Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Qerko
Názory

KOMENTÁŘ: Konec depresí. Hospody, právě teď je čas vstát z gauče!

Lukáš Kováč, Qerko20. 11. 202025. 11. 2020

„Devastující pokles tržeb v gastru.“ „Nulová pomoc od státu.“ „Polovina restaurací a kaváren druhou vlnu pandemie nepřežije.“ To jsou titulky, které dnes v médiích co do zmínek o gastro segmentu převládají.

Maximálně se ještě občas se objeví nějaká ta výzva, že si mám koupit oběd do krabičky a pivo do petky u výdejního okénka své oblíbené hospody. Je strašně snadné téhle pesimistické náladě podlehnout a topit se ve frustraci. Koneckonců po vyhlášení jarního lockdownu jsme na tom i my v Qerku byli úplně stejně. Slibně našlápnutý produkt s ukázkovým „product market fit“ a bum. Koronavirus. Tržby na dvaceti procentech. Upřímně — měl jsem chuť jen ležet na gauči a koukat na Netflix. Ale jako tým jsme se nevzdali. Podobně jako jiní jsme se snažili vymýšlet, pomáhat… Ať už to bylo více či méně účinné, hledali jsme cesty, jak udržet funkční systém.

S odstupem můžu ale říct, že naše jarní snahy nebyly až tak produktivní, jak bych si vzhledem k vynaložené energii představoval. Proč? Protože se naše pozornost roztříštila. Základní ideou Qerka je (kromě neviditelné platby) umožnit restauraci, aby poznala svého hosta, a mohla tak o něj ještě lépe pečovat, i když se právě v restauraci nenachází. U snahy o naplnění této vize jsme měli zůstat, neměli jsme zaměřovat naši pozornost jiným směrem. Ale pozdě bycha honit a nakonec je dobře, že jsme si tím prošli.

ČTĚTE TAKÉ
KOMENTÁŘ: Efektivita a kreativita nefungují odděleně

Nechci zlehčovat závažnost situace, ve které se gastro segment nyní nachází. Je to těžký boj. Ale není to tak dlouho, co se po jarní krizi začaly podniky opět otevírat, a nastala mela. Nestačili jsme ani QR kódy vyrábět a museli jsme najmout externí výpomoc. Vím, že tento boj skončí a na jeho konec je třeba se připravit. Půjde o každého hosta. Aby se vrátil, aby si k podniku (znovu) vybudoval vztah, aby se vracel. To, že restaurace musejí digitalizovat, je status quo, ne žádná novinka. A s digitalizací jde ruku v ruce solidní marketing. Podniky musejí skutečně poznat svého zákazníka, motivovat ho k návratu, odměňovat za věrnost a přitom nikterak nenarušit jeho soukromí.

Na to ale potřebují data a platformu určenou ke komunikaci s hostem. Řešením je transformace plateb do vhledu o zákaznickém chování a CRM systém, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně cílené na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování.
Dalším klíčem k restartu byznysu po koroně 2.0 je dle mého názoru automatický věrnostní program, který má moc z běžného anonymního hosta udělat štamgasta. Hosta, kterému dává podnik s každou jeho platbou najevo, že si ho váží, že ho zajímá, co si myslí jako konzument a návštěvník a za každou další realizovanou platbu mu říká: díky, že k nám chodíš, ceníme si toho.

Věřím, že Qerko není jediné, kdo chápe důležitost toho, aby restaurace měly informace o svých zákaznících a možnost je kontaktovat, segmentovat je, spustit automatické kampaně i cross promo marketing. Na tohle všechno a mnoho dalšího, co jsem nezmínil, je ale potřeba se připravit. Doba se změní, pohostinství se změní, host se změní. A vážně už nebude stačit terminál a nezvládnutý věrnostní program na plastové kartičce. Nikdo vám nebude tleskat, že jste zdigitalizovali sklad. I když automatizované naskladňování je také silný příběh, kterému fandíme.

Vnímám signály z gastro trhu a věřím, že to pomalu všichni začínáme chápat. Že nesetrváváme apatičtí na gauči u Netflixu, že tu druhou vlnu přežijeme a vyjdeme z ní připravenější. Protože, co když ta druhá vlna nebyla poslední?

Zavřít reklamu

Komunikaci Dáme jídlo zajistí agentura Etnetera Motion

Starší článek

Projekt Vize získal na Hithit přes milion korun. Dokončí investigativní reportáže

Novější článek

Podobné zprávy

Názory

KOMENTÁŘ: Nekonečné loučení s cookies

Google opět odložil konec cookies třetích stran o další rok. Je to pro trh pozitivní zpráva? Jaký signál nám tím Google vlastně vysílá? A jak můžeme čas…
11. 8. 202211. 8. 2022
Názory

Pojeďme tam, kde to známe z plátna

Film a televize nás přenášejí do příběhů, které jsme nezažili, a do míst, která jsme nenavštívili. Lákají na výlety do filmových lokací. CzechTourism či…
1. 8. 20221. 8. 2022
Názory

Přijde krize? Nechte běžet reklamu!

Chcete mít větší tržní podíl? Obrňte se trpělivostí a vůbec nic nedělejte se svým marketingovým rozpočtem. Během recese totiž stačí vydržet a vaše značka…
21. 7. 202221. 7. 2022
Názory

Konkurence bude jen sílit. „Malé e-shopy“ si musejí ujasnit strategii

Je pravdou, že růst e­‑commerce se minimálně zastavil. Podle posledních veřejných čísel za červen klesla meziročně návštěvnost e­‑shopů globálně o 12…
18. 7. 202218. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.