Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Hellmans
Marketing

Hledat hlubší smysl majonézy? Směšné, vzkazuje Unileveru investor

Redakce MAM17. 1. 202219. 1. 2022

Rychloobrátkový kolos Unilever se v roce 2018 zavázal, že každá z jeho značek bude mít nějaké poslání. Nyní tuto strategii kritizuje manažer investičního fondu Terry Smith, podle kterého je společnost přímo posedlá svými udržitelnými výsledky. Na dopis upozornil server Marketingweek.com.

Terry Smith, zakladatel Fundsmith Equity Fund, je toho názoru, že celá strategie Unilever je v podstatě směšná, což vedlo k tomu, že se rychloobrátkovému obrovi loni vůbec finančně nedařilo, a to zase vedlo k propadu výkonu Smithova fondu. Hůře se prý v rámci jeho portfolia vedlo už jen nápojářské společnosti Brown-Forman.

Ve svém každoročním dopisu investorům se Smith zaměřil například na značku zmrzlin Ben & Jerry’s, která se rozhodla zastavit prodeje v rámci izraelských osad v okupovaném území Palestiny, stejně jako na rozhodnutí Unileveru definovat „brand purpose“ majonézy Hellmann’s.

„Unilever patrně řídí manažeři, kteří jsou posedlí publicitou navázanou na jejich demonstraci udržitelnosti. Bohužel je to na úkor byznysu,“ napsal Smith.

PSALI JSME
Snažíme se bořit stereotypy

„Společnost, která cítí potřebu definovat hlubší smysl majonézy, je podle mého názoru úplně mimo. Značka Hellmann’s existuje od roku 1913, řekl bych tedy, že spotřebitelé už pochopili, k čemu je vhodná (spoiler alert — do salátů a sendvičů),” píše pichlavě.

V dopisu nicméně potvrdil, že fond se akcií značky zbavovat nebude, protože věří, že její silné brandy a kvalitní distribuční síť nakonec zvítězí. Fundsmith je údajně devátým největším akcionářem Unileveru, jeho podíl se od roku 2011 pohybuje pod jedním procentem.

Udržitelná strategie Unilever staví i na tom, že její značky, které se nebojí dělat vstřícné kroky a změny směrem k zákazníkům, rostou více. I proto se firma zavázala, že v budoucnosti bude mít každá z jejích značek nějaký smysl, cíl či poslání.

Unilever se v těchto dnech snaží koupit budoucí nefarmaceutickou divizi GlaxoSmithKline (GSK). Podle aktuální zprávy BBC už Unilever podal tři nabídky. Všechny však zatím GSK, do jejíhož portfolia patří například zubní pasta Sensodyne nebo Panadol, odmítla.

Zavřít reklamu

Nefinanční reporting může přinést náskok

Starší článek

Meredith Kelly je novou vedoucí globálního marketingu Škoda Auto

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Podívejte se na nejkreativnější projekty světa

Už 101. ročník ADC Annual Awards rozdal ocenění, agenturou roku je Leo Burnett Chicago i díky tísnivé kampani za zbraňovou reformu.
21. 5. 202220. 5. 2022
Kampaně

Papírování chce do muzea poslat kampaň BankID od Loosers

BankID přichází s kampaní na podporu bankovní identity. Agenturu si vybrala v nedávném tendru na kreativní a produkční spolupráci.
20. 5. 202220. 5. 2022
Marketing

Volodymyr Zelenskyj je komunikátorem roku podle PRWeeku

PRWeek ve svých globálních oceněních udělil speciální cenu ukrajinskému prezidentovi, jehož komunikační styl „může definovat aktuální éru“.
19. 5. 202219. 5. 2022
Zprávy

Mediaprojekt: Nejvíce rostly zpravodajské týdeníky

Z aktuálních dat Mediaprojektu za 2. čtvrtletí 2021 až 1. čtvrtletí 2022 vyplývá, že celkový zásah tiskových médií za uvedené období dosáhl 83 procent…
19. 5. 202220. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
JSNS kampan 2022 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.