Foto: KKCG

Hledá se první vítězka Formule 1

1. 7. 2022 07:07

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na legendárním britském okruhu Silverstone odstartovala mezinárodní iniciativa More than Equal, za níž stojí třetí nejbohatší Čech Karel Komárek a bývalý jezdec F1 David Coulthard.

Iniciativa sdružuje skauty, fitness kouče, psychology, trenéry i závodníky ze světa motorsportu, kteří mají společný cíl. Nalézt talentovanou závodnici, které pomohou stát se historicky první šampionkou mistrovství světa Formule 1.

Celkem 771 závodníků či závodnic reprezentujících 41 různých národností startovalo alespoň v jednom z více než 1050 závodů F1 od roku 1950, kdy se konala první Grand Prix ve Velké Británii. Zmiňovaných závodnic s účastí na jakékoliv velké ceně ovšem bylo jen pět, přičemž pouze dvě se kvalifikovaly a v závodě startovaly, což znamená 99,8procentní dominanci mužského pohlaví na trati.

Iniciativu >= More than Equal založili a financují třináctinásobný vítěz velkých cen F1 David Coulthard a třetí nejbohatší Čech Karel Komárek. Iniciativa si klade za cíl porozumět překážkám, které brání ženám se více prosazovat v seriálu Formule 1 a tyto překážky minimalizovat. Součástí aktivit bude i zajištění lepšího skautingu talentovaných závodnic i jejich výraznější materiální a trenérská podpora na začátku kariéry.

David Coulthard (vlevo) a Karel Komárek

Klíčovým partnerem iniciativy je společnost Hintsa Performance, globální lídr v coachingu zaměřeném na maximalizaci výkonnosti a sportovního potenciálu. Jezdci F1 podporovaní touto společností vyhráli celkem 16 titulů světových šampionů. Podle partnerů brání výraznějšímu prosazení žen v motorsportu několik faktorů: neexistují žádné závodnice, které by sloužily jako vzory pro mladé dívky a motivovaly je k motokárovému závodění. Dále neschopnost podporovat talentované závodnice – nedaří se odhalit jejich potenciál tak brzo, jako se to děje u chlapců a také nedostatek úspěchů na trati v začátcích kariéry, čímž na sebe veškerou pozornost týmů a sponzorů strhávají chlapci.

David Coulthard popisuje svou motivaci založit iniciativu More than Equal následovně: „Vždy jsem byl přesvědčen, že má sestra Lynsay Jackson byla větší přírodní talent na závodění než já. Zásadní rozdíl mezi námi byl, že já dostal podporu se jako závodník rozvíjet, zatímco ona ne. Každý talent je nutné podchytit a podpořit v útlém věku a mojí ambicí je, aby každá další ‚Lynsay‘, která se objeví, měla stejné podmínky prorazit a vítězit ve Formuli 1 jako muži.“

Spoluzakladatel iniciativy Karel Komárek dodává: „Ze svých zkušeností v podnikání vím, že pro dosažení genderové rovnosti je třeba dělat mnohem víc. More than Equal je odvážný, ale realizovatelný projekt, který pomůže ukázat, jak velký potenciál v ženách dříme. A přispěje k tomu, že jej naplní nejen ve sportu, ale i v businessu a společnosti celkově.

Foto: KKCG

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tisková zpráva

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.