Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Youtube.com | Ikea
Akce

Hororová IKEA od Triadu má čtyři šance na NYF Advertising Awards

Jakub Křešnička4. 6. 20217. 6. 2021

Na shortlistu soutěže je i DDB Prague s kampaní pro McDonald’s a VCCP s plakátem pro dokument K2 vlastní cestou.

Světová soutěž oceňující kreativní reklamní kampaně New York Festivals Advertising Awards zveřejnila shortlist prací z více než 60 zemí, které se utkají o vítězství ve 27 kategoriích. Vítězné projekty budou zveřejněny 14. července. Česko má na shortlistu šest želízek v ohni.

Čtyři nominace získala agentura Triad Advertising s kampaní Za bezpečný domov pro řetězec IKEA. Probojovala se do finále v kategoriích Film (nejlepší využití pro společenské dobro), Pozitivní světový dopad a v nových kategoriích Signal/Noice a The G100 Inspiration Award.

Kampaň odstartovala v listopadu loňského roku a reagovala na rostoucí výskyt domácího násilí, které dlouhodobě představuje závažný společenský problém.

„Mám velkou radost z toho, že se na shortlist dostaly čtyři ze čtyř našich přihlášek. Jakmile mezinárodní porota zařadí naši práci mezi kvalitní práce z celého světa, tak nás to samozřejmě velice těší a už jen místo na shortlistu považuji za velký úspěch,“ říká k tomu Petra Jankovičová, spolumajitelka agentury Triad Advertising.

Když horor pomáhá

Spot, jímž odstartovala dlouhodobá iniciativa společnosti IKEA pro boj s domácím násilím, vytvořil Triad spolu s produkční společností Bistro Films, režíroval ho Marek Partyš. Kampaň vznikala také v úzké spolupráci s Koalicí NeNa, která sdružuje specializovaná centra pro ženy zažívající násilí ROSA, proFem a Acorus.

„Veškerá ocenění jsou pro nás impulzem do další práce a příležitostí, jak zvýšit povědomí o domácím násilí. Těší nás, že kromě NYF se nám podařilo s našimi partnery dotáhnout do konce i změnu zákona, která výrazně upravuje práva obětí domácího násilí a kterou tento týden podepsal prezident,“ uvedl k umístění na shortlistu Marek Vomočil, PR lead společnosti IKEA pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Jankovičová k tomu ještě dodává: „Tématem a kampaní žijeme už víc než půl roku a spolupráce v boji proti domácímu násilí pro IKEA pro nás ani zdaleka nekončí.“

O změnu zákona, který ve své předcházející podobě beze změny existoval více než dvacet let, se neziskové organizace pokoušely už celé roky. Této změny se podle Jankovičové podařilo dosáhnout během necelých šesti měsíců i díky spojení koalice neziskovek NeNa s IKEA a jejich společné práci. „Z mého pohledu i tato věc dokazuje, že firmy, které mají hluboce zakořeněné hodnoty, mohou silou své značky měnit společnost k lepšímu,“ uzavírá spolumajitelka Triadu.

Jídlo až do hry

V kategorii Print (pro produkty a služby) má nominaci kampaň od DDB Prague pro McDonald’s. Projekt Whatev3r Doors pro službu McDelivery byl cílený na „gamery“ a vizuály odkazovaly na prostředí videoher, k nimž si hráči jídlo objednávali. Objevily se v populárních časopisech Score a Level, ale třeba i na venkovních plochách.

„Sám jsem vášnivý gamer, a tak vím, že když se do hry opravdu ponoříte, nemáte pomyšlení na to od ní odcházet. Tak jsme přišli s nápadem, že můžeme McDelivery doručit i ke dveřím, u kterých ve videohře právě jsou,“ uvedl šéf DDB Prague Darko Silajdžić v klipu, který projekt představuje.

Součástí kampaně byly tři vizuály reprezentující jedny z nejpopulárnějších herních prostředí – sci-fi, středověk a peklo. Aby fotografie odpovídaly stále realističtějším videohrám, pomohl s jejich produkcí digitální umělec Tomáš Müller. „Detaily jsou až neuvěřitelné. Dejte si na to čas, vizuály si přibližte a pokochejte se,“ dodala art directorka Chloé Vomscheid.

Plakát, co „vystoupal“ na K2

V kategorii Venkovní reklamy (pro produkty a služby) se pak na shortlistu New York Festivals Advertising Awards zaznamenala úspěch i agentura VCCP s projektem „Plakát, který stoupal na K2“. Ten vznikl pro dokumentární film K2 vlastní cestou, jenž sledoval úspěšnou výpravu první Češky na tuto horu, Kláry Kolouchové.

„Řekli jsme si, že takový neobyčejný úspěch si zaslouží i neobyčejný plakát,“ uvádí k tomu agentura.

Ve VCCP tedy simulovali podmínky náročného výstupu a na plakátu se tak ukázalo, jaké to je projít vichřicí, extrémním slunečním zářením i chladem, lavinou či nedostatkem kyslíku.

Zavřít reklamu

Mattoni v novém spotu „otevírá život“

Starší článek

Intergram dostane pokutu. Chtěl platby za prázdné hotelové pokoje

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.