Foto: Rossmann

Henkel s Rossmannem zahájili prodej drogerie bez obalu

6. 11. 2019 12:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Společnost Henkel se spojila s drogerií Rossmann a v deseti vybraných prodejnách zahájila prodej Drogerie bez obalu. Jde o pilotní projekt.

Cílem projektu společností Rossmann a Henkel je přispět k udržitelnější spotřebě drogistických výrobků tím, že spotřebitelé přejdou na nákup drogerie bez obalu a budou se pro ni opakovaně vracet. Tím má dojít ke snížení spotřeby plastových obalů. „Jedna česká domácnost nakupováním v projektu značkové drogerie bez obalu může ušetřit průměrně až 77 % plastového obalu za rok*. Kdyby všechny české domácnosti přešly v daných kategoriích produktů na drogerii bez obalu, ušetřilo by se přibližně 5 tisíc tun plastových obalů za jeden jediný rok,“ říká Roman Kýr, generální ředitel společnosti Henkel ČR.

Zákazníci Rossmann si od listopadu mohou opakovaně doplňovat osm vybraných šetrných produktů – od pracích gelů Persil, přes aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Aloe Vera, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely s veganskou recepturou Nature Box.

 „Motto společné kampaně, která si klade za cíl oslovit co nejširší veřejnost, je ,Krása je společně šetřit přírodu´. Kampaň bude podpořena iniciativou #denbezobalu ve spolupráci s influencery na sociálních sítích, speciálním prostorem v letáku Rossmann, v zákaznickém časopise, na webových stránkách, v POS materiálech, v rádiových spotech na prodejnách a v digitálních médiích. Patrony kampaně na sociálních sítích se stali modelka Natálie Kotková, violoncellistka Terezie Kovalová či finalista MasterChef Česko Oliver Pape a další,“ vysvětluje Olga Stanley, manažerka komunikace Rossmann.

Maketa čepovací stanice Rossmann

Na přípravě marketingové a komunikační strategie kampaně Drogerie bez obalu se podílela agentura DDB. PR aktivity včetně pořádání tiskové konference a influencer marketing zajistila agentura FleishmanHillard za Rossmann a Lercom Consulting za Henkel. Obsah pro digitální kampaň firmy Henkel na Facebooku a Instagramu připravila agentura Storytellers, nasazení naplánovala agentura OMD Slovakia.  

Návod na použití nové čepovací stanice Rossmann Henkel

Služba funguje tak, že si zákazník zakoupí první láhev, označí ji na skeneru na plnicí stanici, naplní zvoleným produktem, vezme si tištěnou informaci ze stanice a odnese k pokladně, kde mu pokladní nalepí na láhev nálepku, která umožní další nákupy bez opakovaného placení za láhev. Při opakovaném nákupu už stačí prázdnou láhev vzít s sebou, znovu doplnit a zaplatit už jenom za obsaženou drogerii. Doplnitelné láhve budou
od 6.–10. listopadu k dispozici zdarma.

Dodavatelem plnicí stanice je firma Umdasch, která za toto řešení získala Německou cenu za inovace 2019 pro oblast retailu.

Návrh na projekt pochází z České republiky a Češi se, například, umístili podle nedávných šetření na 4. místě mezi zeměmi EU v třídění odpadků.

Nejpozději do roku 2025 budou obaly všech výrobků pracích a čisticích prostředků společnosti Henkel recyklovatelné, znovu použitelné, nebo kompostovatelné. Do stejného data se firma zavázala, že 35 % obalů bude obsahovat recyklovaný materiál, což značně převyšuje požadavky EU.

(* Zdroj: interní analýza společnosti Henkel ČR spol. s r.o., na základě externích dat za rok 2018 od společností zabývajících se výzkumy trhů.)

Psali jsme
Coca-Cola s Dieslem představují kolekci z recyklovaných materiálů

Foto: Rossmann

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.