Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Ondřej Kořínek, CC BY-SA 3.0,
Marketing

Vleklý tendr ČRo na marketingové služby vyhrála Proximity. Opět

Irena Buřívalová28. 3. 202228. 3. 2022

Český rozhlas veřejnou zakázku na zajištění komplexních marketingových a reklamních služeb vypsal na podzim 2020, a to už podruhé. Učinil tak poté, co se do letního pokusu přihlásil jen jediný zájemce. Druhé vypsání zakázky se také neobešlo bez dramat. Firma Bflow se například obrátila se stížností na ÚOHS. Zakázku v hodnotě 95 milionů korun bez DPH opět vysoutěžila Proximity. Některé agentury už v minulosti opakovaně deklarovaly, že je tendr připraven právě Proximity „na míru“, což ČRo popírá.

Podle mluvčího ČRo Jiřího Hošny médium veřejné služby v rámci zakázky obdrželo celkem devět řádně podaných nabídek. Součástí hodnocení zakázky byla jednak nabídková cena (40 procent váhy), jednak kvalita případové studie (60 procent váhy), která se týkala konceptu oslav 100 let vysílání Českého rozhlasu.

„Hodnotící komise se detailně zabývala oběma hodnotícími kritérii,  samotnému kvalitativnímu hodnocení případové studie věnovala řádově několik týdnů. V průběhu hodnocení nabídek jí taktéž nebyla známa výše nabídkových cen jednotlivých účastníků, aby byl její postup maximálně objektivní a transparentní. Po ukončení kvalitativního hodnocení případové studie bylo teprve provedeno hodnocení na základě cenových nabídek. Předem definovaným průsečíkem hodnocení kvality a ceny byla vybrána vítězná nabídka. Letos v lednu tak Český rozhlas podepsal kontrakt s vybraným dodavatelem – agenturou Proximity Prague,“ napsal Hošna.

Jeden z účastníků zadávacího řízení, společnost Bflow, nejprve proti rozhodnutí o výběru podávala námitky, následně se odvolala k antimonopolnímu úřadu (ÚOHS), kde loni probíhalo řízení. Úřad stížnost nakonec zamítl. Reakci společnosti Bflow se MAM nepodařilo získat.

Rámcová dohoda na poskytování komplexních marketingových a reklamních služeb je koncipována na čtyři roky a v celkovém objemu 95 milionů korun bez DPH. Podle Hošny se doposud reálné plnění pohybovalo kolem 5 – 6 milionů korun za rok, nešlo přitom o agenturní fee, ale o celkové náklady včetně produkčních. „Cílová částka, která nemusí být vyčerpána, byla navržena s rezervou s ohledem na blížící se výročí 100 let rozhlasu a podporu rozvoje digitalizace,“ vysvětluje Hošna. „ČRo si v současné době vede velmi dobře a má historicky nejlepší poslechovost i podíl na trhu, navíc na pozici nejposlouchanější stanice v ČR se stále drží ČRo Radiožurnál. Věříme, že i spolupráce s marketingovou agenturou nám pomůže pozici ČRo na mediálním trhu dále posilovat a rozvíjet služby pro posluchače,“ dodal.

Z trhu už při prvním vyhlášení tendru zaznívala kritika, že je připraven na míru právě agentuře Proximity Prague. V tomto duchu se například vyjádřili CEO Ogilvy Ondřej Obluk a Marek Slezák ředitel Boomerang Communication.

ČRo se proti výtkám tehdy ohradil a jeho mluvčí zdůraznil, že zakázku veřejnoprávní médium konzultovalo s certifikovaným poradcem AKA (Asociace komunikačních agentur) Markem Buchtou.

Podle Marka Hlavici, ředitele AKA, to ale nepředstavuje plnohodnotné posouzení samotnou AKA. „Certifikovaný poradce je jedna věc, to je člověk, kterého jsme proškolili v nějaké metodice. Ale v tomto případě AKA poradcem nebyla. Přitom máme možnost to dozorovat. V tom minulém období jsme to dělali právě společně s panem Buchtou. Ale teď tomu tak nebylo, proto jsem ani nemohl členům AKA účast v tendru aktivně doporučit,“ uvedl. Čerstvě ještě MAM zopakoval, že asociace tendr vůbec nesleduje a nemá s ním nic společného.

Zavřít reklamu

Wolt posiluje marketing. Kreativu zařídí Triad, nákup médií OMD

Starší článek

Značky Nestlé, Renault či Decathlon musely čelit kritice českých zákazníků

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Publicis Groupe vstupuje do retailu s týmem Jaroslava Sodomky

Skupina chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Ředitelem nového Commerce týmu je Sodomka, který dříve vedl marketing CNC.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Zásilkovna spouští spolupráci s crowdfundingovou platformou Donio

Zásilkovna nabídne zakladatelům komerčních projektů na Donio zázemí nejširší sítě výdejních míst v České republice. Spolupráce má za cíl zjednodušit život…
24. 5. 202224. 5. 2022
Kampaně

Kovář hodinářem v nové kampani Velkopopovického Kozla

Značka s agenturou McCann do komunikace tradičně zaměřené na „fachmany“ nenápadně přidává upcycling.
24. 5. 202224. 5. 2022
Marketing

Evropská databanka je novým členem AČRA MK

Asociace českých reklamních agentur přijala v květnu nového člena, který se soustředí na marketingové služby pro malé a střední firmy.
24. 5. 202224. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 300x250
Forum Media banner 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

CMO Partners se stal Robert Chmelař
O marketing Acomware se stará Jitka Gráfová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.