Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Anthony Quintano
Média

V boji s propagandou Facebook selhal

UkrajinaRedakce MAM26. 2. 202226. 2. 2022

Facebook naprosto zklamal v označování dezinformačních příspěvků o Ukrajině, nedaří se mu zachytit 9 z 10.

Facebook už v říjnu 2019 oznámil, že „začne označovat Ruskem kontrolovaná média na svých stránkách a v Ad Library“. Analýza však ukázala, že drtivá většina příspěvků zveřejněných Kremlem kontrolovanými média nebyla v průběhu posledního roku tímto opatřením jakkoli dotčena, označeno nebyl naprostá většina.

Analýzu provedla organizace Center for Countering Digital Hate (CCDH) a její závěry zveřejnila 26. února odpoledne.

Anglicky psané články o Ukrajině zveřejněné médii, v nichž majetkově figuruje ruský stát, měly v posledním roce přes půl milionu lajků, komentářů a sdílení. V rámci průzkumu výzkumníci CCDH analyzovali vzorek 3 593 článků, které uveřejnily na Facebooku RT.com (Russia Today), Sputnik News, TASS a Ruptly (tvůrce obsahu pro sociální sítě vlastněný RT.com). Všechna tato média byla americkým ministerstvem zahraničí označena jako „financovaná Kremlem“ a jako součást „ruského desinformačního a propagandistického ekosystému“.

Výzkumníci použili Facebookem vlastněný nástroj CrowdTangle k identifikaci příspěvků obsahujících 100 nejoblíbenějších článků z celkového vzorku a zkoumali, zda platforma aplikuje označování, které mělo uvádět, že obsah pochází od „ruského státem kontrolovaného média“. Z šetření vyplynulo, že 91 procent z 1304 příspěvků obsahujících články z prokremelských médií nemá žádné označení.

Články na Facebooku, které nejsou nijak označeny, obsahují například prohlášení:

  • Ukrajina plánuje operaci pod falešnou vlajkou (false flag incident) připravenou sabotéry vycvičenými v Británii
  • Američtí žoldáci připravují provokaci s užitím chemických zbraní
  • Mediální reportáže o pohybu jednotek jsou hysterií
  • Bojechtiví ozbrojení Američané v maskáčích operují na Ukrajině
  • Britská tajná služba zveřejňuje o invazi falešné zprávy

Frances Haugen, whistleblower z Facebooku varoval, že anonymita této sociální sítě a nedostatek transparentnosti zabrání identifikaci manipulačních akcí vedených zeměmi jako Rusko, Čína nebo Írán. Imran Ahmed, ředitel CCDH uvedl: „Facebook opět nedodržel své sliby o posílení svých pravidel. Ospravedlnění ruského útoku na Ukrajinu bylo založeno na Facebooku.“ Ruský stát podle Ahmeda figuruje v řadě nepřátelských operací a chapadla jeho integrované mediální produkce a sociálních sítí se snaží změnit způsob, jakým západní publikum přemýšlí o politických otázkách, ve prospěch Putinovy agendy – s jasnými důsledky pro naši národní bezpečnost a mezinárodní řád.

„Je čas, aby Mark Zuckerberg ukončil možnost zneužívat jeho síť nepřátelskými hráči s nenávistnými choutkami. Jeho selhání v ochraně Facebooku před zneužitím Ruským státem teď pociťuje ukrajinský lid a (vzhledem k bojovné rétorice ruského vůdce) také na svět vrhá stín hrozby atomového hřibu,“ uzavřel Imran Ahmed.

Zavřít reklamu

Váleční reportéři nasazují životy. NFNZ vyzývá k finanční podpoře

Starší článek

Rusko útočí i na technologické giganty

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Už jste viděli vše? Nike se Spikem Lee slaví padesátiny

Na oslavu 50. narozenin přizval sportovní gigant Nike známého režiséra Spika Leeho, aby režíroval a hrál v nejnovější reklamě, která se ptá diváků:…
19. 5. 202219. 5. 2022
Akce

Svengali, Havas, AC&C a MSL mají nejvíce šancí v soutěži Lemur

Sedmnáctý ročník oborové soutěže pořádané Asociací public relations zná finalisty. Vítěze vyhlásí na galavečeru 22. června.
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.