Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

AKA dává návody na boj proti dezinformacím

UkrajinaJakub Křešnička1. 3. 20222. 3. 2022

Asociace se spolu se spolkem Nelež obrací na zadavatele, aby z mediálního plánování vyloučili dezinformační platformy. Agentury zapojují i influencery.

Boj o Ukrajinu probíhá i v kyberprostoru. Řada dezinformačních webů už je vypnuta, ale některé nadále fungují a jistě budou vznikat další. Proto se Asociace komunikačních agentur se spolkem Nelež obracejí na zadavatele reklamy, aby vyloučili ze svého mediálního plánování dezinformační platformy. Praktický návod, jak to udělat je dostupný na nelez.cz. PDF návodu si můžete rovněž stáhnout zde.

Cílem dezinformátorů jsou také influenceři. Agentury Triad a Konektor, stejně jako Peppermint, Digital First Marketing Group a McCann, se angažují v jejich edukaci tak, aby nepodléhali záměrné manipulaci a nešířili dezinformace dál. „Jsme v kontaktu se zhruba 150 influencery přes agentury v AKA a iniciativu Férový influencer, s nimiž se na spolupráci právě domlouváme,“ říká pro MAM Petra Jankovičová, zakladatelka pražské Triad Advertising.

„Materiály, které jsme připravili k rozeznávání dezinformací a návod na to, co dělat, když na ně narazí, je nejen pro influencery, ale pro všechny. Budeme rádi, když je bude sdílet kdokoli,“ dodává Jankovičová s tím, že jde o první balíček vizuálů a projekt se bude dál rozšiřovat.

K rozpoznávání dezinformací směřuje i další edukativní kampaň zaměřená na veřejnost, o jejíž přípravách už MAM informoval. Ta bude mít delší průběh a upozorní veřejnost na typické znaky falešných zpráv.

AKA rovněž prohlubuje dlouhodobou komunikaci k zadavatelům, kteří mohou i nezáměrně podporovat příjmy dezinformačních webů svojí reklamou. Zadavatelé teď sami proaktivně hledají cesty, jak tomu zabránit a jak neposkytovat falešným zprávám vyšší míru důvěryhodnosti tím, že se v jejich sousedství objevují renomované značky.

Čtěte také
Agentury pomáhají Ukrajině i finančně

AKA spolu s Asociací mediálních agentur pracují na dalších projektech. Spolupracují například s neziskovou organizací Česko.Digital, která vytvořila praktický rozcestník pomoci stojimezaukrajinou.cz. Ten třídí pomoc na různé druhy a poskytuje kontakty na prověřené organizace a bankovní účty. Ten podpoří kampaní, pro níž shání mediální prostor s pomocí médií i klientů, kteří ji mohou přenechat ten svůj.

Kampaň dobrovolnicky zpracovávají členské agentury asociace. Kreativa vznikla ve WMC Grey, pomáhá pražský McCann, komunikaci v on-line a na sociálních sítích zajišťuje Dark Side s podporou Magnas Media WundermanThompson. Vzniká i televizní spot. Kampaň by měla být spuštěna v řádu dnů.

„Zájem o pomoc ze strany agentur a jejich zaměstnanců se projevil hned v den invaze. Na rozsáhlém internetovém fóru jsme konzultovali různé návrhy s ukrajinskými kolegy. Ti označili finanční dary a boj proti dezinformacím za momentálně nejnaléhavější potřebu. Počítáme s tím, že zadání se bude v čase měnit a přijdeme s novými iniciativami,“ říká Marek Hlavica, ředitel AKA.

Psali jsme
AKA pomáhá Ukrajině spolu s Česko.Digital

Zavřít reklamu

Automatizace lepší kreativu nepřinese

Starší článek

ICCO pozastavila členství ruské PR asociace

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.