Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: iStock
Sport

Do světa e-sportu stále více pronikají ženy. Roste také počet diváků i zájem značek

Redakce MAM13. 9. 202113. 9. 2021

Fenomén e-sportu se těší stále větší oblibě. Za posledních šest let vzrostl trh šestinásobně, čehož si začínají stále více všímat velké značky. Za minulý rok vzrostla odhadovaná velikost trhu tuzemského e-sportu na padesát milionů korun. Celosvětově pak dosahuje hodnoty přes miliardu dolarů. Přestože e-sport sledují a hrají převážně muži, jeho popularita značně stoupá také u žen.

Dříve asijský fenomén je nyní již naprosto běžným jevem v USA, v Evropě, ale i v České republice. Platforma Twitch.tv, která vysílá živě herní přenosy, zaznamenala za loňský rok nárůst o 92 procent v počtu zhlédnutí českých e-sportových soutěží. Přestože covid urychlil zájem o e-sport, očekává se obdobný růst i pro následující roky.

Podle studie Deloite přesáhl celosvětově trh e-sportu v minulém roce jednu miliardu dolarů. V tuzemských podmínkách se hodnota trhu odhaduje na padesát milionů korun. Každoročně roste rovněž i počet hráčů. Celosvětově e-sport přilákal půl miliardy diváků a přes čtvrt milionů pravidelných sledujících živých přenosů připadá na ČR.

Nejedná se o ryze pánskou záležitost

V e-sportu dříve panoval předsudek, že se jedná o úzkoprofilovou záležitost mladých nadšenců, převážně mužů. Podle výzkumných dat shromážděných G2A Academy jsou ale téměř polovina hráčů ženy. Podle posledního průzkumu mezi zákazníky online herního tržiště G2A ve věku nad 15 let na téma „Ženské hráčky“, který probíhal letos v červenci, jen 13 procent hráčů vnímá gaming za rozhodně mužský sport.

Podle 57 procent dotázaných pak mezi muži a ženami nepanuje diskriminace na základě pohlaví. Podle průzkumu České asociace e-sportu se mezi hráči nejčastěji profilují muži ve věku od 15 do 29 let, z Prahy nebo Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Mezi nejoblíbenější hry patří  Counter-Strike a League of Legends. Nejčastěji hráči hrají na počítači a 75 procent všech hráčů dokonce tráví až několik hodin denně sledováním streamů. E-sport se tak stává již mainstreamovou záležitostí. Dle ISFE dokonce v Evropě platí za hráče videoher v průměru až polovina populace ve věku 6-64 let.

E-sport patří mezi jedno z nejrychleji rostoucích odvětví a zasahuje do spousty oblastí ekonomiky. Například do marketingu. Podle Výroční zprávy českého esportu za rok 2020, kterou vydává Česká asociace e-sportu, se výrazně zvýšil i zájem médií, zvláště pak v online prostředí, ve kterém zaznamenali nárůst o 123 procent.

Podle Asociace komunikačních agentur tak e-sport láká pro svůj marketingový potenciál stále více firem a značek, které do něj chtějí investovat. „Z marketingového hlediska se jedná o obsah jako jakýkoliv jiný. E-sport navíc kombinuje možnosti prezentace klasického sportu a on-line her,“ uvádí Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních agentur a dodává: „Existuje velké množství způsobů, jak se mohou značky zapojit do propagace skrze e-sport. Například se mohou stát sponzory sportovních týmů, ligových zápasů, ale i jednotlivých eventů. Využít se dá také klasické reklamy během živého vysílání, ale také zaměřit se na okamžité konverze.“

Propojení značky s e-sportem je již běžný jev

To je důvod pro svoje jméno s e-sportem již propojily nejen tradiční sportovní brandy, jako jsou Red Bull a BMW, ale i napříkladi Marvel Entertainment. Zájem mají rovněž banky, poradenské společnosti a brandy se sportovním oblečením. „Jedná se o odvětví, do kterého stále přichází noví hráči, tedy potenciální spotřebitelé, kteří si zakládají nové kluby, asociace a podobně. Takže ti, kteří se na toto odvětví zaměří mají unikátní možnost se, minimálně v našem prostředí, stát průkopníky,“ komentuje Hlavica.

Ze specializovaných kanálů se dostává  e-sport velmi často již i do těch tradičních. Do budoucna se rovněž počítá i s možností, že by se finále sportovních utkání mohlo vysílat živě na sportovních programech. Mezi nejoblíbenější druhy her pak dle studie Deloitte patří střílečky (46 %), bojové arény pro více hráčů z kategorie MOBA (39 %) a sportovní simulace (35 %). Z posledních jmenovaných je pak nejoblíbenější FIFA (62 %).

O hlavní města e-sportu vždy usilovala především čínská města, například město Hangzhou se představuje jako město e-sportu a do roku 2022 plánuje provést investice spojené s e-sportem za 1,3 miliardy dolarů. Například ale v Evropě, ve Francii, na sedmém největším esportovém trhu na světě se za minulý rok dostala hodnota trhu na 5,3 miliardy eur. Ve Francii pak hraje pravidelně 1,3 milionů lidí. V Dánsku dokonce ministerstvo kultury vydalo vlastní program na podporu kultury, gaming má zde hodnotu přibližně 22,5 mld. korun.

Zavřít reklamu

FM rádia navždy?

Starší článek

Šéfovat digitálu v Premium Media Group bude Robin Kavalír

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé

Kiwi.com sestavilo in-house kreativní tým, vede ho Wechsler z DDB

Tým bude vytvářet brandovou strategii i ATL kampaně. Christopha Wechslera doplňují Jiří Kirchner z DDB, Lucie Vestfálová z Made by Vaculik a Martin Gluvňa.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

PR klub zavádí institucionální členství

Pravidelné shromáždění PR klubu potvrdilo složení výkonného výboru a schválilo nové typy členství i možnosti benefitů.
29. 6. 202229. 6. 2022
Marketing

Alza a Heureka obnovují spolupráci

Alza.cz a Heureka.cz po dubnovém spuštění kooperace na Slovensku obnovují vzájemnou spolupráci i v české verze srovnávače. 
29. 6. 202229. 6. 2022
Kampaně

Mobilní aplikace Patron GO spustila první velkou online kampaň

V první velké online kampani Aplikace Patron GO se její tvůrci zaměřují na podporu finančního zdraví Čechů. Stojí za ní agentura NESSO films a hlavním…
29. 6. 202229. 6. 2022
Reklama
Etnetera motion banner
CĚZ Kuráž 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým provozním ředitelem Kindred byl jmenován Ondřej Liška
Matt Okša řídí marketing Binance pro Českou republiku

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.