Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Foto: Smarty
Retail

Společnost Smarty dokončila akvizici JRC a chce dále expandovat

Pavel Hejkrlík26. 8. 202126. 8. 2021

Společnost Smarty dokončila akvizici sítě obchodů JRC a ke své existující síti prodejen iWant tak získává dalších 44 obchodů ve velkých nákupních centrech. V nich zkombinuje nabídku zboží a služeb e-shopu smarty.cz a značky JRC. Do dvou let chce mít až 60 poboček a cílí na obrat pět miliard korun.

V nové síti obchodů Smarty plánuje vytvořit prémiové prostředí pro nákup elektroniky a zachová zážitkové prostředí pro gamery, které znají zákazníci JRC. V roce 2021 firma míří na obrat přes tři miliardy korun, za další dva roky už chce být na pěti miliardách a počet poboček by se měl pohybovat mezi 50 a 60.

Do maloobchodního prostředí s elektronikou přijde Smarty s novým konceptem. „Trh se po delší době začíná hýbat. Největší hráči se mění v tržiště, kde vedle elektroniky najdete třeba drogerii, oblečení nebo krmení pro domácí mazlíčky. My jsme ale přesvědčeni, že tím vyklízejí část hracího pole, protože nákup nového telefonu nebo počítače je pro lidi pořád výjimečná událost. A tu chtějí absolvovat v odpovídajícím obchodě, který se na elektroniku specializuje a kde má personál odpovídající znalosti,“ uvádí zakladatel a majitel společnosti Smarty Petr Syrůček. Otevření prvních prodejen v novém konceptu plánuje Smarty na jaro roku 2022.

Nikdy se z nás nestane tržiště

Zatímco největší hráči české e-commerce zvolili cestu amerického Amazonu a na svých e-shopech se snaží nabízet co nejobsáhlejší portfolio produktů, Petr Syrůček říká, že Smarty touto cestou nepůjde. „Chceme prodávat jen to, co známe a čemu rozumíme. Lidé u nás nikdy nekoupí prášek na praní nebo nádobí. Jsme specialisté na elektroniku a těmi i zůstaneme,“ zdůrazňuje.

Majitel Smarty Petr Syrůček

S tím souvisí také jasná strategie Smarty mít dostatek zkušeného personálu, který dokáže zákazníkům opravdu do hloubky poradit. „Je to něco, na co je u nás zákazník zvyklý, i během koronavirové pandemie naši experti lidem radili s nákupem přes FaceTime či chat,“ vysvětluje Syrůček. V Praze se díky spolupráci s Liftagem také rozběhla služba doručení zboží na adresu do 60 minut od objednání. Právě odbornost a špičkový servis mají být podle Syrůčka tím hlavním lákadlem, za kterým budou zákazníci stále chodit na kamenné pobočky.

Prodejny už nebudou jako dřív

Kamenné prodejny Smarty podle obchodního ředitele Rudolfa Konečného nebudou samoobsluha, ale spíše showroom top položek, protože celé nabízené portfolio je o několik řádů větší než zásoby na jakékoli prodejně. Tedy místo, kde si lidé elektroniku v klidu prohlédnou, vyzkoušejí a nechají si poradit. Pak si ji mohou odnést, nebo jim kurýrní služba zboží doručí třeba týž den přesně na čas domů. 

Značku JRC ale Smarty zachová a vyhradí jí v prodejnách důležité místo. Také maloobchod s gamingem se ale podle Rudolfa Konečného postupně mění. Éra nákupu her „v krabičkách“ spěje ke konci, a proto si prodejny z pohledu gamingu musí udržet, resp. rozšířit své hlavní funkce: vyzkoušení herního zážitku a nákup k tomu odpovídajícího hardwaru či příslušenství.

„Jedna ze služeb, které plánujeme spustit, je stavba počítačů na míru nejen pro gamery. Náš plán je jednoduchý: zákazník přijde do prodejny, probere s prodejcem svoje potřeby, společně pak zvolí či nakonfigurují odpovídající počítač, my jej sestavíme a doručíme přímo domů. S naší novou značkou počítačů už na podzim přijdeme na trh – máme již potřebné kontrakty s výrobci komponentů, připravené zázemí pro jejich skladování, montážní linku i potřebný tým techniků,“ vysvětluje Rudolf Konečný. A zážitek? Ve velkých městech plánuje Smarty otevřít skutečná gamingová centra. V nich si každý bude moct nejen zakoupit, ale především vyzkoušet to opravdu nejnovější a nejlepší ze světa her.

Zavřít reklamu

Marketing Skřivánka povede Aneta Menšíková

Starší článek

Digital First Marketing Group vstupuje do digitální a PR agentury Insighters

Novější článek

Podobné zprávy

Kampaně

Tomáš Klus řeší jako inspektor Klusó vraždy PET lahví

Detektivní film noir vytvořila pro iniciativu Zálohujme.cz agentura AMI Digital. Klus si v krátkém filmu v režii Martina Janeše střihnul čtyřroli.
10. 8. 202210. 8. 2022
Lidé

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech

Společnost MultiSport Benefit po více než 10 letech změnila generálního ředitele v České republice. Nově tak na místo CEO nastupuje Miroslav Rech. Jeho…
10. 8. 202210. 8. 2022
Akce

TikTok plánuje na Prague Pride řadu aktivit

Platforma TikTok, jeden z hlavních partnerů dvanáctého ročníku festivalu Prague Pride, si připravila celou řadu tematických akcí a aktivit. Pro TikTok…
10. 8. 202210. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202210. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods
Kreativní ředitelkou World of Online je Markéta Tomanová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.