Foto: Makro

Makro mírní propad HoReCa. Kampaň s Forejtem má přivést nové zákazníky

25. 2. 2021 07:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Segment HoReCa je krizí naprosto decimován, což dopadá i na obchody Makro, ve kterých hoteliéři a restauratéři často nakupují. I proto nyní řetězec, který má v Česku třináct prodejen, cílí i na drobnější živnostníky. V nové kampani se opět propojuje s šéfkuchařem a majitelem restaurace Entree, Přemkem Forejtem.

Její hlavní myšlenkou je, že i v dnešní době pandemických restrikcí je možné dělat věci pro sebe – například kvalitně jíst, vybírat si z pestrého sortimentu či komfortně a bezpečně nakupovat. Cílem je získat nové koncové zákazníky, například majitele samoobsluh, večerek, ale i další zákazníky ze sektoru HoReCA, zvýšit frekvenci návštěv a velikost nákupního košíku stávajících zákazníků a probudit „spící“ zákazníky, tedy ty, kteří jsou v Makru registrováni, ale nenakupují.

PSALI JSME
Makro spouští službu Klikni a vyzvedni. Zákazníkovi připraví zboží personál

„S šéfkuchařem Přemkem Forejtem jsme začali spolupracovat začátkem loňského roku. Kromě kurzů vaření pořádaných v Makro Akademii, se stal také tváří a ambasadorem Makro ČR. Přemek, nebo přesněji jeho olomoucká restaurace Entree, je již nějakou dobu naším významným zákazníkem. Proto se jedná o autentické propojení, která dává smysl oběma stranám. Sdílíme i společné hodnoty, především v oblasti udržitelné spotřeby potravin, stejně jako příklon k rostlinným alternativám masa,“ uvedla Romana Nýdrle, manažerka komunikace Makro ČR.

Před pandemií tržby HoReCa segmentu tvořily 50 procent celkového obratu Makra. Podle údajů z října loňského roku (Makro má fiskální rok od října do září) se podíl HoReCa na celkovém obratu snížil přibližně o 10 procent. Obchodník se proto soustřeďuje na další zákaznické skupiny, které pomáhají dopad snižovat, i když přiznává, že plně se ztráta nahradit nedá.  Pomáhá proto celému segmentu, a to vlastními projekty a kampaněmi či externími projekty. Jednalo se například o kampaň Probuďme ekonomiku, Den soukromého podnikání reagující na aktuální situaci, projekt Bezpečná restaurace, Bezpečná hospoda nebo Zachraň hospodu.  

Detaily kampaně:

Klient: Makro ČR

Agentura: Leo Burnett

Mediatypy: OOH, print, online, FB, Instagram, rozhlas

Nasazení: leden – duben2021

Foto: Makro

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.