Foto: Twitter

Značka Crocs čelí výzvám k bojkotu kvůli Rusku

31. 8. 2022 09:08

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Zprávy o otevření prodejen Crocs v Moskvě spustily na sítích výzvy k bojkotu. Brand se brání, že v Rusku není přímo aktivní.

Americká značka obuvi Crocs se opět prodává v Rusku po znovuotevření prodejen v moskevských obchodních centrech Afimall a Metropolis. Uvedl to koncem srpna ruský deník Kommersant a zprávu citoval například server Shoes Report. Na sítích se od té doby šíří výzvy k bojkotu značky, podle kterých její byznys pomáhá financovat ruskou invazi Ukrajiny. Upozorňují na ně například profily Boycott Russia na Twitteru či na LinkedIn.

Brand Crocs se brání s tím že zprávy o přímých aktivitách v Rusku jsou nepřesné. „Aktuálně probíhá proces zrušení naší právnické osoby a převodu všech zbývajících retailových lokací na místního manažera, který není spojen se značkou Crocs,“ uvedla společnost mimo jiné na Twitteru společně s vyjádřením solidarity „k těm, kdo jsou dotčeni touto humanitární krizí“.

Podle Shoes Report byl ruský byznys značky převeden na společnost Claire LLC, kterou v květnu založil Eric Petit, bývalý šéf zastoupení Crocs v Rusku. Menšinový podíl v ní vlastní Evgeny Tregubenko, spolumajitel firmy RT-Group, která se zahraničními investory spolupracuje na fúzích a akvizicích podniků.

Server dále cituje studii ruské společnosti Oks Labs, podle níž je převod podnikání na bývalý management zastoupení druhým nejpopulárnějším způsobem pro odchod značek z Ruska.

Značka Crocs o přerušení podnikání v Rusku informovala začátkem března letošního roku, kdy došlo k zavření kamenných prodejen i zastavení online obchodů. Znovuspuštění e-shopu není v plánu ani podle zprávy Kommersantu, produkty by se ale měly prodávat přes jiné platformy. Brand Crocs zatím neobnovil ani komunikaci své ruské divize na sociálních sítích. Například její poslední příspěvek na Instagramu byl zveřejněn 23. února letošního roku, tedy den před startem ruské invaze na Ukrajinu, která trvá doposud.

Čtěte také
Rozhodování mezi byznysem a reputací

Podobné pozdvižení nedávno vyvolaly plány aerolinek WizzAir na obnovení letů do Ruska přes společnost Wizz Air Abu Dhabi, kterou z většiny vlastní investiční fond emirátu Abú Zabí, a tak se na ni nevztahují sankce EU, ale pravidla Spojených arabských emirátů. WizzAir nakonec obnovu letů zastavila, ve zdůvodnění ale podle Reuters výzvy k bojkotu nezmínila a rozhodnutí zdůvodnila „limity dodavatelského řetězce“.

Foto: Twitter

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.