Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Avast
Kampaně

Muž, který povolil vše. Avast spouští kampaň o nakládání s cookies

Redakce MAM2. 6. 20223. 6. 2022

Avast spouští ve spolupráci s digitální agenturou DFMG edukativní kampaň „Muž, který povolil vše”. Komediální minisérie, do které se zapojil herec Martin Kraus, otevírá téma dopadů cookies na soukromí běžných lidí. 

Cílem je vysvětlit Čechům a Češkám, jak cookies fungují, v čem jsou prospěšné, ale také to, jak se vyhnout rizikům a chránit své soukromí na internetu. V hlavní roli se objeví herec Martin Kraus, který skečovou formou diváky zasvětí do podstaty problému cookies a vysvětlí jim, na co si dát pozor. Našemu hlavnímu hrdinovi se tak dějí divné věci. Všichni o něm ví vše, od pokladní až po dívku, kterou pozval na rande. Snaží se žít dál svůj život normálně, ale vše je mu naplánováno, doporučeno a vybráno za něj. A to jen kvůli tomu, že bezmyšlenkovitě povolil vše.

„Na každého z nás na internetu denně vyskakuje lišta, na které často bez rozmyslu klikáme na souhlasím nebo přijmout vše. Myslím ale, že je důležité se zamyslet nad tím, co to vlastně znamená, co s weby sdílíme a jak jsou pak tyhle naše osobní informace využity. A mluvit o tomhle tématu třeba i se svými dětmi – bezpečí a ochrana našeho soukromí na internetu je něco, o čem by prostě lidi měli vědět víc a rád jsem proto přijal nabídku na to se do kampaně zapojit,” komentuje svou účast v kampani Martin Kraus.

Kampaň reaguje na fakt, že celá polovina populace při návštěvě webu uděluje automaticky souhlas ke sběru a případnému poskytování veškerých informací třetím stranám, jak bylo zjištěno v dubnovém průzkumu. Lidé tedy „povolí vše”.

Kampaň Avastu klade důraz na osvětu. Opírá se o dubnový průzkum společnosti Behavio*, ze kterého vyšlo najevo, že pouhá čtvrtina uživatelů ví, k čemu cookies neboli digitální soubory slouží. Cílem Avastu je upozornit na to, jak cookies používat rozumně, zamýšlet se nad svou volbou a jak si chránit soukromí na internetu.

Jak se bránit vnucování obsahu či sledování polohy

Uživatelé si podle průzkumu často neuvědomují rizika spojená s bezmyšlenkovitým přijímáním cookies, do kterého se nejčastěji pouští z důvodu úspory času. Videa v kampani poukazují na to, jak mohou dát méně poučení uživatelé souhlas se sběrem údajů, které méně důvěryhodné stránky mohou poskytovat třetím stranám. Ty pak s těmito daty nemusí pracovat profesionálně či eticky.

Dojde také na vyvracení mýtů. Až 29 procent Čechů a Češek se domnívá, že cookies web zpomalují, podle sedmi procent je dokonce mohou infikovat virem. Nebezpečí je přitom jinde.

„Rizikem cookies může být vnucování obsahu či sledování polohy uživatelů, určitě ne to, že se daný web vůbec nenačte nebo bude zpomalený. Na webových stránkách si můžete vybrat, jaké údaje s nimi chcete sdílet, v ideálním případě si navíc toto nastavení web zapamatuje a při opětovných návštěvách ho není nutné opakovat,” vysvětluje profesor Michal Pěchouček, technický ředitel Avastu a vedoucí AI Centra na FEL ČVUT.

Lidé nemusí být experti na digitální bezpečnost, stačí když nebudou přijímat automaticky vše a bezmyšlenkovitě sdílet své údaje se všemi weby. „Kvalitně zpracovaný web se zobrazí, i pokud cookies přijmete jen v nezbytné míře. Navíc mezi weby můžeme dělat rozdíly a to, co někde povolíme, můžeme jinde zakázat. Zkrátka i pokud jde o cookies, máme možnost volby,” uzavírá profesor Pěchouček.

Zavřít reklamu

Sahejte si na ně, vyzývají Loono a Philips v kampani na samovyšetření prsou a varlat

Starší článek

Eshopista rozebere tržiště ze všech úhlů

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.