

Danone bude lokálnější. Ke změnám společnost přivedla krize
Největší světový výrobce jogurtů Danone s ústředím ve Francii plánuje zrušit až 2 000 pozic. Krok má přinést úsporu ve výši miliardy dolarů. Zároveň se chce ve své strategii více soustředit na místní produkci a i řízení společností více lokalizovat. Změny zasáhnou i český trh.
Prodeje výrobků značky Danone se v pandemii propadly. Ve třetím kvartálu 2020 se jednalo o pokles ve výši devíti procent. Firma ale aktuálně spoléhá na zvyšující se zájem o zdravou stravu a regionální produkci a k růstu se chce vrátit za méně než dvanáct měsíců.
„Reorganizace společnosti je nevyhnutelná. Na jedné straně stojí naše vize One Planet. One Health a odpovídající produktové portfolio a udržitelné produkty, které jsou dnes relevantnější a důležitější než kdykoliv předtím. Na druhé straně nedokážeme dostatečně reagovat na měnící se prostředí, což se odráží v našich výsledcích. Jsme tedy nuceni přistoupit ke změnám, reorganizovat se přesně tak, jak to dělá každý z nás v soukromém životě – novým přístupem k práci, životu nebo spotřebě,“ píše se vyjádření společnosti, které MAM zaslala Katarína Palečková z oddělení komunikace Danone pro Česko a Sovensko.
Ze strategie Danone vyplývá, že chce být co nejvíce ukotvena lokálně, být svižnější a flexibilnější a nákladově konkurenceschopná. „Záměrem je, aby všechna hlavní strategická rozhodnutí byla přijímána na úrovni zemí a řídila se vizí stravy, která je v souladu s místními kulturami a zvyky. Chceme, aby byla práce organizována lokálně prostřednictvím jednoho subjektu, který spojuje naše dvě entity do jednoho místního řídícího týmu. Věříme, že pokud jim dáme mnohem větší odpovědnost za řízení v oblasti kategorií, značek a inovací, zkrátí se rozhodování a maximalizuje se přínos jednotlivých týmů pro globální řízení společnosti Danone,“ pokračuje společnost ve svém stanovisku.
Podobné zprávy


Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike


Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data


Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

