Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

V marketingu se více soustředíme na značku

Jakub Křešnička10. 4. 202111. 4. 2021

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.

Podle senior brand manažera značek Staropramen a Braník Davida Šeberleho je pandemie i příležitostí pro vznik nových formátů gastronomie. Třeba jako koncept Fortel, kvůli němuž pivovary poprvé zapojují influencery.

Pracujete na spotech pro novou kampaň, kdy poběží?

Naplánována je na květen až červenec v době Mistrovství Evropy ve fotbale. Staví na našem partnerství s českou reprezentací. Vedle klasické kampaně pro televizi a online prostředí je součástí i nový formát, vzniká ve spolupráci s ČT Sport. Chceme být pozitivní a nevracet se ke covidové situaci, lidé už to nechtějí slyšet.

Budou spoty opět s Hynkem Čermákem?

Ano, kampani přezdíváme „Hrdinové“. Jde v ní o to, že každý reprezentuje to, co umí nejlépe. Hynek českou kulturu, náš sládek Honza Špaček pivovarské umění a trenér reprezentace Jarda Šilhavý fotbal. Naše spolupráce s Hynkem se za čtyři společné roky rozvinula. Od herce v reklamě se posunul k tomu, že s ním sdílíme koncept, radíme se, i kreativu občas upravujeme podle něj. Teď mi volal, že má nápad na reklamu. Jsem zvědavý, s čím přijde.

Spolupráci s agenturami jste neměnili?

Spolupracujeme pořád se stejnou kreativní agenturou Yinachi. Produkci spotu dělala Creative Embassy, ta s námi pracovala už na prvním spotu s Hynkem v roce 2017. Dlouholetá spolupráce vždycky funguje lépe, než když kreativní agentury měníte příliš často.

A co hospody, kolik jich přežije?

Ke konci roku nám říkalo asi osm procent provozovatelů, že už neotevřou. Teď odhadujeme, že se uzavře zhruba 15 až 20 procent provozů. Situace ale může být i příležitostí pro vznik nových formátů gastronomie. Věřím, že dlouhodobě dopad nebude až tak tragický. Co se týká značkových Potrefených hus, Našich hospod, Ostravaren a dalších konceptů, funguje jich 97 procent přes okénko. Zvlášť v centru Prahy, které je vylidněné, je to i marketingový nástroj, aby se na ně nezapomnělo.

Plánujete nějaké změny v síti značkových restaurací?

Spolupráce zůstává, jak je. Loni jsme otevřeli nový koncept Fortel na Smíchově. Podle mě není v Česku nic podobného, jsme na něj pyšní. Majitel se snaží, má okénko, rozvozy a zajímavou komunikaci piva na Instagramu. Všechno je připravené, čekáme na otevření.

Jak máte nastavený poměr brandových a výkonnostních kampaní?

Soustředíme se více na značku, protože rebrandingem jsme prošli teprve v roce 2017. Vnímanou kvalitu budeme budovat ještě dlouho. Už tehdy jsme si řekli, že bude trvat minimálně pět let, než uvidíme výsledky. Byl to historicky náš problém — konkurence mluvila patnáct let stejně, my jsme nebyli konzistentní. Jednou jsme masírovali chuťové buňky, pak jsme byli vtipní, následně jsme měli pivo, které sbližuje a podobně. Můj cíl je držet konzistentní linku komunikace.

Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 12. dubna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Zavřít reklamu
René Zavoral, Český rozhlas

Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové

Starší článek

Měření sledovanosti se musí změnit, shodují se manažeři. Domluví se? Jak?

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Nejlepší kampaně poslední dekády

Přinášíme přehled spotů, které získaly titanové Grand Prix z Cannes Lions za hranice bořící projekty s přelomovou kreativitou.
30. 6. 202230. 6. 2022
Lidé

Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Tessa Szyszkowitz přebírá vedení Rady pro redakční nezávislost od Mishy Glennyho, který jí předsedal od jejího založení před třemi lety.
30. 6. 202230. 6. 2022
Retail

Galerie: vrchol retailového designu

Letošní globální ceny Shop! Design Awards jsou rozdány, naši porotci z nich vybrali své favority.
30. 6. 202230. 6. 2022
Marketing

eBay koupil NFT tržiště a cílí na digitální sběratelství

Portál eBay koupil tržiště s nezaměnitelnými tokeny (NFT) KnownOrigin ve snaze rozšířit svůj inventář sběratelských předmětů do virtuální říše.
30. 6. 202230. 6. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB
Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.