Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Incomind
Názory

KOMENTÁŘ: Jaký páníček, takový PES

Tomáš Drtina, Incomind26. 11. 202026. 11. 2020

Z vodítka utekl PES a díky předchozím často spíše kontraproduktivním omezením již tak krvácející klasický maloobchod (až na vyvolené segmenty) dostal na dlouhé týdny další ránu.

Stalo se tak navzdory tomu, že nebyl předložen jediný důkaz o tom, že by se covid výrazněji šířil právě tam. Matematici, milující přesná čísla a modely, ale již méně schopní hledat souvislosti a nežádoucí implikace restrikcí, v době rychle klesající křivky nakažených u obchodu naopak ještě přitvrdili. A státní úředníci, hluší k prokazatelným argumentům Hospodářské komory ČR, Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR i dalších odborníků, tak přiložili nové polínko k likvidaci desítek tisíc obchodníků a dalších živnostníků. Ruce si naopak mne online retail a další subjekty benefitující z restrikcí.

ČTĚTE TAKÉ
KOMENTÁŘ: Konec depresí. Hospody, právě teď je čas vstát z gauče!

Autoři zákazů to jistě „myslí dobře“, avšak mají na očích klapky umožňující vidět pouze určitý výsek reality. Někde pomohou, ale jinde jejich rozhodnutí přinášejí nedozírný komplex škod ekonomických, zdravotních i sociálních, které se ovšem tak jednoduše do modelu vyžadujícího přesná čísla spočítat nedají a břímě jejich dopadů si společnost i jednotlivci ponesou ještě dlouhá léta. Na stovkách výzkumných projektů pro naše klienty jsme si ověřili, že mít kvalitní data je základ, ale že pro dobrý insight velmi často potřebujete i „soft facts“, informace, které sice nelze přesně kvantifikovat, ale bez nichž a hlavně bez zasazení dat do širšího kontextu lze velmi lehce učinit špatné rozhodnutí.

V případě psího indexu se navíc jedná o model s extrémně pozdrženou reakcí na pozitivní změny. Přitom i ta tak vzdáleně nastavená zelená barva znamená ještě pro retail omezení.

Nechci nijak zlehčovat těžkou a náročnou práci zdravotníků a lidí v první linii. Hlavním důvodem, proč to teď mají tak složité, ale primárně nejsou nedisciplinovaní občané, nýbrž selhávající stát, který nebyl více než půl roku schopný plnit své domácí úkoly, jako byla skutečně chytrá karanténa, kvalitní trasování či zajištění testovacích míst v regionech, a tak přenesl tíhu opatření na občany a soukromý podnikatelský sektor. Zakazovat, navíc na cizí úkor, je přece o tolik jednodušší než tvořit. Trochu mě děsí, že to části národa přijde v pořádku. 

Autor: Tomáš Drtina, Managing Partner Incomind

Zavřít reklamu

Jak měřit PR? V prosinci proběhne webinář k Barcelonským principům 3.0

Starší článek

VIDEO: Swatch is Back! Značka posiluje marketingové aktivity v ČR

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

Knihobot vyhrál cenu Heureky, ale na ni nemůže

Knihobot vyhrál Cenu Kvality od Heureky. Prý jsme nejspolehlivější e­‑shop. Že máme spokojené zákazníky, vím, ale stejně mi spadla brada. Proč? Protože…
12. 5. 202212. 5. 2022
Názory

Co frčí v PR. Postřehy ze Sabre Awards

Čím zaujmou kampaně v evropské konkurenci a co spojuje finalisty prestižní oborové soutěže, přibližuje jeden z porotců soutěže Rostislav Starý z Konektoru.
9. 5. 202210. 5. 2022
Názory

Podcastová reklama prodává, nakupovat ji je však stále oříšek

Podle amerických statistik za rok 2021 si loni alespoň jednou týdně poslechlo podcast rekordních 80 milionů Američanů. To je více než čtvrtina všech…
7. 4. 20227. 4. 2022
Názory

Ztráta cookies zasáhla PPC kampaně, zkontrolujte nastavení

Nesouhlas uživatelů se zpracováním cookies komplikuje měření efektivity kampaní. Jak problém zmapovat a řešit, radí David Rymeš z Publicis Groupe.
24. 3. 202224. 3. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News
DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.