Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Young Lions
Akce

Young Lions: Media ovládli Judita Růžičková a David Červený ze Zaraguzy

Jakub Křešnička4. 4. 20225. 4. 2022

Už čtrnáctý ročník soutěže pro mladé talenty zná první vítěze. V kategorii Media vedle týmu Zaraguzy uspěli i zástupci MediaCom a Mindshare či Symbio, Dentsu a METS Czech.

Do již čtrnáctého ročníku soutěže a tréninkového programu pro mladé talenty do 31 let se přihlásilo celkem 88 týmů, čímž se vyrovnal loňský rekord. V zatím první, v pondělí 4. dubna hodnocené kategorii Media, soutěžilo týmů 20. Jejich úkolem bylo během 24 hodin vymyslet projekt pro neziskovou organizaci OPIM, která se od roku 2001 soustředí na rozšiřování podpory diverzity, rovnosti a inkluze. Ve své práci měli soutěžící připravit sadu nástrojů pro boření stereotypů, jež by mohli využít zaměstnavatelé, kteří byli zároveň primární cílovou skupinou kampaně.

Návrh měl mít prvky s různými možnostmi využití, ať už pro kampaň, nebo trénink, diskuse, webové stránky a podobně. Maximálně měli k dispozici hypotetický rozpočet půl milionu korun a používat zábavný „tone of voice“ s důležitými sděleními, která budou srozumitelná pro široké spektrum lidí.

První místo získal tým české Zaraguzy, kterou reprezentují David Červený a Judita Ružičková. Druhé místo obsadily Kateřina Hrochová a Kristýna Richterová z MediaCom. Třetí místo patří Janu Fousekovi a Janu Slovákovi z Mindshare.

Porotu ale zaujaly i další práce, a tak její čestné uznání získali Jan Král a Barbora Truksová ze Symbia, Anna Stěpanovová a Anežka Svobodová z Ogilvy, Daniel Path z Dentsu a Ondřej Melichar z Adexpres.cz či Kristina Huťová a Klára Blažková z METS Czech.

Porotu v čele s prezidentem, jímž byl Henri de la Barre, strategy planning director VCCP, tvořili: Tereza Báčová, ředitelka pro média a nový byznys Mediaplus ČR, Tomáš Preněk, šéf strategie Publicis Group a Ondřej Šimůnek, CEO Wavemaker.

1. místo: David Červený a Judita Ružičková, Zaraguza CZ

David Červený
Judita Růžičková

Zlato získal projekt Davida Červeného a Judity Růžičkové ze Zaraguzy, který reagoval na to, že Češi považují diverzitu a inkluzi za důležitou, ale často mají pocit, že je jim vnucována. Ve svém projektu navrhli zaměstnavatelům potřebu diverzity demonstrovat tím, že ji odstraní z toho, na čem záleží všem zaměstnancům – z obědového menu. „PR stuntem“ se servírováním stejného jídla se vytvoří rozruch na sítích a pravděpodobně i v médiích. V druhém kroku pak měli zaměstnavatelé „pozvat ke stolu“ každého a spolu s bohatě inkluzivní kuchyní „naservírovat“ i workshop pro potřeby diverzity. Tím se ukáže, že diverzita „okořeňuje“ pracovní prostředí, že každý toho může mít „na talíři“ hodně, protože se sterotypy může bojovat kdokoli. Akci podpoří její sdílení s relevantním publikem na LinkedIn a podobné eventy se navíc dají pořádat pravidelně.

Young Lions CZ 2022 | MEDIA 15 from YoungLionsCZ

2. místo: Kateřina Hrochová a Kristýna Richterová, MediaCom

Kateřina Hrochová
Kristýna Richterová

Stříbrem oceněný tým pracoval s faktem, že lidský mozek si „nálepkuje“ různé zálažitosti, aby se rychle vyznal v současném komplikovaném světě, což právě může vést k podpoře stereotypů. To se Kateřina Hrochová a Kristýna Richterová z MediaComu rozhodli rozbít tím, že v guerilla kampani doslova onálepkují stereotypy figurýny rozmístěné v kancelářích partnerských zaměstnavatelů. Ty by měly na čele a na zádech nálepky se stereotypy z lokálního prostředí a otázkou jestli by s nimi ostatní spolupracovali – na čele by mohla být například otázka „Příliš starý?“, kterou na zádech doplňuje informace, že má 40 let zkušeností. Koncept počítal s pravidelnou měsíční obměnou témat, workshopy s lidmi s reálnými zkušenostmi se stereotypy i s online testy, které umožní měřit proměny vnímání problému. Téma se mělo zároveň otevřít prostřednictvím konferencí, PR článků, podcastů i spotů, kontinuální komunikací na Facebooku či příklady úspěchů z místních společností.

Young Lions CZ 2022 | MEDIA 11 from YoungLionsCZ

3. místo: Jan Fousek a Jan Slovák, Mindshare

Jan Fousek
Jan Slovák

Bronz si vysloužil projekt Jana Fouska a Jana Slováka z Mindshare. Pracovali s myšlenkou, že lidé, kteří se potýkající se stereotypy, mají zároveň většinou nějakou skrytou schopnost, která může v práci pomoci a tím zvýšit produktivitu. Aby „neviditelné“ talenty odhalili, navrhli kampaň, kterou budou spojovat OPIM brýle. Například na dvojitých budou bez brýlí, jak je vidí ostatní, s brýlemi ukážou svůj unikátní přínos. Různé vizuály s jednotícím sdělením mají podpořit výzvu na sociálních sítích a pro bono spolupráci s médii, která upozorní na příklady úspěchu a účastníci výzvy by mohli vyhrát speciální brýle vytvořené se studenty UMPRUM. Zapojili by se i populární influenceři na Facebooku a Instagramu, kterým je téma blízké, na což by navázala kampaň s výzvou na LinkedIn, která by během května jako měsíce diverzity umožnila firmám pochlubit se s vlastními aktivitami v boji proti stereotypům.

Young Lions CZ 2022 | MEDIA 01 from YoungLionsCZ

Čestné uznání poroty:

Jan Král a Barbora Truksová, Symbio

Jan Král
Barbora Truksová
Young Lions CZ 2022 | MEDIA 02 from YoungLionsCZ

Anna Stěpanovová a Anežka Svobodová, Ogilvy

Anna Stěpanovová
Young Lions CZ 2022 | MEDIA 09 from YoungLionsCZ

Daniel Path z Dentsu a Ondřej Melichar z Adexpres.cz

Daniel Path, Dentsu
Ondřej Melichar, Adexpres
Young Lions CZ 2022 | MEDIA 19 from YoungLionsCZ

Kristina Huťová a Klára Blažková, METS Czech

Kristina Huťová
Klára Blažková
Young Lions CZ 2022 | MEDIA 07 from YoungLionsCZ

Hybridní ročník

V následujících dnech budou vyhlášeni vítězové dalších tradičních kategorií soutěže Young Lions, kterou v Česku pořádá společnost Lionhearted jako oficiální reprezentant festivalu kreativity Cannes Lions. Po kategorii Media následují Digital, PR, Print a Marketers.

Ve všech kategoriích soutěží dvojice mladých talentů, které dostaly v jeden den (pátek 1. dobna) zadání od partnerských neziskových organizací a měly 24 hodin na vypracování jednotlivých projektů. Ty musejí v pěti soutěžních dnech během pěti minut odprezentovat porotě dané kategorie. Ta vybere jednotlivé vítěze a v rámci „Feedback sessions“ dá zpětnou vazbu všem účastníkům.

Po dvou letech, kdy se kvůli pandemii soutěž konala kompletně online, je letošní ročník hybridní. Zadání proběhlo v pátek fyzicky v sídle generálního partnera soutěže agenturní skupiny WPP, v kampusu „reklamních podniků“. Tam zároveň na závěr národního kola proběhne 11. dubna Awards & Networking Night, při níž se setkají soutěžící, porotci i klienti v podobě neziskových organizací. Soutěž se zároveň rozhodli podpořit Media Coach – Petr Majerik, Plzeňský Prazdroj a Kofola.

Odměnou pro medailisty je dvoudenní akce Winners camp, která proběhne opět online 27. a 28. května. Účastnit se jí budou osobnosti z reklamního byznysu z celého světa. Díky podpoře skupiny GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se po několika letech vrací pro vítěze této kategorie možnost reprezentovat Česko na světové soutěži Young Lions během Cannes Lions. Ta letos rovněž probíhá online.

Zavřít reklamu

Chytrou síť střídá inteligentní síť v kampani O2 s novou znělkou

Starší článek

Kupme si zdravější a lepší svět

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.