Foto: Sandy Hook Promise

Jak podomácku vyrobit bombu? Muže se to dít všude, varuje kampaň

17. 5. 2021 07:05

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nezisková organizace Sandy Hook Promise spolu s BBDO New York alarmují dospělé, aby se věnovali dětem. Vybuchnout nemusejí jen emoce.

Tři půlminutová videa nové kampaně podle názvů působí, jako by šlo o „tutoriály“. Odpovídají na otázky na to, jak zmizet, jak přetížit obvod nebo dokonce jak podomácku vyrobit bombu. Nejde ovšem o kouzelné triky nebo vynalézavost ve stylu MacGyvera. Jde o sérii emotivních spotů organizace Sandy Hook Promise, která vznikla po střelbě v americké střední škole Sandy Hook a snaží se zabránit opakování podobných tragédií. Ve spolupráci s agenturou BBDO New York alarmuje dospělé, aby věnovali pozornost dětem, které nemusejí být tak OK, jak se tváří.

https://youtu.be/A45mBBsrhG4

Kampaň The Kids Are not Alright (Děti nejsou v pohodě) varuje před dopady pandemie, kvůli níž nemohli žáci a studenti do škol, odcizili se kamarádům, nevycházeli ven či se uchýlili do online světa, který nemusí být zrovna přátelský. Mohou kvůli tomu být ve stresu, trpět depresí, potlačováním emocí či různě rozjitřenými náladami. Dostávají se do zdánlivě bezvýchodného stavu, což může vyústit v agresivitu.

„Můžeme si myslet, jak jsou děti odolné, ale pravdou je, že nejsou v pohodě. Více mladých se kvůli pandemii trápí s duševními problémy, zhoršenými depresemi a úzkostmi. Je vaší zodpovědností jim naslouchat, podporovat je a chránit je,“ uvedla Nicole Hockley, spoluzakladatelka a výkonná ředitelka Sandy Hook Promise, jejíž syn Dylan byl zabit během tragických událostí v Sandy Hook.

Podle průzkumů americké organizace 4‑H trpí i kvůli pandemii sedm z deseti náctiletých problémy s duševním zdravím a jeden ze čtyř dokonce uvažoval o sebevraždě. Právě ty jsou v USA po nehodách druhou nejčastější příčinou úmrtí teenagerů. Ačkoli pomalu začíná svět rozvolňovat protipandemická opatření, návrat k normálu bude ještě trvat. Stresové situace pro děti tedy jen tak neskončí.

https://www.youtube.com/watch?v=hafbxfHMTKg

The Kids Are not Alright je součástí dlouhodobé kampaně Know The Signs (Poznejte znaky), na níž Sandy Hook Promise spolupracuje s BBDO New York. Má pomoci naučit mladé i dospělé vypozorovat příznaky, že něco není v pořádku, poznat riskantní chování, pomoci a předcházet tak tragédiím, jako je střelba ve školách či sebevraždy.

Navazuje tak i na oceňovaný spot „Back to School Essentials“, která získala Emmy, několik ocenění Clio, či americké Effie.

Psali jsme
VIDEA: Plesnivý burger a další zlaté kampaně ze soutěže Clio Awards

Foto: Sandy Hook Promise

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.