Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Young Lions
Akce

Young Lions: Digitál vyhrály Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

Jakub Křešnička20. 4. 202121. 4. 2021

Lepší vyslepičit, než ututlat, tvrdí vítězný návrh kampaně pro neziskovku Oživení, která podporuje takzvané whistleblowery.

Dvacítka soutěžních dvojic bojovala v kategorii Digital letošního ročníku národní soutěže pro mladé profesionály v komunikaci Young Lions, která výjimečně prodloužila věkový limit do 31 let.

Týmy během 24 hodin zpracovávaly návrhy kampaní pro neziskovou organizaci Oživení, která podporuje takzvané oznamovatele, z angličtiny známé jako whistleblowery. Nemusí to být zrovna lidé jako Mark Felt, jenž pod přezdívkou Deep Throat během aféry Watergate poskytoval listu Wahington Post informace, které vedly k odstoupení prezidenta Racharda Nixona. Oživení se zasazuje o oznámení různých nekalých činností či jednání, čímž je možné zachránit veřejné prostředky i lidské životy.

Jenže to pro lidi není jednoduché a zvlášť v zaměstnání to chce odvahu. Cílem kampaně mělo být zvýšit povědomí o oznamovatelích, informovat o pomoci a ochraně, kterou neziskovka poskytuje, zvýšit návštěvnost jejích stránek piskamfauly.cz a získat deset přímých kontaktů pro důvěrné konzultace přes web.

Nejlépe se výzvy podle hodnocení poroty zhostil tým, jenž tvořily Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion. Na druhém místě se umístili Vladimír Zikmund a Oleksandra Horobiienko z McCann Prague. Třetí místo tentokrát nebylo uděleno. Čestné uznání poroty pak získaly Simona Fábryová a Zuzana Rončková z DDB Prague.

V porotě kategorie digital usedli:

  • Martin Svetlík, creative strategy lead v McCann Prague, prezident poroty
  • Filip Kec, managing director Httpool CZ&SK
  • Braňo Polák, CEO společnosti Starmedia
  • Tomáš Sýkora, digital strategy planner ve VMLY&R
  • Barbora Šumanská, social director v Ogilvy & VMLY&R

1. místo: Kateřina Marešová z AMI Digital a Alexandra Denisova z Qusion

  • Kateřina Marešová, AMI Digital
  • Alexandra Denisova, Qusion

Zlatá dvojice se rozhodla využít faktu, že Češi si třeba na sociální síti Facebook umí postěžovat a zanadávat na něco, co se jim nelíbí. S podobnými „nenávistnými“ reakcemi pracuje jejich návrh kampaně. Vzniknout by podle nich mohla platforma, kde se budou anonymně zveřejňovat autentické situace. Negativní reakce například na to, že šéf někoho nutí „omylem“ zapálit černou skládku, by měly ve výsledku oznamovatele povzbudit. „Tváří“ projektu je slepice, která má pomoci převrátit slovo „vyslepičit“ do pozitivnější fráze „ozvat se“. Přeci jen je to lepší varianta než něco „ututlat“.

Young Lions CZ 2021 | Digital 04 – Winners from YoungLionsCZ

2. místo: Vladimír Zikmund a Oleksandra Horobiienko z McCann Prague

  • Vladimír Zikmund
  • Oleksandra Horobiienko

Stříbrný tým pracuje ve svém návrhu s často používanou frází posledního roku – „zapni si mikrofon“ neboli „Unmute yourself“. V kampani chce povzbuzovat whistleblowery například s pomocí jednoduchých videí na Facebooku, které většina lidí poslouchá bez zvuku. Upozorňění „Unmute“ by je mělo inspirovat k zapnutí zvuku, které videu dodá další rozměr. Například, že zobrazená dálnice by nevznikla, kdyby před tím někdo neupozornil na nešvar úplatků a nekvalitních materiálů. Součástí jsou i kampaní vytvořená pozadí pro online hovory, jimiž by mohly pomoci kampaň šířit i firmy při svých konferencích. V návrhu projektu je i podcast s Jankem Rubešem, který sám upozornil na leckteré nepravosti. Ten by si mohl zvát další oznamovatele, kteří pomohli něco změnit k lepšímu.

Young Lions CZ 2021 | Digital 12 – 2nd place from YoungLionsCZ

Čestné uznání poroty:

Simona Fábryová a Zuzana Rončková z DDB Prague.

  • Simona Fábryová
  • Zuzana Rončková
Young Lions CZ 2021 | Digital 06 – Honorary mention from YoungLionsCZ

Zavřít reklamu

Startuje 20. ročník soutěže WebTop100. Letos s novými kategoriemi

Starší článek

Libuše Šmuclerová hájí roli tradičních médií a kritizuje chování digitálních obrů

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.