Vzkaz agenturám: skvělá komunikace má smysl

3. 6. 2022 13:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ve většině se zadavatelé shodují v tom, že skvělá komunikační aktivita dokáže vynaložené prostředky zhodnotit v porovnání s tou průměrnou až dvacetkrát více.

Asociace komunikačních agentur (AKA) společně s Nielsen Admosphere realizovaly další vlnu průzkumu mapujícího vývoj hodnot oboru marketingové komunikace v Česku. Z dotazování zadavatelů vyplývá, že většina z nich věří v konkrétní efekt dobře vytvořené komunikace. Oproti minulému šetření, které proběhlo v roce 2018, tento postoj zesílil. Zatímco tehdy si jen 13 procent dotázaných myslelo, že skvělá komunikační aktivita dokáže oproti té průměrné zhodnotit vynaložené prostředky minimálně dvacetkrát (7 % 20x, 2 % 25x, 4 % více), letos k tomu stejnému závěru došla více než třetina (37 %) zadavatelů, tedy téměř třikrát tolik co v roce 2018. Čtvrtina klientů si pak myslí, že efekt skvělé komunikace dokáže návratnost znásobit 15krát. „Klíčem k úspěchu je dobrý přístup a kvalita lidí. Klienti vidí, že skvělé kreativní myšlenka znásobuje efektivitu kampaní. Škoda, že je často cesta k ní pořád zbytečně svízelná,“ říká Jan Binar, předseda AKA.



Efektivita vynaložených prostředků je jedním z výstupů rozsáhlého šetření, které agentura Nielsen Adosphere provedla. Celý průzkum AKA a Nielsen Admosphere má MAM exkluzivně k dispozici a v následujících vydáních bude jeho jednotlivé oblasti zveřejňovat. Seriál rovněž poskytne vhled do preferencí zadavatelů, jejichž názory v rámci článků vždy zazní. Stejně tak se budeme následně věnovat pohledu z druhé, agenturní strany a zveřejníme následně i výsledky průzkumu mezi agenturami.
První díl seriálu, který zveřejníme ve vydání 23/2022 a které vychází v pondělí 6. června, se věnujeme oblasti přístupu agentury vůči klientovi. A mimo jiné s v něm dozvíte, co si o kvalitě týmů a lidí na straně agentur myslí marketingoví ředitelé Steffen Seamann z Tchiba, Ladislav Báča z T-Mobile a Pavel Hacker z ICE Industrial Services.

A malá ochutnávka na závěr: kvantitativní část průzkumu — dotazování lidí zodpovědných za marketingové rozpočty na straně zadavatelů — a následné kvalitativní šetření v podobě panelové diskuze se zadavateli jednoznačně identifikovaly tři problémové oblasti spolupráce agentur a klientů. Jsou jimi: přístup agentury (kterému se dále podrobně věnujeme v tomto prvním dílu seriálu), vyhodnocování a kreativní řešení. Více v MAM 23/2022.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Radana Čechová

Jako novinářka zaměřující se na marketingovou komunikaci pracuje v různých redakcích od roku 1999. Týdeník Marketing & Media, na jehož vzniku se v roce 2000 spolupodílela, vede od začátku roku 2020. Zaměřuje se například na témata spojená s marketingovým výzkumem, efektivitou, managementem a rolí žen v marketingové komunikaci.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.