Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Lidl
Marketing

Výdaje na reklamu v roce 2021 rostly, žebříček vedou potravinové řetězce

Jakub Křešnička2. 2. 20222. 2. 2022

Za reklamu se loni v desítce nejvýznamnějších kategorií utrácelo více, s výjimkou motorových vozidel. Zadavatelům vévodí Lidl, Kaufland a Albert.

Zadavatelé v desítce nejvýznamnějších reklamních segmentů v roce 2021 za inzerci v ceníkových cenách utratili celkově téměř 77 miliard korun, meziročně o 5,3 procenta více. Ukazují to data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere Ad Intel.

Nejvyšší výdaje opět připadly na kategorii potravin a potravinových řetězců. Šlo o částku přesahující 22 miliard korun, jež meziročně narostla o zhruba čtyři procenta. Reklamní výdaje v tomto segmentu tak o takřka 3,4 miliardy korun převyšovaly útraty obou dalších nejsilnějších kategorií – druhého bankovnictví a pojišťovnictví a třetí elektroniky a domácích spotřebičů. Elektronika přitom byla nejrychleji rostoucím segmentem s meziroční změnou představující 16 procent.

Motorová vozidla představují jedinou kategorii, v níž výdaje na reklamu v ceníkových cenách meziročně klesly – o šest procent na zhruba 4,7 miliardy korun. Inzertní výdaje v této kategorii klesaly i loni. „Do žebříčku se také po třech letech vrátil segment telekomunikací, který z pohledu inzertního objemu v současnosti zaujímá desáté místo,“ uvádí Tomáš Hynčica, obchodní ředitel Ad Intel ve společnosti Nielsen Admosphere.

Vedou Lidl, Kaufland a Albert

Desítce nejvýznamnějších zadavatelů rovněž vévodí potravinové řetězce. Nejvíce za reklamu utrácel Lidl, který meziročně zvýšil výdaje na reklamu o téměř 6,8 procenta. Druhý Kaufland utrácel v ceníkových cenách o 7,8 procenta více než v roce 2020 a třetí Albert výdaje zvýšil o více než 14 procent.

Zatímco první tři příčky v přehledu zůstávají oproti roku 2020 nezměněné, zástupci na čtvrté a páté pozici si za rok 2021 místa prohodily. Čtvrtým největším zadavatelem podle ceníkových cen se loni stala Sazka díky tomu, že výdaje meziročně zvýšila o téměř 18 procent, pátá Alza.cz přidala oproti roku 2020 „jen“ 5,8 procenta.

Další dvě místa zaujali zadavatelé, kteří v žebříčku od loňského roku přibyli: šesté patřilo Simply You Pharmaceuticals (který má ve svém portfoliu značky doplňků stravy jako ArginMax, Clavin nebo Lipoxal), sedmé pak společnosti HP Tronic Zlín (zastřešující např. Datart nebo e-shop Eta.cz). Billa, Mountfield a Henkel obsadily osmou až desátou pozici.

Zadavatelů s roční hodnotou inzerce nad jednu miliardu korun pak bylo loni podle Nielsen Admosphere celkem 15.

Zavřít reklamu

Další streamovací nášup. V Česku odstartuje HBO Max

Starší článek

Veselá kráva láká v Kauflandech rodiče i děti

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.