Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Newsletter

Byznys míní, koronakrize mění. Firmy místo expanze řeší redukci kanceláří

Pavel Hejkrlík7. 7. 20203. 7. 2020

Zatímco ještě před propuknutím koronavirové krize plánovala podle průzkumu společnosti Prochazka & Partners každá pátá kancelářská firma expandovat, nyní čtvtina uvádí, že došlo ke změně plánů a naopak řeší možnou redukci pronajatých ploch.

„V kancelářském sektoru jsou nejvíce zasažené krizí B2B společnosti poskytující poradenské služby firmám, a to z celé řady oblastí od marketingu až po investice,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners. 

S tím, jak řada firem i pracovníků během koronakrize musela často nedobrovolně najet na režim home office a tento styl práce si často prvně vyzkoušeli, plánuje 75 procent firem z průzkumu zachovat větší režim home office i po odeznění současného stavu. Šestnáct procent firem jej plánuje zachovat neomezeně, třetina firem jen pro vybrané pozice, pětina plošně, ale jen na omezenou dobu (například na 4 dny v měsíci). Zajímavostí je, že pouhá tři procenta firem uvedla, že v režimu home office jim poklesla produktivita práce. 

PSALI JSME
Poptávka po menších influencerech stoupá. Pro followery jsou autentičtí

„Kromě firem, které mají jasno již dnes, je určitě mnoho těch, které nyní vyčkávají, jak se ke krizi teprve postaví. Největší dopad změn organizace práce a přehodnocení lokality či počtu pronajatých m2 kanceláří, očekáváme nejdříve na 3. čtvrtletí roku 2020, ohledně expanze či kontrakce se pak změny promítnou většinově až do roku 2021,“ dodává Procházka.

Z dřívějšího dotazování MAM mezi českými reklamními agenturami vyplynulo, že zmenšovat pronajatou kancelářskou plochu zatím nehodlají, na zahraničních trzích k tomu určitě dojde. Například Martin Sorell, šéf komunikační skupiny S4 Capital v rozhovoru pro iniciativu Marketing Agencies Action Group uvedl, že firmy si během pandemie ověřily, že není třeba, aby všichni jejich zaměstnanci seděli neustále v kancelářích. „Sami pracovníci nechtějí trávit čas každodenním dojížděním. V kancelářích chtějí být dva až tři dny nebo vůbec. Případně se ptají, proč mít vlastní kancelář, když většinu času tráví u klienta,“ dodal Sorell, který je sám připraven kancelářskou plochu redukovat. S4 Capital plánuje i revize nájemních smluv. 

Několikaměsíční práce z domova s využitím moderních technologií ukázala firmám nové možnosti řízení a spolupráce mezi týmy. Pro většinu nájemníků je velmi aktuální i stránka úspor nákladů. Také z průzkumu poradenské společnosti BNP Paribas Real Estate ČR vyplynulo, že velká část firem plánuje redukci kancelářských prostor. Zvažují část svých prostor přenechat pronajímateli nebo se chystají 15 až 20 % prostor podnajmout jiné společnosti. Proměna fungování firem se odráží i na požadavcích nájemců na developery nebo vlastníky kancelářských nemovitostí. Jak ukázal průzkum, prioritou je flexibilita nájemních podmínek. Nejen v možnosti upravovat velikost užívané plochy, ale také v délce a parametrech pronájmu. Namísto dosud obvyklých sedmi až deseti let nájemci trvají na tříletých, maximálně pětiletých kontraktech. Firmy tím předcházejí dalším změnám na trhu.

„Nové prostory momentálně hledá méně subjektů než před Covid-19. Trh však nezamrzl. Sami řešíme několik podnájmů a renegociací, kdy firmy od stěhování občas odrazuje nejen stálý nedostatek kvalitních prostor na trhu, ale i stále se zvyšující cena stavebních prací spojených s úpravou interiérů,“ dodává Lena Popova, vedoucí týmu Office Agency BNP Paribas Real Estate ČR a Slovensko.

×

KŘEŠNIČKA na dortu: Na slovech záleží

Starší článek

Soutěž PHNX Tribute jde do finále. Ve čtvrtek proběhne vyhlášení

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více