Foto: Tomáš Nosil / PR.Klub

Mluvčími roku 2021 jsou Filip Hrubý a Kateřina Rendlová

1. 12. 2021 19:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejlepší PR tým má podle oborové soutěže Škoda Auto. Porota udělila i speciální ocenění za přístup ke komunikaci v době pandemie skupině PPF a Petru Kellnerovi in memoriam.

Porota soutěže Mluvčí roku složená z šéfredaktorů a seniorních redaktorů nejvýznamnějších médií a také zkušených odborníků na PR a komunikaci letos hodnotila kandidáty ve třech tradičních kategoriích – Nejlepší mluvčí veřejného sektoru, Nejlepší mluvčí soukromého sektoru, PR tým roku a pro letošní ročník přidala navíc zvláštní ocenění pro kreativní přístup ke komunikaci v době pandemie.

V kategorii Nejlepší mluvčí soukromého sektoru byla udělena první cena Filipu Hrubému z České spořitelny. Druhé místo obsadila Jana Pokorná, manažerka týmu externí komunikace a tisková mluvčí společností Air Bank a Zonky, třetí byla Kateřina Pavlíková, tisková mluvčí CK Čedok, která získala uznání za externí komunikaci skupiny Letiště Praha.

„Filip Hrubý je moje opora, komunikační mozek a ozvučná deska. Bez něj a celého týmu komunikace by Spořka byla skvělým produktem, ale jen těžko vynikajícím brandem. U Filipa vedle jeho dostupnosti 24/7 velmi oceňuji klid, nadhled, smysl pro humor a sportovního ducha. Našel jsem v něm parťáka pro chvíle pomíjivé slávy i krizové situace,“ ocenil svého Mluvčího roku 2021 generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon. 

V kategorii Nejlepší mluvčí veřejného a neziskového sektoru se za vítězkou Kateřinou Rendlovou z Policejního prezidia umístila na stříbrné příčce Lucie Dosedělová, tisková mluvčí ZOO Praha, bronz si odnesl Miroslav Čepický, ředitel komunikace v Nadaci rodiny Vlčkových. „Jednoznačně nejtěžší bylo v posledním roce komunikovat vládní opatření, která byla už při svém vzniku právně zpochybňována a policie je měla vymáhat. Kateřině se to vždy povedlo zvládnout a vysvětlit, a nejen za to jí patří mé díky a gratulace k zaslouženému ocenění,“ řekl policejní prezident Jan Švejdar.

Titul PR tým roku 2021 porota udělila týmu podnikové komunikace automobilky Škoda Auto. Gratulantem při přebírání tohoto ocenění byl člen nejvyššího vedení automobilky a bývalý místopředseda vlády pro ekonomiku Martin Jahn. „Největší komunikační výzvou byla pro Škodu pandemie koronaviru a také s ní spojený nedostatek čipů v automobilovém průmyslu. V externí komunikaci byl velký tlak zejména na rychlost krizové komunikace při zastavování výroby,“ uvedl Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu a dodal: „Zároveň s tím nedílně souvisela i interní komunikace. Hlavním cílem bylo udržet všechny zaměstnance informované, kdy a jak mají přijít při různých lockdownech a zrušených směnách do práce. Na druhou stranu jsme si díky tomu osahali a vyzkoušeli nové způsoby komunikace, které se následně staly standardem.“

Stříbro v kategorii PR tým roku si pak odnesla Česká spořitelna stříbro, a bronzovou příčku obsadila Air Bank.

Ve speciální kategorii kreativního přístupu v době pandemie porota ocenila skupinu PPF a Petra Kellnera in memoriam za aktivní pomoc v době pandemie, a to například v podobě dodávky zdravotnických pomůcek či poskytnutí haly O2 Universum pro vybudování Národního očkovacího centra.

Letošní ocenění byli vybráni z celkového počtu 114 nominací od novinářů a expertů v oboru komunikace a PR. Profesní cena Mluvčí roku už od roku 2003 oceňuje ty nejlepší mluvčí, ředitele a manažery komunikace a vnějších vztahů a již třetím rokem také komunikační týmy. Jejím posláním je ukázat profesionální a etický přístup v rámci oboru. „Reputace kterékoli organizace je hodnotou, která je mimořádně citlivá na profesionální komunikaci, budování vztahů a porozumění s cílovými skupinami. Oborové ocenění Mluvčí roku je tak prostředkem, jak ukázat ty nejlepší příklady takové dlouhodobé, kvalitní a efektivní práce,“ uvedl Pavel Vlček, předseda Výkonného výboru PR Klubu a dodal: „V porotě také rezonovalo úsilí organizací, které úspěšně zvládly složitou dobu pandemie, a získaly tak nominaci na ocenění ve více kategoriích současně.“

Foto: Tomáš Nosil / PR.Klub

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.