Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Xnauts
Marketing

Business Factory zakládá globální projekt pro rozšířenou realitu Xnauts.io

Jakub Křešnička29. 3. 202230. 3. 2022

Původně brněnská marketingová agentura chce nejen českým zadavatelům nabízet AR kampaně. Xnauts.io povede Pavel Max Vincenc.

Business Factory, původně brněnská agentura nabízející dnes marketingová řešení klientům z třicítky zemí světa, přichází s novým globálním projektem Xnauts.io. Jeho hlavním cílem je přinášet klientům zábavné koncepty a kreativní kampaně využívající benefitů rozšířené reality a pomáhat jim se vstupem do Metaverse.

Do čela nově vznikající společnosti se postaví Pavel Max Vincenc (na úvodní fotografii vpravo), který nasbíral přes dvacet let zkušeností z vedoucích kreativních pozic v agenturách jako Havas Worldwide a dalších. Je rovněž organizátorem a zakladatelem prvního AR festivalu na světě ARfest Prague.

Vincenc bude mít ve společnosti Xnauts.io prozatím podíl deset procent, zbytek připadá na Business Factory, která chce podle slov jejího šéfa Jana Pátka do projektu výrazně investovat.

„Nad projektem Xnauts zaměřeným na rozšířenou realitu v symbióze s ARfest jsem přemýšlel už několik let, ale až nyní se mi podařilo najít správného partnera. S Honzou Pátkem máme stejný pohled nejen na inovace. Navíc se nám podařilo pro Xnauts vytvořit unikátní a globální alianci, do které máme v plánu zvát ty nejlepší světové XR tvůrce a kreativce, kteří společně s námi budou projekty realizovat,“ uvedl Pavel Max Vincenc, CEO společnosti Xnauts, a dodal: „Už nyní je součástí aliance Chris Pelk, kreativní ředitel holandské agentury livewall, který má za sebou desítky projektů, vytvořil například oficiální AR filtr pro Ozzyho Osbourna.“

Vincenc působil v Havasu mezi lety 2012 a 2019, pak byl kreativním ředitelem agentury Fragile, kterou převzala skupina Knowlimits Group. Ve skupině působil do letošního ledna jako ředitel pro AR. S projekty s rozšířenou realitou má zkušenosti mimo jiné i díky mnohaleté spolupráci s Amnesty International, například s filtry pro projekt Vězni svědomí či „Duhové Madonny“ na podporu polských aktivistek, filtry využilo na Instagramu během pár dní přes sto tisíc uživatelů.

Hlavním cílem Xnauts je přivádět lokální i zahraniční značky a umělce do rozšířené reality a metasvěta. Vytvářet pro ně koncepty, které budou lidi bavit a zvyšovat čas strávený se značkou a ovlivňovat její vnímání.

„Pokud chceme držet tempo růstu a být tu za deset let, musíme neustále přicházet s novými přístupy, a hlavně strategicky investovat. Proto pravidelně dáváme jednotky milionů korun ročně do interních inovací, což mi přijde z dlouhodobého hlediska jako to nejlepší, co můžeme pro rozvoj firmy dělat,“ řekl Jan Pátek, CEO společnosti Business Factory (na úvodní fotografii vlevo).

Jelikož je rozšířená realita v Česku stále na začátku, bude cílem Xnauts také vzdělávat značky v oblasti rozšířené reality. Proto bude Xnauts společně s Business Factory organizovat konferenci ARfest 2022, kam 9. 9. 2022 přiveze jak zástupce platforem (Meta, TikTok a další), tak i světové tvůrce nejúspěšnějších AR/XR projektů, kteří se s publikem podělí o to, jak právě využívat rozšířenou realitu pro byznys.

Během tiskové konference k představení projektu Vincenc s Pátkem rovněž upozornili, že spolupráce neskončí jen u AR filtrů, které například Xnauts aktuálně připravují pro módní kolekci triček By Simona od Simony Krainové.

Další možností jsou například online nákupy, při nichž si budou moci zákazníci zboží vyzkoušet prostřednictvím rozšířené reality v reálném světě a v aplikaci případně rovnou objednat. Podle Xnauts zmiňují případové studie o těchto nástrojích o 71 procent vyšší konverze. Využitelné 3D modely zboží by se daly zapracovat například rovnou do e-shopů.

Třetí možností je pak umožnit značkám využívat NFT či je rovnou připravit na a zapojit do světa metaverse. Xnauts je ostatně byznysovým partnerem skupiny Meta, která svou otevřenou verzi metaverse připravuje.

Zavřít reklamu

Provident si na média opět vybral Dentsu X

Starší článek

Loni bylo největším inzerentem nábytku Asko

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.