Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Marketing

APRA upozorňuje veřejné zadavatele: dodržet zákonné lhůty nestačí

Redakce MAM19. 1. 202221. 1. 2022

Podle Asociace public relations jsou lhůty pro zadávání komunikačních kampaní nedostatečné, proto se do nich agentury nehlásí.

Asociace public relations (APRA) upozorňuje zadavatele výběrových řízení z veřejného sektoru, že nestačí dodržovat zákonné lhůty na podávání nabídek. Podle APRA jsou nejčastěji používaným typem zadávacího řízení takzvané podlimitní zakázky, u nichž činí zákonná lhůta pro podání nabídek 11 pracovních dní od zahájení řízení. To považuje největší profesní PR organizace za nedostatečné a doporučuje zadavatelům, aby používali lhůtu 20 pracovních dní.

„Dlouhodobě pozorujeme, že zadavatelé se nejčastěji drží minimálních lhůt daných zákonem. Ovšem těch jedenáct dní je opravdu málo a neodpovídá to realitě fungování agentur. Tyto krátké lhůty navíc mohou vyvolávat podezření, že zvýhodňují dodavatele, kteří mohli mít informace o tendru k dispozici už před jeho zveřejněním,“ uvedl Michal Vlasák, člen výkonné rady APRA.

Krátká lhůta pro zpracování nabídky a náročná administrativa jsou podle APRA nejčastější důvody, proč o podobné zakázky přední agentury neusilují. Z analýzy veřejných zakázek v komunikaci v letech 2019 a 2020 vyplynulo, že v průměru obdrželi zadavatelé 2,3 nabídky. Pro dobrý výběr APRA doporučuje tři až pět účastníků tendru, což zajišťuje dostatečný tlak na kvalitu i cenu a zároveň není celý proces pro zadavatele příliš administrativně náročný.

V současné době běží například tendr na PR služby pro Vinařský fond, který patří mezi tradiční veřejné zadavatele. Zakázka na dva roky má hodnotu 4,2 milionu korun a lhůta pro podání nabídek činí 14 pracovních dní. APRA proto vyzvala zadavatele k prodloužení termínu.

„PR tendr Vinařského fondu je dobře zpracovaný. Zadávací dokumentace je detailně připravená s cílem vybrat dodavatele podle kvalitativních parametrů, nikoli podle nejnižší ceny. Je proto obrovská škoda, že na zpracování poměrně komplexní nabídky dal zadavatel málo času. Zbytečně se tím připravuje o možnost vybírat z většího množství kvalitních nabídek,“ řekl Vlasák.

APRA společně s Asociací komunikačních agentur doporučují veřejným zadavatelům postupovat podle Metodiky zadávání veřejných zakázek. Obě asociace zároveň nabízejí zadavatelům konzultace při sestavování zadávací dokumentace tak, aby výběr odpovídal požadavku na ekonomickou výhodnost nabídek. AKA i APRA také prosazují principy Férového tendru, kde jsou dostatečné časové lhůty jedním z klíčových témat.

Zavřít reklamu

Do Darwin & the Machines přichází Marek Šulik

Starší článek

Kredit si nevydobydete logem, ale na trati

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.