Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: FAČR
Sport

Hrdí lvi! Česká fotbalová reprezentace představila novou vizuální identitu

Pavel Hejkrlík27. 4. 202227. 4. 2022

Česká fotbalová reprezentace představila kompletní novou vizuální identitu. Prezentovala ji v pražském O2 Universu na galavečeru s názvem Hrdí lvi. Už v prosinci představil národní tým modernizované logo a nyní poprvé ukázal i kompletně vytvořenou novou grafickou identitu.

Představení i celý projekt se nesl pod heslem „Hrdí lvi“. Lev je symbolem českého fotbalu od nepaměti. A hrdost je vlastnost neodmyslitelně patřící k národnímu týmu – hrdí jsou hráči i fanoušci, kteří se už více než 120 let společně snaží posouvat český fotbal. Nový znak podtrhuje hodnoty, které fotbalová reprezentace představuje, jako jsou hrdost, týmovost, exkluzivita a ambice. Používat nové logo budou reprezentace napříč českým fotbalem, tedy včetně ženského fotbalu, futsalu, plážového fotbalu nebo eRepre. Ostatně například české reprezentaci do 21 let se už roky říká „lvíčata“. A pro ženský tým se bude používat označení Hrdé lvice.

Národní tým inovoval logo, které se snaží propojit historické reálie a moderní přístupy, a zároveň kompletně proměnil vizuální identitu používanou ve veřejné prostoru. Tyto kroky mají za cíl zlepšit komunikaci směrem k fanouškům, posunout prezentaci národního týmu a reagovat na moderní trendy. „Dosavadní logo a grafickou identitu používala reprezentace deset let. Naším záměrem bylo zareagovat na potřeby a trendy digitálního světa, a vylepšit tak veřejnou prezentaci národního týmu směrem k fanouškům a partnerům,“ vysvětlil předseda Fotbalové asociace České republiky (FAČR) Petr Fousek.

Reprezentace završila komplexní proces, kdy k rebrandingu loni přistoupily FAČR i projekt Náš fotbal. Tvorba a přípravy pod dohledem uznávaných odborníků v čele s Miroslavem Pomikalem a grafikem Alešem Mičkou trvaly více než rok.

Čtěte také:
Český stolní tenis s novou identitu chce navázat na historické úspěchy

„Nové logo a celá vizuální identita není jen svěží grafika, která oživí sociální sítě. Naším hlavním cílem je maximalizovat zážitek ze zápasů reprezentace. A tak se fanoušci mohou těšit třeba na zbrusu novou fanzónu nebo merchandising ve lvím stylu. V neposlední řadě nám rebranding pomůže stát se atraktivnějším pro stávající i nové obchodní partnery,“ poznamenal Tomáš Sluka, předseda představenstva STES, což je dceřiná marketingová společnost FAČR.

Reprezentace postupně bude zahrnovat pod novou grafickou identitu všechny oblasti, které nešly změnit s okamžitou platností – třeba kvůli smluvním závazkům. Už brzy reprezentace představí mimo jiné nové domácí dresy. Reálné využití budou moci fanoušci poprvé posoudit při červnových domácích zápasech Ligy národů. V nich česká reprezentace nastoupí proti Švýcarsku (2. června) a Španělsku (5. června).

Nově už jen Česko

Fotbalová asociace České republiky také začne využívat zkrácené pojmenování státu Česko. Až doposud využívala oficiální název Česká republika. FAČR se tak připojila k dalším sportovním svazům jako basketbal nebo hokej, které ke stejnému kroku přistoupily už před časem. „Kde to půjde, budeme upřednostňovat název Česko v mateřském jazyce. V budoucnu se to bude týkat třeba i dresů reprezentace, jak je běžné u jiných týmů. Anglický nebo jiný cizojazyčný ekvivalent budeme využívat jen ve vhodných případech. Rozhodnutí vedení asociace bylo v tomto ohledu jednomyslné,“ vysvětlil předseda FAČR Petr Fousek.

„V první řadě začneme zkrácený název využívat ve veřejné komunikaci, třeba na sociálních sítích nebo na billboardech. Další oblasti budeme přidávat postupně. Například na dresech se tato změna projeví později, protože mládežnické reprezentace budou ještě několik let využívat stávající dresy s nápisem Czech Republic,“ upřesnil Petr Fousek.

Zavřít reklamu

Jsme fullservisová agentura

Starší článek

V nové éře tržnice se promění i její vizuální styl

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.