce firmu posunout do budoucnosti

Právě v severní Americe utrácí podle serveru COMvergence Meta největší část mediálního rozpočtu, kde jde o téměř 500 milionů dolarů ročně. Celkově mezi červencem 2020 a červnem 2021 skupina na inzerci vynaložila 701 milionů dolarů, do čehož se ale nepočítají útraty za část digitální inzerce, kterou si Meta spravuje sama.

Spark Foundry tak bude mít vliv na úspěch rebrandingu skupiny, která se v závěru října přejmenovala na Meta z dřívějšího názvu Facebook. Podle šéfa skupiny Marka Zuckerberga nové jméno lépe vystihuje budoucnost skupiny, která se chce jako „společnost sociálních technologií“ vedle stávajících sociálních sítí Facebook, Instagram či WhatsApp soustředit především na rozvoj metaversa a dalších platforem budoucnosti.

Čtěte také
Za vyšší zisky za každou cenu. Facebook se sám nezmění, nabádá k akci exmanažerka

Čtěte také
Facebook útočí na Apple kvůli malým inzerentům, sám ale čelí žalobám

Publicis Groupe, stejně jako WPP, Dentsu a Interpublic Group jsou také finalisty v dalším z tendrů letošního roku – na globální mediální i kreativní agenturu pro skupinu Coca-Cola. Ten začal už v prosinci loňského roku původně jako dvě výběrová řízení, zvlášť na kreativu a média, než došlo po několika měsících k jejich sloučení. Rozhodnutí o vítězi se očekává v následujících dnech či týdnech. Podle svých výročních zpráv Coca-Cola utratila v loňském roce za inzerci 2,78 miliardy dolarů (61,3 miliardy korun) a v roce 2019 šlo o 4,25 miliardy dolarů (93,7 miliardy korun).

Začátkem září pak skončil další z tendrů roku, v němž se hrálo o nákup a plánování médií pro skupinu Unilever v odhadované hodnotě 72,7 miliardy korun. Z něj vyšla vítězně skupina WPP a její Mindshare (GroupM), která tak podle Campaign US vyhrála největší brief ve své historii.

Koncem září také farmaceutický gigant Bayer konsolidoval média pod agenturu MediaCom ze skupiny WPP. Ta už před tím obsluhovala 65 trhů, ale díky konsolidaci získala i Německo a Rusko (dříve je obsluhovalo PHD), a Čínu (před tím Dentsu). Celkově jde podle COMvergence o byznys v hodnotě 17,6 miliardy korun.

Integrovaný tým WPP v čele s agenturou Wavemaker pak pod sebe získal též komunikační strategii skupiny Beiersdorf, která na média podle společnosti COMvergence vynakládá v přepočtu zhruba 11 miliard korun. Plánování a nákup médií pak bude rozdělený mezi Wavemaker, OMD ze skupiny Omnicom a Carat ze skupiny Dentsu.

Psali jsme
Globální mediální strategii Beiersdorfu pod sebe získalo WPP

Zavřít reklamu

Na 1 500 terminálech Sazky půjde nově balíky i podat

Starší článek

Škoda Auto ČR má nového šéfa marketingu

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Oddělené světy jsou na škodu

ADVERTORIAL Na našem marketingovém trhu nejčastěji působí ryze české agentury, nebo ty, které mají centrálu v zahraničí a v našich končinách mají jen…
26. 5. 202225. 5. 2022
Newsletter

Cross-medialitu ovládlo Performio

Významným oceněním v rámci ceny Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz se v kategorii Cross-mediální spolupráce roku…
19. 5. 202218. 5. 2022
Newsletter

Když obsah buduje brand

Služba Seznam Native může nejen zvýšit znalost značky, ale dokáže také značně posílit její preference.
12. 5. 202211. 5. 2022
Newsletter

Esport se může inspirovat MMA

Že jde vybudovat silná nová sportovní komunita, dokazuje úspěch MMA, říká vedoucí oddělení sponzoringu a eventů Tipsportu Martin Ptáčník.
9. 5. 20228. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.