Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Bohumil Pospíšil
Marketing

Inspiraci čerpáme z popkultury i od fanoušků

Pavel Hejkrlík15. 12. 202116. 12. 2021

Kolem fyzických kostek nabalujeme další vrstvy zážitků. Pomocí Lego Ideas může stavebnici navrhnout každý, říká Andrea Faflíková z Lega.

Legu se daří výrazně navyšovat tržby, bude se navyšovat také rozpočet na marketing? Jaký je podíl jednotlivých kanálů mediamixu?
Naším cílem je poskytnout co nejvíce dětem, ale i dospělým skvělý herní zážitek a možnost učit se hrou. Marketingové rozpočty jsou průběžně navyšovány a propisuje se to do jednotlivých lokálních úrovní. Snažíme se najít partnerství s dalšími korporacemi, které mají své vlastní kanály. Rozložení mediamixu je primárně s důrazem na televizi a digitál, poměr využití těchto dvou kanálů se napřič státy našeho regionu liší. V rámci konceptu OESP (owned, earned, shared a paid) bych vyzdvihla naše vlastní kanály a tvorbu vlastního obsahu například na Lego.com. Dále z offlinu Lego Discovery Center nebo oblíbené Legolandy, což jsou důležité touchpointy. Kostka bude vždy v jádru a centru dění, ale ke značce patří další zážitky. Z online eventů třeba Legonoc na způsob Comic-Conu, v příštím roce se koná první ročník. V rámci získaných a sdílených médií máme také vlastní kanály na YouTube, Facebooku či Instagramu. Dále televizní show Lego Masters. Už se vysílala v USA a evropských zemích, u nás ji bude dávat Nova, na Slovensku Markíza, casting už probíhá.

Mít pořad, jenž se točí kolem produktu, který vyrábí jediná firma, je z hlediska propagace asi sen, že?
Souhlasím, je to radost i z hlediska pozitivních reakcí lidí na všech trzích. Lego je globální fenomén. Do soutěže se přihlásí dvojice a reality-show způsobem po jednom vypadávají během soutěže. Není to pouze o stavění, někdy je úkol také stavbu efektně zbořit. Nemůžu se dočkat verze pro česko-slovenský trh. Jako národy jsme hodně kreativní a zruční.

Po pádu železné opony se Lego stalo v regionu oblíbené. Je vidět, že se k němu vrací starší generace, která si nyní hraje se svými dětmi? Kolik procent prodejů už vytvářejí dospělí a jak se na ně snažíte cílit?
Je to tak, že děti produkt milují, ale kupuje jej vlastně rodič. A pokud k němu nemá žádný vztah nebo vlastní zkušenost, je to o vysvětlení a jde o větší výzvu. S mladší generací se pracuje snáze, u starších jde o zdůraznění toho, co vše se děti mohou při hře naučit. Rodiny si hrají dohromady, a pramení z toho společné zážitky i učení zábavnou formou. Je pravdou, že podíl zákazníků starších 18 let se stále zvyšuje. Z dat z našeho průzkumu v 18 zemích víme, že dospělí zákazníci jsou stále více ve stresu a k Legu „utíkají“ jako k formě relaxace. Pro 67 procent respondentů je hraní si únik. I proto se na dospělé zákazníky orientujeme více než v minulosti a stále více produktů je zaměřeno právě na tuto cílovou skupinu. Nejen, že jsme posílili existující řady jako Lego Technic, která je na trhu dlouhá léta, ale přidáváme další jako třeba platformu Lego Ideas. V rámci ní se každý může stát designérem, stačí svůj nápad na model nahrát na platformu a pokud během roku získá deset tisíc hlasů, tak jde návrh na interní posouzení a pak se dostane do výroby.

Nedávno jste uvedli limitovanou edici bytů protagonistů seriálu Přátelé, obří stavebnici Titanic či Hvězdu smrti z Hvězdných válek. Na co dalšího se případně mohou fanoušci těšit? Jak se při výběru inspirujete?
Vždy záleží na spotřebiteli, to on rozhoduje. Jsou zákazníci, kteří mají rádi komplexitu staveb, další jsou sběratelé a zaměřují se na vše s motivem Hvězdných válek nebo Harryho Pottera. U Lego Star Wars máme i složitější modely, ale jelikož je série oblíbená u dětí, máme i některé stavebnice úměrné jejich věku. I z Lego Ideas může vzejít samostatná řada, takto se uchytila například stavebnice Lego Minecraft, která vzešla od fanoušků a je velmi úspěšná. Vznikly takto zajímavé věci jako dům z filmu Sám doma, Mezinárodní vesmírná stanice, Apollo, opravdu široká paleta produktů podle různých zájmových kategorií. Často jde o inspiraci z filmu, hudby, designu a architektury. Fenomén popkultury funguje, měli jsme dvě stavebnice věnované Simpsonům, nyní jsou to Přátelé. V portfoliu máme asi 800 stavebnic.

Celý rozhovor si můžete přečíst ve vydání časopisu Marketing & Media, které vyšlo v pondělí 13. prosince 2021. 

Zavřít reklamu

Jan Klíma: znásilnění podle Mariana

Starší článek

Práci odkudkoli ze světa slibuje Publicis Groupe ve vánočním přání

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie

Generální ředitel České televize Petr Dvořák byl na dnešní valné hromadě v Dubrovníku již podruhé zvolen viceprezidentem Evropské vysílací unie (EBU).
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Rock rádio, patřící do mediální skupiny Media Bohemia, má nového ředitele. Stal se jím dosavadní programový ředitel Fajn rádia, Ondřej Cikán, který tak…
1. 7. 20221. 7. 2022
Lidé

Billu Česká republika řídí Liam Casey

Liam Casey převezme od 1. července pozici generálního ředitele společnosti Billa Česká republika a společně s Ilse Holzer (finanční ředitelka) a Petrem…
1. 7. 20221. 7. 2022
Kampaně

Tvoříme Sokolovsko, říká Suas Group v kampani od Hero & Outlaw

Agentura pro průmyslovou skupinu spustila první ucelenou kampaň její novodobé historie. Zaměřuje se na podporu značky a nábor.
1. 7. 20221. 7. 2022
Reklama
CĚZ Kuráž 300x250
Etnetera motion banner

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Z řetězce Albert odchází ředitel digitálního marketingu Matoušek
Tessa Szyszkowitz jmenována předsedkyní Rady pro redakční nezávislost

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.