Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Mattoni
Kampaně

Vratné lahve se vrací! Mattoni představila cirkulární novinku

Pavel Hejkrlík26. 4. 202226. 4. 2022

Mattoni v zálohované skleněné lahvi a nové dělitelné přepravce představuje originální kampaň se záběry z kultovního filmu Vratné lahve.

Značka navazuje na mnohaletou podporu české kultury a zároveň vyzdvihuje výhody zálohového systému na nápojové obaly, jenž v Česku funguje zatím jen na lahve skleněné. K propagaci novinky využije širokou škálu kanálů včetně TV, on-linu i in-store komunikace.

Loňská novinka Mattoni ve vratné skleněné lahvi, jež byla původně uvedena pouze v některých sítích, je nyní k dispozici na českém trhu celoplošně. Značka proto připravila masivní kampaň na její podporu. „Značka Mattoni dlouhodobě podporuje českou kulturu a její produkty se objevily v záběrech bezpočtu filmových snímků, včetně Vratných lahví. Proto bylo spojení kampaně na novou vratnou Mattoni ve skleněné lahvi s tímto kultovním filmem naprosto přirozené,“ vysvětluje vznik unikátního konceptu kampaně Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu značky Mattoni.

Nový televizní spot pracuje převážně s původními záběry z filmu Vratné lahve. Hlavní postavu bývalého učitele Josefa Tkalouna ztvárnil Zdeněk Svěrák, kterého ve voiceoveru nového reklamního klipu doplňuje Tatiana Dyková.

Za ideou spotu z filmových záběrů stojí režisér a scénárista Jan Svěrák: „S Mattoni spolupracuji již od minulého roku na jednom ze svých posledních projektů – muzikálu Branický zázrak. Když přišel dotaz, zda se chci podílet také na tvorbě spotu pro minerálku v nové zálohované lahvi, využití Vratných lahví se jaksi samo nabízelo. Jsem rád, že nápad byl přijat s nadšením a náš film podpoří systém zálohování obalů, který považuji za smysluplný.“

Podle výsledků pre-testingu agentury Kantar si nový televizní spot vede nebývale dobře. “Z testu vyplynulo, že novinka ve formě vratné skleněné lahve u diváků velmi rezonuje a celková líbivost spotu dosahuje jednu z nejvyšších úrovní na českém trhu,” Michal Ježek, Senior Creative Domain Expert z agentury Kantar CZ.

Kampaň pracuje kromě originálních záběrů z filmu také se sloganem „Vratné lahve se vrací“. Ten odkazuje nejen k návratu záběrů z filmu na televizní obrazovky, ale i k novému zálohovanému obalu Mattoni, který mohou spotřebitelé jednoduše vrátit pomocí automatů, jež jsou k dispozici ve většině obchodních řetězců.

Mattoni 1873 je v Česku jedním z hlavních průkopníků zálohování nejen skleněných lahví, ale také PET lahví a nápojových plechovek. Je zakladatelem iniciativy Zálohujme.cz a podílela se na zavádění zálohového systému na Slovensku. Nová Mattoni v designové vratné lahvi navržené Markem Mikovcem je na trhu k dispozici v perlivé a neperlivé variantě. Novinkou na českém trhu je i unikátní dělitelná přepravka. Ta umožňuje pohodlnou manipulaci i uskladnění v domácnosti​. Z obchodu si zákazník odnese buď 6, nebo 12 lahví.

Cirkulárně také Kofola

V minulém týdnu představila vratné litrové lahve v rámci projektu Cirkulka, do nějž investovala desítky milionů korun, také skupina Kofola. Oblíbené nápoje Kofola, Rajec a Vinea jsou tak nově pro zákazníky, kteří nechtějí využívat jednorázové obaly, dostupné ve vratných litrových lahvích na vybraných prodejnách Tesco a v nabídce Rohlik.cz.

Skleněné litrové lahve Cirkulky navrhl slovenský designér Martin Turzík a vyrobila tuzemská sklárna Moravia. Mají recyklovaný hliníkový šroubovací uzávěr a zdobí je jen drobná papírová etiketa. Spolu s lahvemi uvádí Kofola do oběhu originální přepravky, které lze jednoduše spojit, díky čemuž pojmou 6, nebo dokonce 12 lahví.

Kredity kampaně Mattoni:

Kreativní koncept: Jan Svěrák
Režie: Tomáš Lomič
Produkce: Jakub Tlapák, Alžběta Kábelová
Spuštění spotu: 25. 4. 2022
Stopáž: 30 s, 10 s sponzorský vzkaz
Kreativní agentura: Mattoni 1873 & Lisbeth
Mediální kanály: TV, Online a sociální média, PR, Print, In-store
Hudba: Ondřej Soukup (z filmu Vratné lahve)

Zavřít reklamu

Twitter souhlasí s nabídkou Muska a zamíří z burzy

Starší článek

Odstartoval 21. ročník soutěže WebTop100

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
Forum Media banner 300x250
ČEZ vize banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.