Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: LCG New Media
Newsletter

KOMENTÁŘ: Růst TikToku nezastavil Trump ani Reels od Instagramu

Vojtěch Lambert, LCG New Media12. 10. 202025. 11. 2020

V reakci na vzestup popularity TikToku spustil Instagram (resp. Facebook Inc) v srpnu 2020 novinku Reels. Podobně jako v minulosti formát Stories dokázal vytlačit z vrcholu popularity Snapchat, očekávalo se, že spuštění Reels (navíc v době, kdy čínské platformě vyhlásil válku Donald Trump) bude znamenat propad TikToku. Jaká je realita s odstupem dvou měsíců?

Jak je již zvykem, média a veřejnost poté, co Trump začal válku s TikTokem, tuto platformu zavrhla a očekávala jen to nejhorší. Opak se ale stal pravdou. Při pohledu na čísla za právě skončeným kvartálem vidíme, že TikTok byl nejstahovanější neherní aplikací. Nechal za sebou Facebook, WhatsApp i Instagram. Meziročně došlo k nárůstu stažení všech aplikací v Google Play a AppStore o 24 %, což znamená 36,5 miliard stažení. 

ČTĚTE TAKÉ
KOMENTÁŘ: Česká reklama jde ve stopách amerických Oscarů

TikTok (včetně čínského Douyin) se přitom navíc stal globálně nejvýdělečnější aplikací ve třetím čtvrtletí a nechal za sebou takové obry jako YouTube nebo Netflix. Sociální síť zaznamenala 800 proentní meziroční růst v útratách. Pro porovnání YouTube dosáhl „pouze“ 59procentního růst tržeb. Ani jedna z těchto metrik tedy nenaznačuje, že by mělo dojít celosvětově k dramatickému snížení využívání TikToku. 

Možnost inzerce i v Česku

V minulém týdnu TikTok otevřel možnost inzerce v dalších regionech, jedním z nich je i Česká republika. Podle informací od společnosti Httpool, která platformu zastupuje, je tak možné v České republice zasáhnout 1,1 milionu uživatelů, tedy zhruba 10 procent české populace. Ve věkové skupině 16-24 let má přitom zastoupení 22 procent. Je jasné, že TikTok je doménou mladších ročníků a z pohledu firemního využití je potřeba zvážit, jestli je pro danou značku relevantní. 

Další možný vývoj

Zatím je velmi krátká doba na hodnocení dopadu politického dění na tuto platformu, stejně tak vlivu updatů konkurence. Nicméně je zřejmé, že rozhodnutí prezidenta Trumpa nemělo na výsledky TikToku přímý vliv. Naopak je velice pravděpodobné, že celková diskuze vedená médii platformě spíše prospěla. 

První zmínky u nás i ve světě dokazují, že žádný velký přesun na Instagram Reels se zatím nekoná. Češi často neví, že něco takového na Instagramu vůbec existuje, a dle čerstvého průzkumu Kantaru se ani světoví influenceři z TikToku na Instagram Reels nijak houfně nepřesouvají. 

To vše dokazuje, že není potřeba se investice do TikToku obávat. Pokud máte mladou cílovou skupinu a patříte mezi trendy značky nebo se ji snažíte vybudovat, rozhodně si tuto platformu nastudujte a pusťte se do toho. Nicméně je rozhodně třeba připravit adekvátní obsah. To, co dáváte na Facebook nebo Instagram, tady zaručeně pohoří. 

Zavřít reklamu

Přihlášky do soutěže ADCE Awards do 13. listopadu, poplatky jsou poloviční

Starší článek

Firmy potřebují pomoci s reakcí na krizi. Stratégové by měli dokázat svůj přínos

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Kampaň se Spikem Lee přinesla rekord pro Nike

Projekt k 50. výročí značky, který Lee režíroval a zahrál si v něm, přivedl do aplikací Nike nejvíce lidí v historii a přispěl k miliardovým tržbám.
30. 6. 202229. 6. 2022
Newsletter

Konec cookies je příležitostí začít využívat vlastní data 

Málokterá změna v digitálním marketingu přinesla takovou odezvu jako „cookies apokalypsa“, málokterá též přinesla tolik příležitostí, píše Ondřej Popelka.
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Téměř sedm milionů pro trvalou udržitelnost

Letos slaví společnost dm 30 let působení na tuzemském trhu. Při této příležitosti podpoří prostřednictvím iniciativy Společně třicet projektů, které se…
27. 6. 202226. 6. 2022
Newsletter

Inspirace z paláce, ze sklepa i z výletní lodi

Na Cannes Lions čelíte FOMO na kritické hranici a stát se vám může cokoli, reportují z jihu Francie Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R.
27. 6. 202226. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.