Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: LCG New Media
Newsletter

KOMENTÁŘ: Růst TikToku nezastavil Trump ani Reels od Instagramu

Vojtěch Lambert, LCG New Media12. 10. 202025. 11. 2020

V reakci na vzestup popularity TikToku spustil Instagram (resp. Facebook Inc) v srpnu 2020 novinku Reels. Podobně jako v minulosti formát Stories dokázal vytlačit z vrcholu popularity Snapchat, očekávalo se, že spuštění Reels (navíc v době, kdy čínské platformě vyhlásil válku Donald Trump) bude znamenat propad TikToku. Jaká je realita s odstupem dvou měsíců?

Jak je již zvykem, média a veřejnost poté, co Trump začal válku s TikTokem, tuto platformu zavrhla a očekávala jen to nejhorší. Opak se ale stal pravdou. Při pohledu na čísla za právě skončeným kvartálem vidíme, že TikTok byl nejstahovanější neherní aplikací. Nechal za sebou Facebook, WhatsApp i Instagram. Meziročně došlo k nárůstu stažení všech aplikací v Google Play a AppStore o 24 %, což znamená 36,5 miliard stažení. 

ČTĚTE TAKÉ
KOMENTÁŘ: Česká reklama jde ve stopách amerických Oscarů

TikTok (včetně čínského Douyin) se přitom navíc stal globálně nejvýdělečnější aplikací ve třetím čtvrtletí a nechal za sebou takové obry jako YouTube nebo Netflix. Sociální síť zaznamenala 800 proentní meziroční růst v útratách. Pro porovnání YouTube dosáhl „pouze“ 59procentního růst tržeb. Ani jedna z těchto metrik tedy nenaznačuje, že by mělo dojít celosvětově k dramatickému snížení využívání TikToku. 

Možnost inzerce i v Česku

V minulém týdnu TikTok otevřel možnost inzerce v dalších regionech, jedním z nich je i Česká republika. Podle informací od společnosti Httpool, která platformu zastupuje, je tak možné v České republice zasáhnout 1,1 milionu uživatelů, tedy zhruba 10 procent české populace. Ve věkové skupině 16-24 let má přitom zastoupení 22 procent. Je jasné, že TikTok je doménou mladších ročníků a z pohledu firemního využití je potřeba zvážit, jestli je pro danou značku relevantní. 

Další možný vývoj

Zatím je velmi krátká doba na hodnocení dopadu politického dění na tuto platformu, stejně tak vlivu updatů konkurence. Nicméně je zřejmé, že rozhodnutí prezidenta Trumpa nemělo na výsledky TikToku přímý vliv. Naopak je velice pravděpodobné, že celková diskuze vedená médii platformě spíše prospěla. 

První zmínky u nás i ve světě dokazují, že žádný velký přesun na Instagram Reels se zatím nekoná. Češi často neví, že něco takového na Instagramu vůbec existuje, a dle čerstvého průzkumu Kantaru se ani světoví influenceři z TikToku na Instagram Reels nijak houfně nepřesouvají. 

To vše dokazuje, že není potřeba se investice do TikToku obávat. Pokud máte mladou cílovou skupinu a patříte mezi trendy značky nebo se ji snažíte vybudovat, rozhodně si tuto platformu nastudujte a pusťte se do toho. Nicméně je rozhodně třeba připravit adekvátní obsah. To, co dáváte na Facebook nebo Instagram, tady zaručeně pohoří. 

×

Přihlášky do soutěže ADCE Awards do 13. listopadu, poplatky jsou poloviční

Starší článek

Firmy potřebují pomoci s reakcí na krizi. Stratégové by měli dokázat svůj přínos

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

V porotě 100. výročních globálních cen ADC usednou kreativci z 36 zemí

Takřka 180 odborníků z kreativního, komunikačního či mediálního byznysu ohodnotí práce z celého světa, které budou přihlášeny…
21. 1. 202120. 1. 2021
Newsletter

Startuje online i tištěný Vogue Leaders, chce přinášet příběhy …

Společnost V24 Media, která na českém a slovenském trhu vydává magazín Vogue Czechoslovakia, oznámila spuštění nového časopisu Vogue Leaders…
21. 1. 202120. 1. 2021
Newsletter

Žádné reklamy na Facebooku? Možná to jde i bez nich

Není skutečný přínos reklam na sociálních sítích nadsazený? Značky, které se připojily k bojkotu Facebooku, nezaznamenaly žádné propady tržeb. …
21. 1. 202120. 1. 2021
Marketing

Přípravy na Super Bowl vrcholí. Kdo se letos objeví na reklamní …

Vedle Pringles, Toyoty či Mountain Dew se v prestižním reklamním čase během přenosu finálního zápasu NFL poprvé ukáže společnost Fiverr.
20. 1. 202120. 1. 2021

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Jan Potměšil je novým šéfredaktorem eXtra.cz. Plánuje posílení redakce
Rozšiřování HBO Max v regionu EMEA povede Christina Sulebakk

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více