Foto: Wikimedia Commons

Pro skupinu Meta bude média nakupovat Spark Foundry

4. 11. 2021 07:11

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Globální byznys v hodnotě jedné miliardy dolarů vyhrála agentura ze skupiny Publicis Groupe. Bude mít vliv na úspěch rebrandingu mateřské skupiny Facebooku.

Jedno z globálně nejdůležitějších výběrových řízení roku vyhrála agentura Spark Foundry ze skupiny Publicis Groupe. Postará se o nákup médií pro značky skupiny Meta, mateřské společnosti největší sociální sítě Facebook.

„Spark Foundry bude naším novým partnerem pro plánování a nakupování médií pro celé portfolio našich značek. Agentura bude zodpovědná za strategické vedení, mediální investice, inovace a plánování, cross-mediální přístupy, nástroje i technologie,“ uvedla skupina Meta v prohlášení.

Publicis Groupe tak bude spravovat byznys, jehož hodnota se odhaduje až na jednu miliardu dolarů (přes 22 miliard korun). Dosud se o něj posledních sedm let starala agentura Mindshare, která přes GroupM spadá do komunikační sítě WPP. Ta se tendru, jenž začal v březnu letošního roku, účastnila také, ale v červenci se z něj stáhla. Dále se ho účastnily sítě Dentsu a Havas.

„Dlouhodobě pomáháme velkým značkám procházet transformací a těšíme se na spolupráci s Meta při rozvoji jejich byznysu,“ uvedla v prohlášení Sarah Kramet, šéfká americké pobočky Spark Foundry.

Psali jsme
Z Facebooku je nově Meta. Zuckerberg chce firmu posunout do budoucnosti

Právě v severní Americe utrácí podle serveru COMvergence Meta největší část mediálního rozpočtu, kde jde o téměř 500 milionů dolarů ročně. Celkově mezi červencem 2020 a červnem 2021 skupina na inzerci vynaložila 701 milionů dolarů, do čehož se ale nepočítají útraty za část digitální inzerce, kterou si Meta spravuje sama.

Spark Foundry tak bude mít vliv na úspěch rebrandingu skupiny, která se v závěru října přejmenovala na Meta z dřívějšího názvu Facebook. Podle šéfa skupiny Marka Zuckerberga nové jméno lépe vystihuje budoucnost skupiny, která se chce jako „společnost sociálních technologií“ vedle stávajících sociálních sítí Facebook, Instagram či WhatsApp soustředit především na rozvoj metaversa a dalších platforem budoucnosti.

Publicis Groupe, stejně jako WPP, Dentsu a Interpublic Group jsou také finalisty v dalším z tendrů letošního roku – na globální mediální i kreativní agenturu pro skupinu Coca-Cola. Ten začal už v prosinci loňského roku původně jako dvě výběrová řízení, zvlášť na kreativu a média, než došlo po několika měsících k jejich sloučení. Rozhodnutí o vítězi se očekává v následujících dnech či týdnech. Podle svých výročních zpráv Coca-Cola utratila v loňském roce za inzerci 2,78 miliardy dolarů (61,3 miliardy korun) a v roce 2019 šlo o 4,25 miliardy dolarů (93,7 miliardy korun).

Začátkem září pak skončil další z tendrů roku, v němž se hrálo o nákup a plánování médií pro skupinu Unilever v odhadované hodnotě 72,7 miliardy korun. Z něj vyšla vítězně skupina WPP a její Mindshare (GroupM), která tak podle Campaign US vyhrála největší brief ve své historii.

Koncem září také farmaceutický gigant Bayer konsolidoval média pod agenturu MediaCom ze skupiny WPP. Ta už před tím obsluhovala 65 trhů, ale díky konsolidaci získala i Německo a Rusko (dříve je obsluhovalo PHD), a Čínu (před tím Dentsu). Celkově jde podle COMvergence o byznys v hodnotě 17,6 miliardy korun.

Integrovaný tým WPP v čele s agenturou Wavemaker pak pod sebe získal též komunikační strategii skupiny Beiersdorf, která na média podle společnosti COMvergence vynakládá v přepočtu zhruba 11 miliard korun. Plánování a nákup médií pak bude rozdělený mezi Wavemaker, OMD ze skupiny Omnicom a Carat ze skupiny Dentsu.

Psali jsme
Globální mediální strategii Beiersdorfu pod sebe získalo WPP

Foto: Wikimedia Commons

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.