Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: ČSOB
Marketing

Nejlepší inovace pohledem českých spotřebitelů

Redakce MAM25. 11. 202125. 11. 2021

Agentura Ipsos zjistila, které konkrétní inovace z uplynulého roku nejvíce rezonovaly s běžnými spotřebiteli a jaké nové služby a produkty lidem utkvěly v paměti, aniž by je třeba koupili.

ČSOB Drobné, Apple iPhone12 a Sony PlaySTation – to je trojice nejčastěji spontánně jmenovaných inovací v případě, že se lidí (reprezentativního vzorku populace) zeptáte, jaké novinky se jim z uplynulého roku vybaví v oblastech rychloobrátkového zboží, elektrospotřebičů a bankovnictví.  

Top 5 spontánně zmíněných novinek (konkrétních produktů) v kategoriích FMCG, elektro a bankovnictví

UmístěníInovace
1.ČSOB Drobné
2.Apple iPhone12
3.Sony PlayStation 5
4.Margot tyčinka bílá
5.Madeta Sýr na pánev

„Obecně víme, že na podobné otevřené dotazy většinou získáme od respondentů minimum odpovědí. Na rozdíl od marketérů běžný spotřebitel inovací nežije. Překvapilo nás, že vedle technologických stálic jako je iPhone nebo PlayStation, byli respondenti nejčastěji schopni jmenovat konkrétní bankovní produkt,“ říká Jan Staněk, ředitel pro inovace z agentury Ipsos.

Pokud byly respondentům představeny konkrétní novinky, které ostatní lidé jmenovali, a až poté inovace hodnotili na základě klíčových otázek pro odhad potenciálu, do pomyslné první desítky se dostaly například i tyčový vysavač od Bosche, NanoCell TV od LG, ale také třeba Sodastream, Dupetky nebo funkční vody Dr Witt.

Celkové prvenství patří Kartě z recyklovaných materiálů od Komerční banky, která evidentně zahrála na správnou notu trendu udržitelného rozvoje a byla vnímána jako vysoce relevantní propozice pro širokou cílovou skupinu. Z kategorie rychloobrátky patří prvenství firmě Madeta a jejímu unikátnímu výrobku Sýr na pánev, který se velmi dobře potkal s potřebami spotřebitelů. „Před samotným uvedením na trh jsme nápad a jeho komunikaci několikrát testovali. Výsledky nás vedly k tomu, že benefity snadné a rychlé přípravy budou pro spotřebitele klíčové,“ uvádí Jan Teplý, marketingový ředitel Madety.

Top 10 vybraných inovací podle potenciálu (na základě hodnocení respondentů dle popisu produktu)

UmístěníInovaceOpportunity score*
1.KB Karta z recyklovaných materiálů117
2.Madeta Sýr na pánev113
3.Apple iPhone12110
4.LG NanoCell TV109
5.Bosch tyčový vysavač109
6.Dupetky107
7.Sodastream106
8.Margot tyčinka bílá102
9.Dr Witt minerální voda100
10.Drobné ČSOB100

Pozn.: * = Opportunity score je složený index ze tří klíčových ukazatelů, které byly validovány jako silně prediktivní pro reálné budoucí vyzkoušení výrobku na trhu: Relevance (nakolik odpovídá potřebám), Diferenciace (odlišnost od ostatních podobných produktů) a tzv. Expensiveness (vnímaná cena oproti jiným dostupným alternativám).

O výzkumu:
Spontánní odpovědi byly získané z průzkumu na reprezentativním vzorku online populace ČR o velikosti 1026 respondentů; sběr dat probíhal 11. 6.–18. 6. 2021.
Žebříček top inovací je založen na výzkumu na reprezentativním vzorku online populace ČR o velikosti 1517 respondentů; sběr dat probíhal 9. 9.–15. 9. 2021.

Zavřít reklamu

České Effie jsou rozdány, Grand Prix má Triad s kampaní Za bezpečný domov pro Ikeu

Starší článek

Triad a Ikea mají tři nominace na Epica Awards

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.