Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

Dokud vidíme růst, není důvod nic škrtat

RozhovorRadana Čechová3. 1. 202215. 1. 2022

Příklon k digitálu je u nás kontinuální, je to cesta, jak dosáhnout větší návratnosti investic, říká v rozhovoru o plánech pro letošní rok šéfka marketingu P&G Barbora Líška Kratochvílová

Jaká je momentální nálada Procter & Gamble, co se týká reklamních a mediálních investic?

Nyní jsme v půlce našeho fiskálního roku, ten končí až v červnu. I když vám nemohu říci žádná konkrétní čísla, tak jsme naladěni pozitivně. Spoustu věcí jsme už uskutečnili a ještě nás řada projektů čeká.

Takže nepociťujete důsledky pandemie?

To ano, ale i díky šíři portfolia nebyly nijak závažné. Některé kategorie, jako například vlasová kosmetika nebo holení, sice byly zasaženy více, ale jiným se dařilo lépe než před pandemií. Můžu jmenovat třeba všechny produkty na úklid a péči o domácnost.

Došlo kvůli pandemii k upravení výše rozpočtu na marketing?

Ne. Dokud rozpočty přinášejí tu správnou návratnost a vidíme růst, není důvod nic škrtat.

Ani mediamix jste nemuseli měnit? Nezbavovali jste se jako někteří jiní zadavatelé například venkovních ploch ve prospěch onlinu?

Mediamix máme už delší dobu vyvážený mezi televizí a klasickou ATL komunikací na jedné straně a onlinem na straně druhé. Dlouho už neinvestujeme do venkovní reklamy v nějaké výrazné míře. To znamená, že ani v důsledku pandemie se toto nezměnilo. Příklon k digitálu je u nás kontinuální, neodehrál se z roku na rok. Pro nás je to cesta, jak dosáhnout větší návratnosti investic, protože v onlinu můžeme například lépe cílit.

O rozpočtu pro ČR si rozhodujete sami?

Rozhodujeme regionálně, aby vše bylo v souladu se strategií jednotlivých značek v rámci celé střední Evropy. V tomto regionu je celkem deset trhů a Česká republika mezi nimi hraje velmi důležitou roli. Některé velké značky, jako například Pampers, Gillette nebo Oral‑B, mají také lokální zastoupení v Praze.

Někteří velcí zadavatelé posilují in‑house marketingová oddělení, je to i váš případ?

Rozhodně nejsme ve stavu, že bychom zakládali nějaké in‑house agentury, ale je pravda, že čím dál více věcí chceme mít „pod kontrolou“, hlavně co se týká plánování médií. Naše struktura a strategie se ale stále vyvíjí. To, co zůstává, je fakt, že strategické partnerství s agenturami je pro nás stále důležité, ať už je to kreativa, nebo plánování médií.

Celý rozhovor si můžete přečíst v aktuálním vydání časopisu Marketing & Media, které vychází v pondělí 3. ledna 2022.

Barbora Líška Kratochvílová

V Procter & Gamble vede marketing pro ČR a SR od roku 2019, před tím působila jako vedoucí trade marketingu a korporátních programů. Během její 15leté zkušenosti v P&G vystřídala několik pozic, včetně Maďarska, kde začínala v regionální roli u značky Gillette. Poté také vedla značku Lenor z evropské centrály ve Švýcarsku.

Zavřít reklamu

Tři zásadní rady do života

Starší článek

Mutumutu v nové strategii sází na spolehlivost

Novější článek

Podobné zprávy

Média

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Kampaně

Už vás válka unavuje? Co kdyby to vzdaly ikony svobody a harmonie

Projekt ukrajinské Leo Burnett ze sítě Publicis Groupe působivě reaguje na „únavový syndrom“ ze zpráv o pokračující ruské invazi v zemi.
11. 8. 202211. 8. 2022
Marketing

Mohou značky růst i v dobách inflace?

Česká republika zažívá nejvyšší inflaci od roku 1993. Lidé mají hlouběji do kapsy a značky jsou už poněkolikáté za posledních dvacet let v extrémně těžké…
11. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.