Foto: Trifor

Ústí s novou identitou od studia Trifor

18. 2. 2022 12:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Studio Trifor uspělo v otevřeném výběrovém řízení mezi 84 návrhy vizuální identity města Ústí nad Labem. Soutěž pořádala organizace Czechdesign.

Nové vizuální identitě dominuje výrazné logo, které podle tvůrců působí přímočaře, sebevědomě, důrazně a nezaměnitelně. Vizuální styl využívá specificky seseknuté písmo. „Emoce, které v sobě nese, velmi dobře konvenují s charakterem města. Pozitivně a úderně pak působí aplikace samotného stylu,“ píše se v tiskové zprávě.

Pro základní logotyp je použité písmo Monument Extended v řezu Black. Jako doprovodné písmo například pro sazbu textů byl zvolen font Louka Daniela Barka, ústeckého typografa a studenta Fakulty umění a designu na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně.

„Samotný logotyp představuje protnutí historie, poválečné architektury (zejména brutalismu) a nové perspektivy. Charakteristickými prvky je propojení typografie, známé siluety budovy krajského úřadu, tzv. ústecké „vany“, novogotického lomeného písma odkazující na německou historii města a dimenzionalita pohledu symbolizující perspektivu, kterou město může nabídnout,“ doplňují autoři, designéři Ilona Chalupecká a Tomáš Trykar z chomutovského Trifor studia.

Důležitým prvkem celého návrhu je barevnost, která je variabilní a dlouhodobě použitelná. Základní černobílá a modrá barevnost odráží specifickou drsnost a náladu města. Doplňková barevnost je volena k rozšíření palety vizuálního stylu a zastává funkci kontrastních akcentů k základní barevnosti.

Podle tiskové zprávy porotu soutěže zaujal i odlehčený copywriting, „který ukazuje, jaké Ústí si pro sebe každý může objevit. Ať už se jedná o hru s významem slova Ústí (Ústí historie, Ústí architektury, Ústí kultury atd.), veršování (Ústí nepustí) až po místní kontext a specifika (Brána Čech, Ústí ajncvaj do Němec, atd.).“

Foto: Trifor

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.