Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

Čistě brandové spoty lidi nechytí

Jakub Křešnička14. 6. 202215. 6. 2022

Značku budujeme v produktové komunikaci, která nabízí reálný benefit, říká David Daneš, ředitel marketingové komunikace a brandu O2.

V komunikaci vybočujete digitální hrdinkou, proč jste se pro ni rozhodli?

Chtěli jsme značku výrazně odlišit a kreativně zhmotnit její esenci — Chytrou (dnes už Inteligentní) síť. Před tím jsme vytvářeli nové kreativní koncepty na každou kampaň, značce chyběl spojující prvek a dlouhodobě budovaný příběh. Interní kreativní tým tehdy přišel s ideou zhmotnit technologii do podoby postavy, které interně říkáme Eva. Za odvahu a podporu na začátku realizace vděčíme studiu R.U.R. a Armada Films pod vedením režiséra Romana Valenta. Dnes už je celý koncept Evy a všech lokací jejího světa tvořen kompletně v CGI, což ještě podtrhuje technologický a futuristický charakter brandu O2.

Neplánujete digitální influencerku?

Je to jedna z možností dalšího rozvoje konceptu, kterou zvažujeme. Baví nás digitální charakter Bejby Blue slovenské Tatrabanky i další zahraniční influenceři. Zatím nás odrazuje produkční náročnost v kvalitě, z které nechceme slevovat. Věřím ale, že technologie pokročí a brzy to budeme moci realizovat snáz. Teď se totiž jeden spot na supervýkonných strojích renderuje kolem 350 hodin.

Od klasické produkce upustíte?

K většině kampaní filmovou produkci krom 3D studia nepotřebujeme. Výjimkou je vznikající kampaň pro O2 TV, která poběží v srpnu. V té se Eva znovu setká s Petrem Čechem, což je náš hlavní sportovní ambasador, který se objeví i v televizi. Natáčení se ujala Boogie Films a režie Maxmilian Turek. V ostatních médiích pokračujeme i ve spolupráci s Makhmudem Muradovem a Karolínou Plíškovou. Petr už ale nebude jen sportovní tvář, posouvá se blíž do role zákazníka, který objevuje prémiový televizní obsah a funkce, potká se i s draky z Her o trůny. Sama O2 TV se ukáže v trochu jiném světle, posouváme ji z ryze sportovní televize i k zábavnému obsahu.

Čistě brandové spoty nechystáte?

Nepotřebujeme čistě brandové spoty, značku budujeme v produktové komunikaci. I podle studií zákazníky málokdy „chytne“ reklama, která nedoručuje reálný benefit. Proto se snažíme konkrétními produkty a službami pomáhat řešit situace, se kterými se spotřebitelé potkávají. Třeba kampaň pro 5G internet na doma vycházela z toho, že řada domácností na vesnicích nemá dostupný rychlý internet a je odkázána na nestabilní WiFi. Ukazovali jsme samotné řešení přes 5G síť, ale i vysvětlovali, jak nestabilita WiFi souvisí se špatným počasím nebo zatížením sítě sousedy — šlo o „pain pointy“ ze zákaznického průzkumu. Lidem kampaň pomohla řešit problém a nám posílila vnímání značky jako technologicky inovativní.

Máte pod vlastní značkou modem i sluchátka. Bude brandových produktů přibývat?

Letos chystáme novinky ve fixním hardwaru. Zákazníci nám píšou, kdy budeme mít také vlastní high-endovou řadu sluchátek. Máme i další iniciativy. Do budoucna uvažujeme o hlasovém asistentovi, v současnosti pilotujeme virtuální asistentku na zákaznické lince a vytváříme vlastní digitální hlas. Snažíme se, aby naše vlastní produkty byly odlišné, zaměřujeme se na ergonomii a špičkový design. I proto máme designéra přímo u nás v týmu.

David Daneš
U operátora O2 působí přes devět let. Marketingovou komunikaci a brand vede od února 2018. Ve firmě začínal jako digitální marketér, než se přesunul do týmu nadlinkové komunikace. Předtím přes tři roky na FSV UK pomáhal rozvíjet praktické dovednosti studentů sociologie v oblasti marketingového výzkumu a statistiky, téměř pět let fungoval jako editor webu ZaKulturou.cz

Na co se O2 soustředí při vyhodnocování kampaní? Jak se firmě spolupracuje s in-house agenturou a jak má nastavenou strategii pro TikTok? Více se dočtete v rozhovoru v aktuálním vydání Marketing & Media, které vyšlo v pondělí 13. června.

Zavřít reklamu

Dvacátý ročník Zlatého středníku zná finalisty

Starší článek

PR pro Škoda Auto v Česku dělá FleishmanHillard

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.