Foto: Absolut

Absolut má na pražském Masarykově nádraží instalaci z recyklovaných lahví od Salcmannové

3. 1. 2020 13:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Značka vodky Absolut se v aktuální kampani Absolut Recycled zaměřuje na udržitelnost a recyklaci. Po limitované edici lahve vyrobené ze 41 % z recyklovaného skla teď švédská značka oslovila ke spolupráci umělkyni Radku Salcmannovou.

Výsledkem spolupráce je světelná instalace, která je v těchto dnech k vidění na Masarykově nádraží v Praze. Svojí „recyklovanou“ vizi z použitých lahví vytvořila Absolut ve spolupráci s pražskou The Chemistry Gallery a sochařkou, designérkou a módní návrhářkou Radkou Salcmannovou, která žije a tvoří v New Yorku a Los Angeles. Její práce byly k vidění na několika vlastních show v rámci New York fashion weeks či spolupracovala na instalacích pro zpěvačku Björk.

Velmi mě zaujalo téma samotné, všichni samozřejmě víme, jak je myšlenka recyklace důležitá a měla by být podstatnou součásti a zároveň každodenní povinností nás všech. Na tomto projektu se mi líbí i to, že je to práce ve veřejném prostoru a dotkne se i lidí, kteří by běžné uzavřené galerijní prostory nechali bez povšimnutí,“ říká Radka Salcmannová.

Celá konstrukce je tvořená z recyklovatelných materiálů. Hlavním prvkem je 562 lahví Absolut, které jsou nařezány do různých velikostí. Nosná konstrukce je vyrobena ze starých barových židlí, které umělkyně nalezla ve sběrných surovinách. Vše je doplněno videoprojekcí.

„Úsilí o to, aby se materiály a suroviny znovu využívaly, je pro Absolut důležité již mnoho let, a jsme rádi, že tuto myšlenku můžeme prohloubit v aktuální kampani. Chceme poukázat na důležitost udržitelnosti a recyklace za pomoci kreativních počinů, které věříme, že přinesou širší osvětu tomuto tématu. Věříme, že můžeme dát věcem, které již nepotřebujeme, nový život a novou podobu,“ říká Jakub Záruba, Brand manager značky Absolut. Instalaci lze vidět v hlavní hale Masarykova nádraží až do poloviny února 2020.

Psali jsme
Henkel s Rossmannem zahájili prodej drogerie bez obalu

Foto: Absolut

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.