Foto: Pxhere

Nielsen bude soukromou firmou v transakci za 16 miliard dolarů

31. 3. 2022 10:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG

Globální informační a výzkumnou firmu Nielsen Holdings převezme za 16 miliard dolarů konsorcium investičních společností. Společnost přijala nabídku na převzetí od skupiny  společností soukromého kapitálu vedených Evergreen Coast Capital Corporation, pobočkou aktivistické investiční firmy Elliott Management a Brookfield Asset Management a stažení z burzy do soukromého vlastnictví. Nielsen tak míří do soukromého vlastnictví, součástí transakce je i dluh, přičemž hodnota vlastního kapitálu transakce činí 10,1 miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

Skupina investorů nabídla 28 dolarů za jednu akcii, což představovalo prémii 60 procent oproti závěrečné hodnotě akcií ze 14. března, kdy se poprvé objevily zprávy o jednání. Transakce podléhá schválení akcionářů a regulátorů společnosti Nielsen, ale očekává se, že bude uzavřena ve druhé polovině roku 2022. Akcie Nielsenu na oznámení transakce posílily o 21 procent. Tržby společnosti činí ročně asi 3,5 miliardy dolarů. 

„Nielsen je hluboce zakořeněn v mediálním ekosystému a je důvěryhodným poskytovatelem služeb. Jako soukromá společnost bude mít ještě lepší pozici k poskytování nejlepších měřítek rychle se měnícího chování spotřebitelů napříč všemi kanály a platformami,“ řekl David Gregory z Brookfield Business Partners. „Jsme potěšeni, že můžeme investovat do této ikonické společnosti a pomoci vstoupit do nové generace měření sledovanosti.“

Nielsen Holdings má vedoucí postavení v poskytování informací o spotřebitelském chování, sledovanosti televizního vysílání a ostatních médií, online měření a měření mobilní komunikace. V Česku síť ke konci minulého roku dokoupila zbývajících 49procentní podíl v české firmě Nielsen Admosphere, která se od roku 2002 zabývá tuzemským měřením televizní sledovanosti a monitoringem reklamy. DO společnosti vstoupila v roce 2014, kdy získala 51 procentní balík akcií.

Foto: Pxhere

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.