Foto: Rohlik.cz

Rohlík nastavuje brutální laťku

1. 11. 2021 07:11

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Novou řadu italských produktů v online supermarketu představuje ve velkém stylu pojatá imageová kampaň vytvořená spolu s agenturou Cocoon a Punk Film.

Online supermarket Rohlik.cz opět rozšířil nabídku. Po letos uvedené privátní značce Maso!, která slibuje nejlepší maso z etických chovů českých farem, se zaměřil na zákazníky oblíbenou mezinárodní kuchyni a představil řadu produktů Děsivě dobrá Itálie. „Protože chceme pro naše zákazníky to nejlepší, rozhodli jsme se vydat do Itálie, abychom pro ně přivezli nejlepší regionální autentické produkty,“ uvádí pro MAM Pavel Vašek brand manažer skupiny Rohlík.

Jeho slova se odráží i ve spotu kampaně, která novou řadu doprovází. „Při hledání nejlepších italských dodavatelů jsme šli až na dřeň. Můžete řezat, kuchat, trhat na kusy, drtit, kousat… Naše Itálie je prostě brutálně skvělá,“ zazní italsky ve videu, kde vaření připomíná scénu s hororového filmu. Zapadá tak i do období Halloweenu.

Ve srovnání s jinými produktovými kampaněmi na českém trhu působí spot rohlíku nezvykle imageově. Nejsou v něm zmínky o cenách, akční nabídce, neobjeví se žádný obal. Jen „brutálně dobré“ produkty. „To bychom nebyli my v Rohlíku, abychom komunikaci nepojali tak trochu odlišně. Záměrem bylo nepoužívat klasická klišé, která se vztahují k Itálii – žádná gesta, Vespy ani nic podobného zákazníci neuvidí. Uvidí ryze skvělé produkty, po kterých naše hlavní hrdinka až děsivě touží,“ říká Vašek.

Spot vznikl ve spolupráce s agenturou Cocoon, s níž Rohlík spolupracuje dlouhodobě. Podílela se mimo jiné i na tvorbě obalů letos uvedené privátní značky mléčných výrobků Miil, které svým pojetím rovněž vybočují z pravidel zažitých u tohoto sortimentu. Produkci spotu pak zajistila agentura Punk Film a režie se ujal Matěj Šámal.

Alespoň podle prvních reakcí na sociální síti LinkedIn nastavená „brutální“ laťka komunikace mezi lidmi z oboru funguje. Například Josef Havelka z kreativní platformy Contagious ale zmínil i riziko nízké afinity ke značce: „Opravdu hezky natočené a pokud to bude běhat na vašich stránkách, tak fajn. Všude jinde to bude zcela jistě také fajn komunikace o italském jídle, ale určitě ne o Rohlik.cz.“

Kampaň, jejíž vizuály už se objevují na českých a rakouských profilech skupiny Rohlík na Facebooku a Instagramu, je postavena mezinárodně. „Byla vytvořena za Rohlík Group tak, aby byla využita na všech trzích, na kterých působíme – tedy Rohlik.cz, Kifli.hu, Gurkerl.at a Knuspr.de,“ vysvětluje Pavel Vašek s tím, že o mediamixu bude rozhodnuto na lokální úrovni, ale půjde o klasické kanály – web, newsletter, online reklamy či sociální sítě.

Pojetí aktuálního spotu Děsivě dobrá Itálie navazuje i na předchozí kampaně skupiny. Například v roce 2019 propagoval Rohlik.cz v kampani vytvořené ve spolupráci s B&T agency „jen tu nejdrsnější zeleninu“.

Velkolepé filmové pojetí pak měl i loňský dvouminutový spot, jenž se snažil v období pandemie lidem zvednout náladu a předat pozitivní sdělení „Dobré jídlo, dobří lidé, lepší svět“. Video vytvořené kreativním duem Wilhelm Kinga s produkcí Bistro Films a v režii Marka Partyše získalo mimo jiné minulý týden zlatého Louskáčka za Filmové řemeslo na ADC Czech Creative Awards.

Bez obalů ve spotu si pak vystačilo i zmiňované uvedení privátní značky Maso!, video s „týpkem z reklamy na Rohlik.cz“, opět od agentury B&T agency, se soustředilo spíše na humorné představení původu „skutečného masa“ v kontrastu k produktům z masové výroby.

Vizitka kampaně:

Název: Děsivě dobrá Itálie

Klient: Rohlík Group

Agentura: Cocoon

Produkce: Punk Film

Režie: Matěj Šámal

Foto: Rohlik.cz

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. Do Marketing & Media nastoupil s prvním lockdownem a věnuje se převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.

Další zajímavé čtení