Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock.com
Marketing

Jan Klíma: znásilnění podle Mariana

AnketaJan Klíma, AC&C15. 12. 202114. 12. 2021

Když v podcastu Hospodářských novin přirovnal Marian Jurečka povinné očkování k „skoro jako znásilnění“, celkem nepřekvapivě se to dostalo nejen do titulku podcastu ale vyvolalo i slušný mediální „flame“.

Tak když předseda křesťanské strany mluví o znásilnění, pozornost to vyvolá… Stejně nepřekvapivě budoucího ministra za tohle přirovnání málokdo pochválil. I když se používá také v přeneseném smyslu, pod znásilněním si většina lidí vybaví něco mimořádně odporného.

Jak na kritiku zareagoval Marian Jurečka? Omluvil se za nevhodné přirovnání? Ani náhodou! V duchu nejlepších tradic mnoha českých politiků posledních let obvinil autora podcastu z „vytržení z kontextu“. Reakce na Jurečkově twitterovém účtu, kde svůj názor vyjádřil a kde zveřejnil i část rozhovoru, v němž inkriminované slovo skutečně v souvislosti s povinným očkováním použil, potvrzují, že to nebyla nejšťastnější komunikační strategie.

„Od politického matadora, jako je Jurečka, bych čekal, že ví, co je to buzzword. V PR tak označujeme výraz, který slušná, veřejně známá osoba v hovoru s novinářem prostě nesmí použít.“


Od politického matadora, jako je Jurečka, bych čekal, že ví, co je to buzzword. V PR tak označujeme výraz, který slušná, veřejně známá osoba v hovoru s novinářem prostě nesmí použít. V žádném kontextu a v žádném smyslu. Buzzword je slovo, které – použito v titulku – vypadá příšerně a po kterém právě proto každý novinář s gustem sáhne. Proto se o buzzwordu učí už na prvních hodinách mediatréninku.

Marian Jurečka se snad poučí a příště si dá pozor na jazyk. Stejně jako jeho další kolegové a kolegyně z pětikoalice, kteří teď po bezpečných letech opozičního ostřelování AB s nelibostí zjišťují, že i oni se dostávají pod drobnohled a už si tak párkrát naběhli na vidle. Když proti nim navíc stojí superschopný PR team stále-ještě-premiéra, je nejvyšší čas, aby si základy mediální komunikace zopákli, nejlépe u profesionálů.

Jan Klíma je managing parterem PR agentury AC&C. Původní profesí je novinář, nejprve motoristický, později ekonomický. Začínal v největším českém motoristickém týdeníku Svět motorů, žurnalistickou kariéru ukončil jako šéf zpravodajství deníku Hospodářské noviny. V PR působí od roku 1993, kdy založil agenturu AC&C. Přednáší media relations na VŠE Praha. Vystudoval ČVUT v Praze.

Zavřít reklamu

Srovnejto.cz vstupuje na trh zprostředkování hypoték

Starší článek

Inspiraci čerpáme z popkultury i od fanoušků

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.