Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Retail

Každý druhý Čech přijmě měsíčně jeden balík. Cena a kvalita doručení zůstávají nejdůležitější

Redakce MAM10. 6. 202210. 6. 2022

Minimálně jeden balík do měsíce posílá nebo přijímá již více než polovina Čechů (56 %), přičemž u 13 procent jde dokonce o pět až 19 zásilek měsíčně. Nejdůležitějšími kritérii při výběru přepravy jsou již tradičně cena, kvalita a spolehlivost služby.

Roli hraje také předchozí zkušenost či rychlost doručení. Ta však pro Čechy přestává být rozhodující. Většina lidí (77 %) si stále nechává doručovat balíky primárně domů. Oblíbená jsou i výdejní místa přepravců (39 %) a kamenné výdejny e-shopů (38 %). Výrazně roste využívání balíkomatů. Údaje vyplývají z průzkumu realizovaného pomocí aplikace Instant Research pro společnost GLS.

Každoroční průzkum společnosti GLS ukázal, že popularita balíkové přepravy neustále roste. Téměř polovina Čechů (42 %) ji k soukromým účelům využívá jednou až čtyřikrát do měsíce. Oproti loňskému roku jde o nárůst o jedenáct procentních bodů. 13 % lidí během měsíce posílá či přijímá pět až 19 zásilek. Menší třetina (31 %) balíčky pak odesílá či přijímá jednou až pětkrát za půl roku. Podle průzkumu postupně klesá množství lidí, kteří balíkovou přepravu využívají zřídka (2017: 18 %, 2022: 10 %), či vůbec (2017: 4 %, 2022: 3 %). „Vliv na rostoucí oblibu balíkové přepravy měla především pandemie COVID-19, která se projevila výrazným nárůstem objemu balíků. Téměř 66 % lidí ve věku 18 až 44 let přijímá až dvacet balíků měsíčně. Největší oblibě se balíková přeprava těší v menších obcích do 20 tisíc obyvatel, kde nelze mnoho druhů zboží sehnat v obchodech. Již před pandemií jsme zaznamenali pokles počtu lidí, kteří balíkovou přepravu nevyužívají vůbec a tento trend pokračuje,” uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Rychlost doručení už není zásadní

Většina Čechů (77 %) považuje při výběru balíkového přepravce jako nejdůležitější kritérium cenu.  Podstatná je také kvalita a spolehlivost služby, a to pro 70 % respondentů. Avšak ve srovnání s předchozími roky klesla důležitost rychlosti doručení, a to o 78 % (2018: 59 %, 2022: 46 %). „Významnou roli při rozhodování hrají i předchozí zkušenosti s přepravcem. Toto kritérium, společně s kvalitou a spolehlivostí, je důležité především pro starší lidi nad 54 let. U nich obzvláště platí, že pokud byli spokojeni, rádi si službu vyberou znovu. Pro mladší lidi do 35 let je naopak důležitější pravidelná doba, ve kterou doručení probíhá, a příjemný kurýr,“ komentuje Pavel Včela.

Výdejní boxy využívá každý pátý Čech

Více jak tři čtvrtiny respondentů si podle průzkumu nechávají doručovat zásilky převážně domů (77 %). „V případě, kdy je cena při doručení domů stejná jako při doručení do výdejního místa, lidé zcela jednoznačně preferují doručení na domácí adresu,” komentuje Pavel Včela. Vůbec nejvíce si domů nechávají doručovat balíky lidé ve věku 54 až 65 let (80 %) a obyvatelé malých obcí do 5 tisíc obyvatel (80 %). Během posledních let si však lidé postupně oblíbili také jiné metody doručování. Nejčastěji využívají výdejních míst přepravců (39 %), či vyzvednutí zboží přímo v kamenné prodejně e-shopu (38 %). Oproti předchozímu roku došlo také k významnému nárůstu ve využívání balíkomatů (2017: 5 %, 2022: 20 %), především mezi mladšími lidmi a v menších obcích.

Zavřít reklamu

LinkedIn revoluce: Business Manager konečně přichází

Starší článek

Česká WPP spustila náborovou stránku na Jobs.cz

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.