Foto: iStock

V březnu si nejvíce polepšily OOH a rozhlas

21. 4. 2022 16:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v březnu co do objemu nejlépe dařilo televizi. Největší růst objemu inzerce optikou ceníkové hodnoty zaznamenala venkovní reklama a rozhlas.

Kromě OOH všechny mediatypy překonaly ceníkové objemy z březnu roku 2020. V případě TV hodnota prostoru přesáhla ve třetím měsíci letošního roku šest miliard korun. Jedná se o meziroční nárůst jen o dvě procenta, což je nejméně ze všech sledovaných mediatypů. Co do objemu je to ale více než v roce 2020, kdy se ceníková hodnota inzertního prostoru v TV pohybovala kolem 5,7 miliardy korun.

Tisk, u něhož za letošní březen ceníková hodnota reklamního prostoru dosáhla 1,6 miliardy korun, si meziročně polepšil o 10 procent. V roce 2020 dosáhl na 1,4 miliardy korun.

PSALI JSME
Online je už v ceníkových cenách před TV

V případě rozhlasu a venkovní reklamy jsou výsledky horší, i když v meziročním srovnání rostou relativně rychleji. Rozhlas za březen meziročně přidal 26 procent na ceníkovou hodnotu 717 milionů korun. Ceníková hodnota reklamního prostoru v případě OOH meziročně vyrostla dokonce o 35 procent na 362 milionů korun. V případě OOH se pořád jedná o částku nižší než v roce 2020, kdy se hodnota inzertního prostoru ve třetím měsíci roku rovnala 450 milionům korun. U rozhlasu to ale bylo méně, 576 milionů korun v březnu 2020.

Foto: iStock

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.