APRA s Nadací České spořitelny podpoří mediální gramotnost na školách

7. 3. 2022 12:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Organizace chtějí zlepšit orientaci studentů v mediálním prostředí v době válečného konfliktu, kdy mohou být vystaveni proruským dezinformacím.

Asociace public relations (APRA) a Nadace České spořitelny (Nadace ČS) spouští projekt na podporu mediální gramotnosti středoškoláků. Cílem je zlepšit orientaci studentů v mediálním prostředí v době válečného konfliktu, kdy mohou být vystaveni proruským dezinformacím. Mezi studenty se vydají šéfové komunikace firem, ředitelé PR agentur, akademici, novináři a další experti na média. Střední školy se o lektory mohou hlásit od poloviny března.

Zprostředkování lektorů školám se uskuteční prostřednictvím platformy Den pro školu Nadace ČS. Zde se mohou zároveň hlásit dobrovolníci – profesionálové z oblasti médií a komunikace. Obě strany tu také najdou podpůrné materiály pro výuku.

Tématy setkání budou mediální manipulace, jak se šíří a vznikají účelové dezinformace, jak je poznat a nenaletět jim, kde hledat ověřené zdroje. „Mediální gramotnost je v dnešní společnosti stále důležitější, bohužel na většině českých škol se jí věnuje minimální pozornost. Situace na Ukrajině a související ruská propaganda potřebu osvěty násobně zvýšila,“ řekl Michal Vlasák, místopředseda Asociace public relations.

„Platformu Den pro školu jsme spustili s cílem propojit odborníky s učiteli a studenty, to se daří. Právě v dnešní době je obrovskou výhodou, že k této složité problematice mluví experti z dané oblasti, přinesou relevantní informace a podpoří učitele,“ dodala Lucie Ellingerová, manažerka komunikace Nadace České spořitelny.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení