Foto: Wiki Commons

Iceland ukončil e-shop a zavírá prodejny

25. 4. 2022 15:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na skutečnost upozornil server Expats.cz. Společnost ještě oficiální stanovisko nerozeslala, ale podle serveru kromě nefunkčního e-shopu zavřely už minimálně dvě prodejny: v Hostivicích a u nákupního centra Chodov.

Iceland přitom v Česku e-shop otevřel teprve nedávno, v lednu loňského roku. Předtím své produkty prodával online přes Košík.cz. Na Košíku je ovšem ze 46 nalezených produktů k dispozici aktuálně jen 15.

„V současné době si situaci stále vyjasňujeme a připraveni jsme na všechny varianty. Není pochopitelně přáním ani jedné strany nabízet zákazníkům dlouhodobě nedostupné zboží. Portfolio Icelandu je mezi zákazníky dlouhodobě velice oblíbené a výrobky unikátní. Již v minulosti jsme však kvůli výpadkům v dodávkách museli za nedostupné produkty zajistili odpovídající podobné položky,“ říká CEO Košík.cz Tomáš Jeřábek s tím, že zájem o kvalitní mražené výrobky je v Česku dlouhodobě na vzestupu, takže i Košík.cz pracuje na vývoji vlastní značky. Zaměřit se chtějí především na oblast šokově mražené farmářské zeleniny nebo vegetariánských a veganských předpřipravených jídel a základů.

PSALI JSME
Šunku si už v Marks & Spencer nekoupíte. Chlazený sortiment nahradí mražený

Ještě v únoru řetězec Iceland na Facebooku hledal nové pokladní, pod posledním březnovým příspěvkem se ale vrší loučení s řetězcem ze strany zákazníků, kteří se novinku podle všeho dozvídají od personálu.

Iceland se patrně v návaznosti na Brexit potýkal s celou řadou problémů. I další britský řetězec, Marks & Spencer upravil v Česku svou nabídku. Přestal například dovážet čerstvé potraviny a soustřeďuje se na mražený a trvanlivý sortiment, který prodává například přes Rohlík.cz.

Iceland vstoupil na český trh v roce 2011. Vedle série byznysu neprospívajících událostí jakými jsou Brexit, covid a válka na Ukrajině připomíná server Expats.cz také prohraný spor, který s řetězcem vedl Island (anglicky Iceland). V roce 2019 rozhodl úřad The European Union Intellectual Property Office (EUIPO), že řetězec název nemůže v rámci EU používat jako obchodní značku. To vše může být v součtu důvodem, proč Iceland Česko s největší pravděpodobností opouští.

Článek jsme aktualizovali 26. dubna ve 14:30 o citaci CEO Košík.cz Tomáše Jeřábka.

Foto: Wiki Commons

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tomáš Kopsa

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.