Foto: DPD

Další sdílení boxů. DPD začala doručovat do  tisícovky AlzaBoxů

22. 6. 2022 08:06

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Alza navyšuje počet dopravců využívající sítě tisícovky AlzaBoxů pro doručování zásilek. Po pilotním otestování se v Česku i na Slovensku celoplošně napojuje společnost DPD.

Alza přivítala do své otevřené platformy výdejních boxů dalšího partnera, balíkového přepravce společnost DPD. „Velice nás těší, že po pilotním testování se společnost DPD začátkem května na Slovensku a nyní i v České republice napojila na celou síť AlzaBoxů a stala se naším dalším významným externím partnerem. Věříme, že tato forma spolupráce je budoucností v doručování, kdy kapacitu jednoho boxu naplno využije více dodavatelů,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility Alza.cz a doplňuje: „Už nyní balíčky třetích stran v počtu tisíců kusů denně tvoří významný podíl na celkovém objemu zásilek doručovaných přes AlzaBoxy. Dvě třetiny doručených balíčku jsou stále zásilky z e-shopu Alza.cz, ale touto rychlostí se poměr v dohledné době výrazně změní.“

Aktuálně zásilky třetích stran tvoří až 30 procent doručených balíčků v této síti. AlzaBoxy v České republice, na Slovensku a v Maďarsku však disponují měsíční doručovací kapacitou až 5,5 milionů balíčků, tento počet navíc neustále narůstá. Dle průzkumu mezi zákazníky e-shopu dvě třetiny dotazovaných považují AlzaBox za nejoblíbenější způsob dopravy, a to zejména díky časové flexibilitě, jednoduchosti a rychlosti dodání. V oblastech Praha-východ, Nymburk, Karviná, Teplice, Sokolov, Kutná Hora, Rokycany a Beroun je o tento typ doručení enormní zájem, do boxů zde míří více než 70 procent zásilek.

„Potvrzuje se tím náš předpoklad, že výdejní boxy představují díky své pohodlnosti a časové flexibilitě, kterou zákazníkům umožňují, ideálním řešením logistiky,“ dodává Moudřík. „Jejich popularita mezi zákazníky neustále roste, stejně tak jako mezi dopravci, kteří tak rozšiřují možnosti doručení pro své zákazníky,“ uzavírá.

„Vysoká obliba výdejních míst – tedy i samoobslužných boxů, je český fenomén. Podle našeho nejnovějšího průzkumu E-shopper Barometer jsme dokonce v porovnání se zbytkem Evropy ve využívání výdejních míst na druhém místě hned za Francií. Protože tento trend během pandemie ještě výrazně posílil, chtěli jsme našim zákazníkům nabídnout co nejširší síť a spolupráci s Alzou proto velmi vítáme, a to dokonce nejen v České republice,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD.

Mezinárodní přesah spolupráce dokládá fakt, že DPD v květnu obdobným způsobem rozšířila síť samoobslužných boxů, do kterých doručuje, i na Slovensku. A to o více než 500 AlzaBoxů. AlzaBoxy, do kterých DPD v Česku doručuje, jsou rozmístěny převážně ve větších městech. Lze je najít ale také v menších městech a obcích, jako například v Broumově, Ivančicích, Volyni, Vamberku, Mimoni, Soběslavi nebo Podbořanech.

Jako první nabídla Alza volnou kapacitu výdejních schránek na začátku pandemie koronaviru logistické společnosti Zásilkovna. K dalším partnerům napojeným na síť AlzaBoxů patří společnosti Rohlík.cz nebo Slovak Parcel Service.

Foto: DPD

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tisková zpráva

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.