Foto: Trezor

Správná edukace je v kryptu zásadní, říká Jan Kočenda z Trezoru

5. 8. 2022 12:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Poptávka značně narostla, Češi patří mezi krypto nadšence, říká šéf marketingu českého výrobce světoznámé hardwarové peněženky Trezor Jan Kočenda.

Vynalezli jste první hardwarovou peněženku Trezor. Invity pomáhá nováčkům bezpečně vstoupit do světa kryptoměn. Pod Tropic Square vyrábíte i bezpečnostní čipy. Kam se budou ubírat další kroky Satoshilabs? (novinky atd.)

Naší dlouhodobou vizí je podporovat nezávislost každého jednotlivce. Od samého začátku se snažíme lidem usnadnit přístup k bitcoinu a bezpečné nakládání s ním. I proto po Trezoru vznikly další společnosti, jako je právě Invity či Tropic Square. V aktuální chvíli je největší novinkou společnost Vexl, která vytváří peer-to-peer marketplace pro lidi, kteří chtějí prodávat či nakupovat bitcoin. Vexl je tak místem, kde se setkává nabídka a poptávka bez toho, aniž by do obchodování vstupovala třetí strana jako je například burza.

Jak se vyvíjí poptávka po Trezoru za poslední roky? Patří Češi mezi velké krypto nadšence?

Poptávka značně narostla. Je to dáno zejména tím, že roste celé odvětví. Čím dál více lidí, firem, ale také institucí a států bitcoin používá nebo se o něj alespoň zajímá. Také si už dnes díky tomu za bitcoin koupíte kdeco. Je skvělé sledovat, jakou rychlostí se celé industry posouvá a jsem rád, že Češi tento trend následují. Rozhodně patříme mezi velké krypto nadšence.

Navyšujete marketingový rozpočet?

Rozpočet upravujeme dle aktuální situace. Krypto odvětví je velmi specifické tím, že je navázáno na cenu bitcoinu. Určitě jste zaregistrovali, že se o bitcoinu nejvíce mluví, když cena letí nahoru. Naopak je tomu ve chvílích, kdy je cena nízko delší dobu a stagnuje. Právě tyto trendy musíme při plánování rozpočtů reflektovat.

Na co v marketingu spoléháte nejvíce?

Je to konzistence značky napříč kanály i v čase. Snažíme se, aby byl náš branding zřejmý na každém místě, kde se zákazník se značkou potkává – ať už jde o tweet, stánek na konferenci nebo třeba packaging produktu. Konzistence je klíčová při budování důvěry zákazníků.

Jak zásadní je správná edukace?

Zcela zásadní. Stále kolují mýty, které musíme vyvracet. Lidé nebudou bitcoin používat, pokud pro ně bude neznámou. Jak už bylo řečeno, markantní růst naší firmy je závislý na růstu krypto odvětví jako celku. Správná edukace by měla být společným cílem každého, kdo se v kryptu pohybuje.

Jaký marketingový nápad vás na trhu v posledních měsících zaujal a proč?

Je toho víc, ale zmíním reklamu společnosti FTX na letošním Super bowlu. Dle mého názoru skvělou formou odkomunikovala, že pokrok nezastavíme a to i přesto, že na začátku je vždy vysoká míra skepse.

Foto: Trezor

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.