Foto: ADCE - Ogilvy

Michaela Pechanová: Tři kampaně z ADC*E Awards, ze kterých si musíme vzít příklad

16. 12. 2022 11:12

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kreativní ředitelka z Ogilvy a týmu Ticino z WPP vybírá tři inspirativní projekty, které ji zaujaly jako porotkyni soutěže nejkreativnějších kampaní Evropy.

Před pár týdny se v Barceloně konala porota cen evropského Art Directors Clubu, pod který spadá i české ADC a jejich Czech Creative Awards (známé jako Louskáčci). A přestože Češi letos nesoutěžili, přece jen se na výsledcích podepsali – jako porotci.

V porotě Designu hodnotil Leonard Savage (McCann), v Brand Experience Miky Karas (Innovate) a já jsem byla pozvána do kategorie Interactive & Mobile. Právě z ní jsem vybrala tři kampaně, které se probojovaly na stupínek vítězů. A každá z nich má něco, co si můžeme vzít jako inspiraci.

Handbutts, protože skvělý nápad není o budgetu ani sexy produktu

Švýcarská pobočka Wunderman Thompson dostala za úkol vysvětlit lidem, jak funguje toaleta s bidetem. A protože sociální sítě, kde kampaň měla běžet, by tohle téma zcela jistě cenzurovaly, museli si pomoct jinak. A tak dali hlavy dohromady. A ruce dohromady, aby vznikly… handbutts! Série krátkých videí, která zobrazovala jen to, jak se myjí ruce (které, ano, vypadají jako zadky), byla tak úspěšná, že ji nakonec adaptovali ve skoro dvou desítkách dalších zemí.

Laska Upcycle Merch, protože přesně takové kampaně bychom tu měli všichni dělat

Všichni máme doma pár kousků merche, který jsme někde dostali. A jen výjimečně najde svoje původní uplatnění. Ukrajinský Laska Charity Store tak vytvořil projekt, kde si značky mohly nechat přebrandovat už existující merch jiných brandů. A srdce každého Slovana plesá. Na téma, které je absolutně globální, totiž kyjevská agentura Bickerstaff přinesla tak lokální exekuci, která pobaví každého z východní Evropy, ale i té západní. A pro nás Čechy je to skvělý příklad toho, jak mířit na evropský level kreativy, ale nevzdávat se toho, co je nám vlastní.

Vienna Strips, protože je to nejlepší kampaň na OnlyFans, kterou jsem viděla

Každý, kdo někdy připravoval kampaň na sociální sítě s trochu peprnějším produktem, ví, že s místní cenzurou se bojuje těžko a nikam to moc nevede. Ale když vám dojde trpělivost, přijdou nápady. A tak Vienna Tourist Board spolu s místní Jung von Matt Donau udělali PR stunt, kdy vzali všechna slavná vídeňská díla a publikovali je na OnlyFans. Vienna Strips jsou skvělou ukázkou toho, že ačkoli máme všichni nutkání co nejdřív využít všechny nové technologie, formáty a kanály, geniální je to nakonec stejně jen tehdy, kdy v podstatě není jiná možnost, jak to můžete celé zrealizovat.

Foto: ADCE - Ogilvy

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.