Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Byznys míní, koronakrize mění. Firmy místo expanze řeší redukci kanceláří

Pavel Hejkrlík7. 7. 20203. 7. 2020

Zatímco ještě před propuknutím koronavirové krize plánovala podle průzkumu společnosti Prochazka & Partners každá pátá kancelářská firma expandovat, nyní čtvtina uvádí, že došlo ke změně plánů a naopak řeší možnou redukci pronajatých ploch.

„V kancelářském sektoru jsou nejvíce zasažené krizí B2B společnosti poskytující poradenské služby firmám, a to z celé řady oblastí od marketingu až po investice,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners. 

S tím, jak řada firem i pracovníků během koronakrize musela často nedobrovolně najet na režim home office a tento styl práce si často prvně vyzkoušeli, plánuje 75 procent firem z průzkumu zachovat větší režim home office i po odeznění současného stavu. Šestnáct procent firem jej plánuje zachovat neomezeně, třetina firem jen pro vybrané pozice, pětina plošně, ale jen na omezenou dobu (například na 4 dny v měsíci). Zajímavostí je, že pouhá tři procenta firem uvedla, že v režimu home office jim poklesla produktivita práce. 

PSALI JSME
Poptávka po menších influencerech stoupá. Pro followery jsou autentičtí

„Kromě firem, které mají jasno již dnes, je určitě mnoho těch, které nyní vyčkávají, jak se ke krizi teprve postaví. Největší dopad změn organizace práce a přehodnocení lokality či počtu pronajatých m2 kanceláří, očekáváme nejdříve na 3. čtvrtletí roku 2020, ohledně expanze či kontrakce se pak změny promítnou většinově až do roku 2021,“ dodává Procházka.

Z dřívějšího dotazování MAM mezi českými reklamními agenturami vyplynulo, že zmenšovat pronajatou kancelářskou plochu zatím nehodlají, na zahraničních trzích k tomu určitě dojde. Například Martin Sorell, šéf komunikační skupiny S4 Capital v rozhovoru pro iniciativu Marketing Agencies Action Group uvedl, že firmy si během pandemie ověřily, že není třeba, aby všichni jejich zaměstnanci seděli neustále v kancelářích. „Sami pracovníci nechtějí trávit čas každodenním dojížděním. V kancelářích chtějí být dva až tři dny nebo vůbec. Případně se ptají, proč mít vlastní kancelář, když většinu času tráví u klienta,“ dodal Sorell, který je sám připraven kancelářskou plochu redukovat. S4 Capital plánuje i revize nájemních smluv. 

Několikaměsíční práce z domova s využitím moderních technologií ukázala firmám nové možnosti řízení a spolupráce mezi týmy. Pro většinu nájemníků je velmi aktuální i stránka úspor nákladů. Také z průzkumu poradenské společnosti BNP Paribas Real Estate ČR vyplynulo, že velká část firem plánuje redukci kancelářských prostor. Zvažují část svých prostor přenechat pronajímateli nebo se chystají 15 až 20 % prostor podnajmout jiné společnosti. Proměna fungování firem se odráží i na požadavcích nájemců na developery nebo vlastníky kancelářských nemovitostí. Jak ukázal průzkum, prioritou je flexibilita nájemních podmínek. Nejen v možnosti upravovat velikost užívané plochy, ale také v délce a parametrech pronájmu. Namísto dosud obvyklých sedmi až deseti let nájemci trvají na tříletých, maximálně pětiletých kontraktech. Firmy tím předcházejí dalším změnám na trhu.

„Nové prostory momentálně hledá méně subjektů než před Covid-19. Trh však nezamrzl. Sami řešíme několik podnájmů a renegociací, kdy firmy od stěhování občas odrazuje nejen stálý nedostatek kvalitních prostor na trhu, ale i stále se zvyšující cena stavebních prací spojených s úpravou interiérů,“ dodává Lena Popova, vedoucí týmu Office Agency BNP Paribas Real Estate ČR a Slovensko.

Zavřít reklamu
KŘEŠNIČKA

KŘEŠNIČKA na dortu: Na slovech záleží

Starší článek

Soutěž PHNX Tribute jde do finále. Ve čtvrtek proběhne vyhlášení

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Oddělené světy jsou na škodu

ADVERTORIAL Na našem marketingovém trhu nejčastěji působí ryze české agentury, nebo ty, které mají centrálu v zahraničí a v našich končinách mají jen…
26. 5. 202225. 5. 2022
Newsletter

Cross-medialitu ovládlo Performio

Významným oceněním v rámci ceny Agenturní spolupráce roku udělované českou internetovou jedničkou Seznam.cz se v kategorii Cross-mediální spolupráce roku…
19. 5. 202218. 5. 2022
Newsletter

Když obsah buduje brand

Služba Seznam Native může nejen zvýšit znalost značky, ale dokáže také značně posílit její preference.
12. 5. 202211. 5. 2022
Newsletter

Esport se může inspirovat MMA

Že jde vybudovat silná nová sportovní komunita, dokazuje úspěch MMA, říká vedoucí oddělení sponzoringu a eventů Tipsportu Martin Ptáčník.
9. 5. 20228. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.