AKA rozjíždí projekty na podporu Ukrajiny

26. 2. 2022 07:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Návod, jak podpořit Ukrajinu a komunikovat během krize, zveřejnila Asociace komunikačních agentur. Chystá další kampaně.

Asociace komunikačních agentur připravila jako jednu ze svých prvních iniciativ v reakci na Ukrajině ve spolupráci s ukrajinskými agenturami návod, jak mohou značky smysluplně pomoci lidem v aktuálním válečném konfliktu. „Tady nejde o marketing, ale o skutečnou válku, ve skutečném světě. Nekomunikujte pomoc, která se nestala, nebo je dělaná pouze z důvodu zviditelnění se,“ píše se v něm mimo jiné.

Na celý návod se můžete podívat zde:

Soubor ke stažení zde.

AKA zároveň chystá další iniciativy, které se připravují po té, so se zhruba 40 odborníků na komunikaci během čtvrtka zapojilo do online brainstormingu s ukrajinskými agenturami, při němž se řešilo, jak mohou lidé z komunikačního byznysu co nejlépe pomoci. „Připojili se na dálku kolegové z poboček přímo na Ukrajině. Bylo až děsivé, jak se v pozadí ozývaly výbuchy. Řešili jsme s nimi, jak můžeme z Česka co nejlépe pomoci. Shodli jsme se na dvou zásadních věcech – fundraisingu a boji proti dezinformacím,“ uvedl pro MAM Jan Binar, prezident AKA a CEO agentury McCann.

Možnost finanční podpory je na Ukrajině zásadní. Pro AKA teď tým odborníků připravuje rozcestník, přes který si budou moci lidé vybírat, jak a na co chtějí přispět.

AKA též ve spolupráci s Asociací mediálních agentur shání a zajišťuje mediální prostor pro kampaň, která také Ukrajinu podpoří. „Připravujeme kampaň, kdo má média nebo prostředky, může se do ní zapojit. Dejte vědět. Pomoc již nabídla radia a Deník,“ uvedl na Linkedin Tomáš Jindříšek, člen prezidia AKA a řídící partner agentury Dark Side.

Asociace se chce v kampani zaměřit na boj proti dezinformacím o situaci na Ukrajině, které se šíří internetem. „Chceme ji směřovat na firmy i na lidi. Samozřejmě bude i na sociálních sítích, ale bude třeba komunikovat masivně, protože dezinformace jsou problém, který bude ještě hodně zesilovat i v České republice,“ dodal Jan Binar.

Obě iniciativy chce AKA odstartovat v příštím týdnu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.