Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Názory

Martin Sorrell: Do čtyř let zabere digitál dvě třetiny reklamního trhu

Jakub Křešnička27. 7. 202028. 7. 2020

Zrychlená digitální transformace přinese zvyšování podílu online platforem na reklamních trhu, z něhož aktuálně zabírají zhruba polovinu. Trhu budou dominovat firmy jako Google nebo Facebook, říká zakladatel WPP a S4 Capital.

Pandemie koronaviru, se reklamního průmyslu dotýká hned třemi způsoby. Mění chování spotřebitelů, fungování médií a samozřejmě dopadá i na ekonomickou situaci ve firmách samotných. Všechny tyto vlivy významně zrychlují digitální transformaci. „Status quo padl, a tak transformaci nic nepřekáží,“ uvedl pro televizi Fox Business v pořadu Barron’s Roundtable Martin Sorrell, někdejší dlouholetý šéf největší komunikační skupiny světa WPP a nyní šéf skupiny S4 Capital.

Výrazně se podle Sorrella proměňuje i svět médií. Streamovací služby jako je Netflix či Disney+ vytvářejí tlak na terestrické vysílání. Zvýrazňuje se i pokles popularity tištěných médií, což reprezentuje i rozhodnutí miliardáře Ruperta Murdocha, který ve svém mediálním impériu na konci května ukončil tradiční podobu více než stovky titulů v Austrálii – většina přechází do onlinu, ale takřka čtyřicet z nich uzavřel úplně. „Distribuce tištěných médií je také vysoce neefektivní a jsou celkově problematické i z pohledu ochrany klimatu a udržitelnosti,“ doplnil Sorrell.

Čtěte také:
Byznys míní, koronakrize mění. Firmy místo expanze řeší redukci kanceláří

Změny na mediálním trhu spojené s posunem spotřebitelů do online prostoru i s horšími ekonomickými výsledky firem za druhé čtvrtletí, které označil za „krvavou lázeň“, souvisí s výraznějším posilováním významu digitálu v reklamním byznysu. „Ten celkově představuje zhruba 500 miliard dolarů ročních tržeb a zhruba polovina z toho připadá na online. Podle našich předpovědí se tento podíl do roku 2024 zvýší na dvě třetiny,“ uvedl Sorrell, jehož nynější skupina S4 Capital se na digitální byznys plně soustředí.

Tištěných médií bude podle Sorrella v následujících letech ubývat, především co se týče deníků. Šanci mají spíše časopisy, především ty cílené na ženy. Vydavatelé novin ale mají podle legendy reklamního byznysu obavy i na tak konzervativních trzích, jako je například Indie.

Velcí hráči, kteří nyní ovládají digitální reklamní byznys – Google, Facebook, Amazon a čínské společnosti jako Alibaba, Tencent či platforma TikTok, která svým významem několikanásobně překonává i Twitter – si svůj vliv zřejmě udrží. „Těch zhruba šest společností, z nichž jsou tři západní a tři čínské, budou s největší pravděpodobností trhu dominovat i nadále. Nejsem si jistý, že by na tom něco změnila snaha politiků tyto velké společnosti rozdělit, ve výsledku by to jejich podíl na trhu nezměnilo,“ doplnil Sorrell. Je podle něj navíc znát, že se společnosti jako Google a Facebook po nátlaku inzerentů, včetně aktuálního bojkotu některých sociálních sítí, snaží zadavatelům vyjít vstříc. Lépe reagují na jejich obavy o brand safety i na obavy spojené s vlivem na volby či nenávistným obsahem.

×

Google uvedl 3D interaktivní reklamu Swirl

Starší článek

Lesensky.cz se po úspěšné jarní kampani bude starat o media relations dm drogerie

Novější článek

Podobné zprávy

Akce

ADC Awards posouvají termíny, Louskáčky budou rozdány v listopadu

Ocenění kreativy v české reklamě Art Directors Club Czech Creative Awards se pro přihlášky otevře v srpnu. Slavnostní vyhlášení výsledků pak proběhne…
3. 3. 20213. 3. 2021
Lidé

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Jednatel společnosti Digital Broadcasting zemřel v úterý večer. V médiích začal podnikat na konci devadesátých let, kdy založil rádio Čas.
3. 3. 20213. 3. 2021
Sport

FC Viktorie Plzeň dál spolupracuje s agenturou Beneš & Michl

Grafická a webová agenturu Beneš & Michl navazuje na osmiletou spolupráci s fotbalovým klubem FC Viktoria Plzeň, jemuž už od roku…
3. 3. 20213. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více