Foto: Unsplash.com

Co obětují Češi pro planetu?

21. 4. 2022 12:04

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Recyklovat a šetřit energiemi nám jde na výbornou, konzumaci masa ale zatím neopustíme, zjistila v aktuálním průzkumu agentura Ipsos.

Nejvíce znepokojujícím tématem pro Čechy je růst inflace, mezi top tři největší problémy ji zařadilo 50 procent Čechů, což je výrazný nárůst oproti roku 2020. Naopak obavy z covidu klesly. Další témata, která znepokojují necelou třetinu Čechů, jsou chudoba a sociální nerovnost. Poškozování životního prostředí (14 %) a klimatickou změnu (13 %) řadí mezi top tři největší problémy zejména mladá generace.

Co se týká jednotlivých odvětí, největší míru zodpovědnosti za snížení uhlíkové stupy Češi přisuzují energentickým a leteckým společnostem – že mají velkou míru zodpovědnosti si myslí polovina z nich. Následují výrobci automobilů, poskytovatelé veřejné dopravy a spolenčosti poskytující technologie a vyrábějící elektorniku.

Pokud Češi již nyní dělají něco, jak nejlépe mohou, pak je to recyklace. Pro většinu je samozřejmostí i šetření energií či vodou. Naopak málo Čechů chce dělat změny v konzumaci mléčných výrobků nebo nahrazovat některé potraviny alternativami.

Pozn.: * = již nyní dělám, jak nejlépe můžu; ** = sloučení odpovědí „zcela jistě
budu dělat“ + „velmi pravděpodobně“ + „spíše pravděpodobně“

Kompletní infografiku a více dat najdete v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2022.
Data poskytla agentura Ipsos, data o udržitelnosti a vnímání klimatických změn jsou z Reportu Den Země (Zdroj: Ipsos, březen 2022), údaje o vývoji ve stravování pocházejí z rozsáhlé studie „Trendy ve stravování“ (Zdroj: Ipsos, březen 2022). Součástí infografiky v tištěném vydání je také znalost značek rostlinných alternativ, kterou Ipsos exkluzivně zařadil do dotazování pro týdeník Marketing & Media (březen 2022).

Foto: Unsplash.com

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Radana Čechová

Jako novinářka zaměřující se na marketingovou komunikaci pracuje v různých redakcích od roku 1999. Týdeník Marketing & Media, na jehož vzniku se v roce 2000 spolupodílela, vede od začátku roku 2020. Zaměřuje se například na témata spojená s marketingovým výzkumem, efektivitou, managementem a rolí žen v marketingové komunikaci.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.