Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube.com
Názory

KOMENTÁŘ: Česká reklama jde ve stopách amerických Oscarů

Marek Hlavica, ředitel AKA1. 10. 202025. 11. 2020

Americká filmová akademie ukázala světové filmařině směr! Nová pravidla pro udělování Oscarů budí pozornost nejen v branži. Hodlají očistit kinematografii od křivd a nespravedlností, jež ji provázejí od bratří Lumierů. Ba co hůř, situace se historicky spíše zhoršovala.

Němý film dával alespoň rovnou šanci hercům zdravým, s vážnou poruchou řeči i úplně němým. Černobílé snímky sice neposkytovaly příležitosti pro žlutou rasu, ani americké rudochy, ale alespoň složka černá a bílá byla v jakés takés rovnováze. I to málo se zvukovým a barevným filmem padlo. Teď tedy snad konečně budou moci o nejvyšší filmařskou metu usilovat snímky spravedlivě protežující hendikepované a menšiny všeho druhu.

A jak jsme na tom u nás?

Jako obvykle. Barrandov na rozdíl od Hollywoodu promeškal už příležitost vyrovnat se se sexuálním vydíráním v šoubyznysu v kampani Me Too. Místo toho se domácí hnutí „Já Taky“ vyčerpává v boji o dotace z Českého fondu kinematografie. A místo rázného vykročení k novým pravidlům pro udělování filmových ocenění čeští filmoví Lvi opět přešlapují v kleci.

ČTĚTE TAKÉ
KOMENTÁŘ: Made in Czech Republic. Zajímá v zahraničí někoho, že je zboží od nás?

A tak mezinárodní reputaci musí (pokolikáté už!) zachraňovat reklama. Rada pro reklamu totiž přijala nový Kodex, který dost přesně kopíruje oskarová pravidla. A reklamy, které se budou Kodexu vymykat, budou označeny za neetické. Můžeme se tak těšit na záplavu neotřelých kreativních konceptů i remaků reklamní klasiky.

Tak například nejoblíbenější vánoční spot od Kofoly se dočká nové podoby:
černošský lesbický tatínek slibuje své slepé dcerce zlaté prasátko. Spot končí legendárním zvoláním „Nemusím, já už ho vidím!“, načež následuje nový claim: Kofola — více než Lurdy!

Nejpopulárnější herec v reklamě Ivan Trojan se v den 130. výročí úmrtí Heinricha Schliemanna (†26. 12. 1890) chystá prohlásit příslušníkem řecké menšiny v Čechách a uplatnit restituční nárok na pražskou diplomatickou
čtvrť včetně zámku i botanické a zoologické zahrady. Na území bývalého Trojského ostrova hodlá vybudovat uprchlický tábor pro pronásledované herce, které z vlasti vyhnal jejich vlastní filmový průmysl. Praha se tak může těšit na nebývalý příliv nezaměstnatelných hollywoodských hvězd.

Ulevit se může všem zadavatelům, v jejichž reklamách vystupuje Jakub Kohák. Tedy skoro všech. Ten zase připravuje spektakulární coming‑out, v němž se prohlásí mužem v ženském těle.

Castingové společnosti si podávají ruce v rehabilitačních léčebnách a slibují pacientům skvělou budoucnost v reklamě, pokud to s rehabilitací nebudou přehánět. Majitelé předražených ubytoven ve vyloučených lokalitách už začali své nic netušící klienty registrovat v komparzních rejstřících.

Potud se tedy zdá, že reklama vykročila správným směrem. Prvními výhonky oboru, který nezaspal světový vývoj, se snad budeme mít možnost potěšit už na letošních Czech Creative Awards a Effie tento podzim. Tedy brzy!

I když — ADC Czech už avizoval zrušení mejdanu roku a proslýchá se, že agentury dostaly time‑out na doplnění „credits“ o genderově, národnostně, rasově a vůbec všeobecně vyvážené realizační týmy. Dočkáme se tedy ujgurských maskérek, osvětlovacích týmů pracujících v režimu chráněné dílny a etnického cateringu na place.

To porota Effie má ještě rozhodování před sebou, což poskytuje šanci do už tak komplikovaného systému několikastupňového posuzování přihlášek vnést nový prvek. Poté, co věrohodnost výsledků posoudí výzkumníci a ve dvou kolech více než dvacet porotců z řad agentur, zadavatelů medií a výzkumných agentur, může nastoupit nějaká etická komise, která nevyhovující práce jednoduše vyhází. A protože nadále platí, že Effie večer

4. listopadu opravdu nějak proběhne, předběhne česká reklama i udílení Oscarů podle nových pravidel. Jestli se bude smět létat, bude možná v letadle na lince L.A. — Praha sedět několik agentů Hollywoodu s lístkem na
Effie v koženém kufříku.

Zavřít reklamu

Kdo bude letos nejlepším marketérem světa? Soutěž otevřela nominace

Starší článek

VIDEO: „Ať je před Štědrým dnem klid“. Alza.cz spouští vánoční kampaň

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Babiš má ke koprovce blíž, ale servis je daleko

Dosavadní počínání potenciálních kandidátů na prezidenta a jejich kampaně komentuje Jakub Splavec, odborník na politické PR.
20. 6. 202220. 6. 2022
Názory

Mýty a výhody monitoringu sociálních sítí

Monitoring naráží na technologické i legislativní překážky, kvůli kterým nelze zdaleka zjistit vše, co by zadavatelé chtěli, píše Zdeněk Jodas z Monitory.
17. 6. 202217. 6. 2022
Názory

Knihobot vyhrál cenu Heureky, ale na ni nemůže

Knihobot vyhrál Cenu Kvality od Heureky. Prý jsme nejspolehlivější e­‑shop. Že máme spokojené zákazníky, vím, ale stejně mi spadla brada. Proč? Protože…
12. 5. 202212. 5. 2022
Názory

Co frčí v PR. Postřehy ze Sabre Awards

Čím zaujmou kampaně v evropské konkurenci a co spojuje finalisty prestižní oborové soutěže, přibližuje jeden z porotců soutěže Rostislav Starý z Konektoru.
9. 5. 202210. 5. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.