Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Akce

Ceny SDGs ocenily nejlepší udržitelné projekty roku

Redakce MAM16. 9. 202120. 9. 2021

V soutěži pořádané Asociací společenské odpovědnosti uspělo sedm projektů. Věnovaly se mnoha oblastem od duševního zdraví školáků přes cirkulární ekonomiku až po boj proti nehospodárným zakázkám.

V Černínském paláci Ministerstva zahraničních věcí ČR proběhlo ve čtvrtek 16. září slavnostní vyhlášení již pátého ročníku soutěže Ceny SDGs. Z celkového počtu 238 přihlášených vybírala v průběhu července a srpna vítěze odborná porota složená ze zástupců partnerů, veřejné sféry, byznysu, oborových svazů, ale i odborníků na udržitelnost a vzdělávání. Právě na vzdělávání se letošní ročník zaměřil a díky tomu vznikla i speciální kategorie.

„Letošní ročník vynikal širokou škálou projektů, které skrze inovace řeší aktuální společenské problémy. Vedou mladé lidi ve školách k udržitelnosti, otevírají ve společnosti nová a tolik potřebná témata jako třeba duševní zdraví nebo domácí násilí, pomáhají k transparentnosti ve veřejných zakázkách, přináší do sociálních služeb digitální inovace, a nezavírají oči ani před problémy, které se dějí daleko za našimi hranicemi,“ uvedla Lucie Mádlová, zakladatelka a výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která Ceny SDGs v Česku od roku 2017 vyhlašuje.

Vítězové všech kategorií si odnesli designové trofeje, jejichž autorem je Václav Mlynář & Bomma. Trofeje jsou volně inspirované létajícím balonem, který byl hlavním grafickým motivem letošních Cen SDGs. Každá trofej je ručně foukaná na volno bez formy, každý kus je tak originál. Skleněné balony vlastnoručně nafoukly děti, které byly ambasadory letošního ročníku. Pro děti pak Lucie Mádlová spolu s Bárou Nesvadbovou vytvořily ilustrovanou knihu Mia a svět.

  • Lucie Mádlová a Bára Nesvadbová
  • Foukání jedné z trofejí

Sedm oceněných

Prvenství v kategorii Veřejná sféra si odnesl spolek Nevypusť Duši s projektem duševní zdravovědy pro školáky, který učí děti i učitele, jak správně pečovat o duševní zdraví a ukazuje, kde včas vyhledat pomoc v případě nouze. Programem již prošlo téměř 8 500 žáků.

Vítězstvím v kategorii Byznys odborná porota ocenila společnost Datlab a její nástroj Kontrola proti nehospodárným veřejným zakázkám, jenž hledá porušování předpisů, smlouvy s bílými koňmi či politiky nebo firmy soutěžící jen naoko s předem domluveným vítězem. Během letošního roku tento nástroj využilo několik investigativních novinářů nebo Policie ČR.

Laureátem kategorie Mladí lídři, jejímž garantem je Forbes Česko, se stal čtyřiadvacetiletý Tadeáš Kula stojící za projektem Reknihy, který tvoří prostor pro sdílení knih a učebnic mezi čtenáři a hledá jim nové majitele. Za dva roky fungování Reknih lidé zachránili už přes 35 000 přečtených knih, čímž ušetřili okolo 21 tisíc kilogramů papíru.

  • Nevypusť duši
  • Kontrola, Datlab
  • Tadeáš Kula, Reknihy

Cenu odborné poroty za Reporting podle SDGs si odnesla Komerční banka, která ve svém nefinančním reportingu jasně prokazuje komplexní přístup banky k udržitelnému rozvoji a popisuje nejen vlastní udržitelné aktivity, ale i svůj významný vliv v oblasti financování.

Cenu České rozvojové agentury získala Diakonie ČCE – Středisko humanitární a rozvojové spolupráce s projektem zaměřujícím se na osvětu o menstruaci, jenž řeší problém nedostatku cenově dostupných menstruačních prostředků v rozvojových zemích skrze uvedení nového produktu, jímž jsou znovu použitelné vložky.

V kategorii Vzdělání zvítězilo vzdělávací centrum Tereza s mezinárodním programem Ekoškola. Jde o největší vzdělávací program na světě vedoucí mladé lidi k udržitelnému způsobu života. V ČR ho již více než 15 let koordinuje právě Tereza. V současnosti je u nás do Ekoškoly zapojeno přes 70 tisíc dětí a dospělých v mateřských, základních a středních školách.

Nominaci Moonshot a postup na světové finále Moonshot Awards v New Yorku získala technologická firma Refork, která vyvíjí nové přírodní materiály na bázi dřevní moučky pro výrobu funkčních a udržitelných alternativ k plastovým produktům.

  • Report KB
  • Diakonie ČCE
  • Ekoškola
  • Refork

Povědomí o SDGs roste

Posláním soutěže je i rozšiřování povědomí o všech sedmnácti Cílech udržitelného rozvoje OSN. To podle aktuálního průzkumu agentury Ipsos pro Asociaci společenské odpovědnosti meziročně roste.

O Cílech udržitelného rozvoje už někdy slyšela více než polovina populace (52 procent), alespoň základní informace o nich má 29 procent lidí. O něco lépe je na tom mladá generace: 58 procent mladých o SDGs už někdy slyšelo a 35 procent má základní informace. Vyšší znalosti o SDGs mají pak též lidé s vysokoškolským vzděláním (70 procent).

Na téma Cíle udržitelného rozvoje byla nejčastěji zaznamenána komunikace ze strany nevládních organizací (40 procent). Oproti minulému roku také vzrostla komunikace ze strany firem a soukromého sektoru (37 procent).

Dlouhodobě nejdůležitějším cílem je pro lidi v Česku Zdraví a kvalitní život (39 procent). Na druhém místě je Důstojná práce a ekonomický růst (25 procent). Oproti loňsku vzrostla důležitost cíle Kvalitní vzdělání (22 procent), který častěji zmiňují lidé s vysokoškolským vzděláním (33 procent) a ti, kteří mají v domácnosti dvě (35 procent) nebo tři děti (38 procent).

Zavřít reklamu

Za nejlepší výmluvy přihlášky zdarma, slibuje soutěž Epica v kampani

Starší článek

Teď už vám nic neuteče, říká operátor Telly v kampani

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Martina Říhová řídí vedle Active i CMI News

Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Active Radio, kam patří například Evropa 2, nově řídí i spřízněnou společnost CMI News. Tu doposud vedl…
27. 5. 202227. 5. 2022
Média

Knowlimits se stává největší agenturou na trhu

Lokální agentura Knowlimits se na základě žebříčku velikosti klientského portfolia stává nejsilnější mediální agenturou v Česku. Pařížský institut RECMA,…
26. 5. 202226. 5. 2022
Marketing

Everli získala investici 22 milionů eur od italské společnosti United Ventures

Společnost Everli, přední evropské online tržiště s potravinami, získala další finanční prostředky ve výši přes půl miliardy korun pod vedením nového…
26. 5. 202226. 5. 2022
Kampaně

Tatra chce nabrat 500 lidí, spouští náborovou kampaň

Kopřivnická automobilka řeší nedostatek pracovní síly. Pro velkou kampaň vytvořila nový web, zapojí sociální sítě, billboardy i regionální tisk a rozhlas.
26. 5. 202226. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

DoDo posiluje vedení, novým CEO pro ČR a SR se stává Ivo Velíšek
BigBoard rozšiřuje online aktivity, společnost posílí Ferdinand Kraus z O2

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.